Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

sashimi, wijn en niet eetbaar maar toch echt heel veel zin in: botox en retinol

1 like

Oh ja, ik had wel heel erg behoefte aan xylometalozine neusspray, na maanden niet door mijn neus kunnen ademen.

1 like

Die richtlijnen zijn nu gewijzigd. Als je het kortdurend gebruikt (7 dagen, maar zou sowieso niet meer dan 5 dagen doen) dan mag het ook tijdens de zwangerschap :cold_face:

1 like

Ik miste ook meer dan 2 kopjes koffie drinken, vooral op kantoordagen. En verder inderdaad zorgeloos alles kunnen eten, vond het best vermoeiend steeds de menukaart te checken en te googlen wat wel/niet kan.

4 likes

Ja dat was een paar jaar geleden al, maar ik had zwangerschapsrhinitus, dus mijn neus zat 6 maanden dicht. Af en toe gunde ik mezelf wel een spraytje hoor, maar kon dat niet iedere avond doen voor al die tijd.

Omg vooral het aantal mg caffeine per dag optellen was ik helemaal klaar meeđŸ«ą

4 likes

Goede sushi met zalm en tonijn
Broodjes makreel!
En zin in een echt biertje in plaats van 0.0, al zijn de alternatieven wel goed tegenwoordig.

1 like

En dan die rare regel dat je van zowel gewone koffie als decaf maar 2 kopjes per dag mag. Ik heb het Voedingscentrum ooit gemaild met de vraag hoe ze dat konden verklaren en daar kreeg ik echt een heel nietszeggend antwoord op (weet niet meer precies wat). Ik werd er ook gek van ja.

1 like

Que :joy: Ik leefde op decaf haha

4 likes

Haha ik kwam er ook tegen het eind van mijn eerste zwangerschap achter dat garnalen niet mochten. Had ze wekelijks gegeten haha

Ik in het ziekenhuis:

Om 04:15 bevallen, om 15 uur s’middags kwam mijn schoonmoeder langs met sushi. Voor eeuwig dankbaar :joy:

40 likes

Yep hier staat het:

‘uit voorzorg’. Vind het ook heel apart.

3 likes

Heb jij slaaptraining gebruikt bij je kind?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

En zo ja, op welke leeftijd, welke manier en ben je tevreden over hoe het is verlopen?

3 likes

Wij zijn nu sinds een week bezig met de ferber methode, ofja om hem iig liggend in slaap te krijgen ipv op onze arm. Kan het niet over m’n hart verkrijgen om hem te laten huilen dus zit er dan naast z’n hand vast te houden of aai over z’n gezicht maar merk nu al wel dat het steeds minder lang duurt voor hij in slaap valt. Hij is bijna 5 maanden.

2 likes

15/16 maanden met behulp van een slaapcoach en de stoelmethode.

Ben nog steeds niet dolgelukkig om elke dag tussen 5 en 6 wakker te zijn, maar mijn kind slaapt verder nu wel grotendeels door en dat is een héle verbetering. Elke keer maar 1,5/2 uur achter elkaar slapen is echt killing voor je (mentale) gezondheid.

3 likes

Hier wordt er ook al veel over besproken.

1 like

Heb jij een baby/kind EHBO training gevolgd?

• Ja, vlak voor/na de geboorte van mijn eerste kind
  • Ja, op een eerder moment
  • Ja, op een later moment
  • Ja, werkgerelateerd
  • Nee

0 stemmers

Te moe om over beter dekkende opties te denken :slight_smile:

In welke vorm?

• Digitaal
  • Fysiek
  • Digitaal en fysiek

0 stemmers

2 likes

Nee maar dat staat wel op onze to do lijst. Denk dat het nooit kwaad kan om het te doen.

Ik heb het samen met mijn ouders gedaan toen mijn kind twee maanden oud was, maar ik had toen al een nichtje van 1 jaar die ook regelmatig bij ons thuis was. Mijn ouders passen sinds mijn kind 3 maanden oud is wekelijks op beide op, dus ik vond (en zij zelf gelukkig ook) het wel belangrijk dat zij ook weten wat ze moeten doen.

2 likes

Maar als je er naast blijft zitten is het geen Ferber methode toch? Ferber is toch dat je steeds langere tussenpozen niet op je kind reageert als die huilt?

1 like