Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Klopt idd. Onze kinderarts vertelde een keer tussen neus en lippen door dat hun baby van de eettafel was gevallen, en dat was zo’n verademing (is dat t goeie woord hier?) dat hij dat gewoon zo aan ons vertelde! Met de baby was gelukkig niks aan de hand; en voelde relatable haha

3 likes

Bij de tweede was mijn directe leidinggevende zelf met bevalverlof, dus kwam de regiomanager.

Heel attent van hem maar was ook wel een beetje akward. Van mij hadden ze toen het kado mogen opsturen :smiling_face_with_tear:

1 like

Oh dat was bij mijn man op het werk de voorwaarde voor een cadeau, je kreeg alleen wat als je volk ontving
Dat wisten wij ook niet dat hoorden we later, vond het maar een gekke regel

Nou dan toch lekker geen cadeau :joy:

5 likes

Ja er kwamen zes mensen ofzo en ze hadden het alleen maar over werk? Ik zei al dat bij een eventuele tweede het van mij niet meer hoefde ‘nou dan kregen we ook niks’ Prima haha

1 like

Haha ik heb pas 4 collega’s op kraambezoek gehad en het ging ook bijna alleen maar over werk maar dat was omdat ik 100 vragen stelde. Ik heb lang verlof en was zo nieuwsgierig naar alles en iedereen. Achteraf dacht ik wel ehhhh had ik ze niet iets over de bevalling enzo moeten vertellen of hen op z’n minst de kans moeten geven om ernaar te vragen?
Maar ze wilden per se maar een uurtje blijven (netjes van ze) en dat is zo voorbij. Ik voelde ook echt die tijdsdruk haha, volgens mij heb ik echt in turbotempo al m’n vragen afgevuurd. Beetje genant.

Overigens heb ik wel vaker dat een bezoekje niet echt als kraambezoek voelt. Omdat de baby bijvoorbeeld dan alleen maar slaapt en ze die niet willen storen of als het bezoek alleen maar over zichzelf praat. De meeste bezoekjes zijn superleuk maar sommigen voelen ook een beetje onbevredigend en als zonde van m’n tijd :see_no_evil:

2 likes

Dat vond ik 9/10 keer echt jammer bij bezoek, dan gingen ze want dan “konden wij rusten”, maar ik had dan meer zin om gewoon gezellig een middagje te kletsen ook over ander dingen dan m’n baby/bevalling/kraamweek/mezelf. Maar wij begonnen pas na 2 weken echt met kraambezoek dus toen waren we zelf al wel weer redelijk goed uit de kreukels.

10 likes

Oh ja maar als het uit jou zelf komt dan vind ik het wel logisch! Maar het werk van mijn man, wat weet ik daar nou van. Ik ben zelfs nog een tijdje bij de buren geweest om zogenaamd iets op te halen want ik verveelde me en ze hadden me niet eens gemist

@Spaarlamp Ja en als je dan zegt nee joh gezellig blijf lekker zitten doet niemand dat hè

1 like

Ik heb op die eerste poll ja en nee gestemd. Mijn kind van 5 heeft nog steeds 0 mening over zijn kleding (of hij vindt alles wat ik koop en klaarleg gewoon heel leuk), ik vind het leuk als hij er leuk uitziet, maar zijn kleding moet ook wel praktisch zijn. Op school en bso is een speelbos met zwart zand; dan ga ik hem geen lichte en/of dure kleding aan doen. Ik ben ook heel makkelijk met vlekken etc, ga mijn kostbare tijd niet besteden aan iedere dag proberen zand en etensvlekken uit kinderkleding te krijgen.

3 likes

De uitslag van deze poll is wel een geruststelling voor elke taxichauffeur die een barende vrouw moet vervoeren haha (mij werd door de verloskundige opgedragen níet te zeggen dat het om een bevalling ging bij het bellen van de taxicentrale)

2 likes

Nee maar wel uit de kinderstoel, terwijl ik er naast stond. Eerste wat de huisarts zei was: niet jouw schuld, dit gebeurt zó veel. Was wel geruststellend :sweat_smile:

2 likes

Ik weet dat het in het ziekenhuis gebeurde maar of het spontaan gebeurde of niet weet ik niet meer. Ik zat echt in een grote waas. Kreeg veel dingen niet meer mee.

