Hier zit wel echt een taboe op; omdat mensen het niet tegen jan en alleman vertellen vanwege schaamte/schuldgevoel denken sommige mensen dat het amper voorkomt en reageren heel heftig als ze er wel over horen maar dan op een niet-directe manier. Dus dan meteen in de veroordelende stand terwijl het hun net zo goed kan gebeuren.
Goed deze poll te zien!
Is jouw baas bij je thuis op kraamvisite geweest?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Deze keer wel, vorige keer niet! Vond het vorige keer niet zo erg. Heb nu een wat leukere klik met mân leidinggevende.
Maar die van mijn man wel
Nee maar alle drie zijn ze als dreumes of peuter wel een keer van de trap gevallen in een net te onbewaakt moment van ZELLUF doen. Dat had voorkomen kunnen worden maar⊠niet gebeurd dus
Waar braken je vliezen?
- Thuis
- In de auto
- Bij iemand anders thuis
- Buiten
- Supermarkt
- Op werk
- Restaurant/café/bios/andere openbare plek
- Ziekenhuis (wel spontaan)
- Ziekenhuis (niet spontaan)
- Anders,
0 stemmers
Vind jij het belangrijk hoe je kinderen gekleed zijn. Meerkeuze, dus mag meerdere antwoorden als verschilt per kind.
- Ja, en nog te jong om zelf te bepalen
- Ja, en ik bepaal nog de outfits, zelfs als dat soms een strijd is
- Ja, maar kind kiest uiteindelijk toch zelf eigen outfit
- Ja, en we kiezen samen wat kind aankrijgt
- Mwah, afhankelijk van de situatie/gelegenheid
- Nee, ik kies gewoon kleding die het makkelijkst bereikbaar is/functioneelst is voor die dag
- Nee, maar mijn kind vindt het wel belangrijk
- Nee, en ik kies nooit de kleding uit
0 stemmers
Mag jouw kind wel eens ergens niet spelen of zitten omdat anders de kleren vies worden? En dan heb ik het niet over speciale gelegenheden, maar op een gewone dag.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dat is toch geen locatie?
Oh ja hebt gelijk. Haal het weg.
Klopt idd. Onze kinderarts vertelde een keer tussen neus en lippen door dat hun baby van de eettafel was gevallen, en dat was zoân verademing (is dat t goeie woord hier?) dat hij dat gewoon zo aan ons vertelde! Met de baby was gelukkig niks aan de hand; en voelde relatable haha
Bij de tweede was mijn directe leidinggevende zelf met bevalverlof, dus kwam de regiomanager.
Heel attent van hem maar was ook wel een beetje akward. Van mij hadden ze toen het kado mogen opsturen
Oh dat was bij mijn man op het werk de voorwaarde voor een cadeau, je kreeg alleen wat als je volk ontving
Dat wisten wij ook niet dat hoorden we later, vond het maar een gekke regel
Nou dan toch lekker geen cadeau
Ik dacht vandaag nog dat de kleuter de baby wel even in de gaten kon houden op de bank terwijl ik even snel iets in de container wilde gooien. Hij dacht op zijn beurt dat de peuter die taak prima over kon nemen en de peuter dacht niks want die liet de baby er gewoon af flikkeren. Geen idee hoe die terecht gekomen is ook, hij krijste flink maar was verder heel gezellig dus ik heb er de huisarts niet gebeld
Ja er kwamen zes mensen ofzo en ze hadden het alleen maar over werk? Ik zei al dat bij een eventuele tweede het van mij niet meer hoefde ânou dan kregen we ook niksâ Prima haha
Haha ik heb pas 4 collegaâs op kraambezoek gehad en het ging ook bijna alleen maar over werk maar dat was omdat ik 100 vragen stelde. Ik heb lang verlof en was zo nieuwsgierig naar alles en iedereen. Achteraf dacht ik wel ehhhh had ik ze niet iets over de bevalling enzo moeten vertellen of hen op zân minst de kans moeten geven om ernaar te vragen?
Maar ze wilden per se maar een uurtje blijven (netjes van ze) en dat is zo voorbij. Ik voelde ook echt die tijdsdruk haha, volgens mij heb ik echt in turbotempo al mân vragen afgevuurd. Beetje genant.
Overigens heb ik wel vaker dat een bezoekje niet echt als kraambezoek voelt. Omdat de baby bijvoorbeeld dan alleen maar slaapt en ze die niet willen storen of als het bezoek alleen maar over zichzelf praat. De meeste bezoekjes zijn superleuk maar sommigen voelen ook een beetje onbevredigend en als zonde van mân tijd
Dat vond ik 9/10 keer echt jammer bij bezoek, dan gingen ze want dan âkonden wij rustenâ, maar ik had dan meer zin om gewoon gezellig een middagje te kletsen ook over ander dingen dan mân baby/bevalling/kraamweek/mezelf. Maar wij begonnen pas na 2 weken echt met kraambezoek dus toen waren we zelf al wel weer redelijk goed uit de kreukels.
Oh ja maar als het uit jou zelf komt dan vind ik het wel logisch! Maar het werk van mijn man, wat weet ik daar nou van. Ik ben zelfs nog een tijdje bij de buren geweest om zogenaamd iets op te halen want ik verveelde me en ze hadden me niet eens gemist
@Spaarlamp Ja en als je dan zegt nee joh gezellig blijf lekker zitten doet niemand dat hĂš
Ik heb op die eerste poll ja en nee gestemd. Mijn kind van 5 heeft nog steeds 0 mening over zijn kleding (of hij vindt alles wat ik koop en klaarleg gewoon heel leuk), ik vind het leuk als hij er leuk uitziet, maar zijn kleding moet ook wel praktisch zijn. Op school en bso is een speelbos met zwart zand; dan ga ik hem geen lichte en/of dure kleding aan doen. Ik ben ook heel makkelijk met vlekken etc, ga mijn kostbare tijd niet besteden aan iedere dag proberen zand en etensvlekken uit kinderkleding te krijgen.
De uitslag van deze poll is wel een geruststelling voor elke taxichauffeur die een barende vrouw moet vervoeren haha (mij werd door de verloskundige opgedragen nĂet te zeggen dat het om een bevalling ging bij het bellen van de taxicentrale)