2 likes

1 keer in het ziekenhuis, niet spontaan.
2 keer thuis als start van de bevalling.

1 like

Voor de moeders met kinderen van 4+
Wat doet jou kind aan sport e.d.?

• Zwemles
  • Sport, anders dan zwemles
  • Muziekles
  • Scouting, toneelclub, e.d.
  • Niks
  • Mijn kind is nog jonger dan 4, ik wil de stemmen zien

0 stemmers

1 like

Tot dit jaar alleen zwemles, maar ze is nu 6 en zit in groep 4 en gaat vanaf dit schooljaar beginnen aan hockey en introductie muziekles.

4 likes

Leuke vraag. Ben ook altijd benieuwd welke sporten kinderen doen.
Ik wil mijn kind volledig zelf laten beslissen maar baal er wel van dat ze precies iets kiest waar ik echt he-le-maal niks mee heb: schaatsen.
Om nog even tijd te rekken en haar van gedachten te laten veranderen hebben we toen gezegd ga eerst maar leren skeeleren. En dat doet ze nu elke dag de hele dag en ze kan het supergoed :pleading_face:dus nu moeten we wel vind ik.

Ik zou hockey of waterpolo leuker vinden maar zo werkt dat imo niet helaas :grin:
Of wel?

• Ik heb of ga kind sport/muziekinstrument/hobby laten kiezen
  • Ik kies of ga sport/muziekinstrument/hobby kiezen
  • Ik ga voor de middenweg, stiekem beetje sturen en fingers crossed

0 stemmers

2 likes

Nu kan mijn kind het allemaal niet aan (ASS) maar alles waarbij enige dwang van mijn kant kwam kijken en kind dus zelf niet om stond te springen was echt een drama, en we hebben echt heel veel geprobeerd. Ook dingen als op kamp gaan wat ons een fantastisch idee leek op dag twee gebeld worden haal maar weer op enzo
Dus voor ons werkt het niet dat ik beslis maar als je kind openstaat voor ideeën zou ze natuurlijk altijd eens kunnen gaan kijken bij iets wat jij denkt dat past

2 likes

Oh ja dat snap ik, dat je daar op een gegeven moment mee stopt. Dan komt het cliché “als m’n kind gelukkig is ben ik het ook” weer om de hoek kijken.
Zo sta ik er verder ook wel in. Het is juist ergens ook wel weer leuk om ze te zien als een wild plantje en nieuwsgierig te zijn naar welke kant die opgroeit :innocent:.
Ik heb gelukkig nog 2 andere kids waarbij ik tzt misschien wel iets meer kan sturen, bij dochter ben ik nu te laat.
Straks is ze de nieuwe Jutta en houd ik dat tegen :flushed::wink:

2 likes

Voetbal, ik wil graag over 15 à 20 jaar met pensioen kunnen.

9 likes

Ik wil mijn kind in ieder geval op muziekles doen.

We hebben al een (silent) piano in huis staan, maar hij is zeker niet verplicht om dat instrument te spelen later. Er zijn wel een paar instrumenten waar ik nee op zou zeggen, zoals drums of trompet - vooral omdat we in een appartementencomplex wonen en de buren daar denk ik wel last van zouden hebben. :stuck_out_tongue:

Qua sporten zijn we ook best open. Ik zou m’n zoontje graag op turnen zien gaan, mijn vriend kan zich eerder voetbal voorstellen. We zouden het ook allebei leuk vinden als hij gaat bouldern/klimmen. Maar het is afwachten waar zijn eigen interesses naar toe gaan en wat zijn vriendjes gaan doen.

Ben nu al benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen; hij is pas 2!

4 likes