Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Een fotograaf bij de bevalling. Die foto’s zijn zo ontzettend waardevol voor mij.

9 likes

Vooral spijt van geen newbornshoot. Heb uiteraard heel veel foto’s maar had heel graag een echt mooie gehad met z’n drieën toen de baby nog heel mini was.

2 likes

Geen zwangerschaps shoot, de dag van de shoot (gewoon door een vriendin trouwens) besloot mn baby een aantal weken te vroeg te komen 🫠 baal ik nog van! Buikbeeldje is daardoor wel extra waardevol.

1 like

Heb heel veel fotos van mn zwangerschap maar had achteraf wel een shoot of beeldje willen doen/hebben. Zeker aangezien het zeer waarschijnlijk mn enige zwangerschap blijft. Heb er wel heel bewust van proberen td genieten!

2 likes

Bij alle kinderen een newborn en zwangerschapsshoot. En vooral de newborn foto’s zo waardevol!

Heb maar 1x zo’n beeldje gedaan, zie het nut niet zo van meerdere want m’n lijf was elke keer nagenoeg hetzelfde :rofl:
En bij de tweede een 3D echo gekregen als bonusje vanwege corona en dat niemand mee mocht enz… deden ze dat bij de 20wkn echo

2 likes

3D echo tijdens de 20 weken echo, even aangezet dus niet special geboekt. Het enige wat ik heb gedaan is zo’n birthlines tekening van een aantal echo’s laten maken. Die hangt nog steeds op de kamer van m’n dochter en ben ik nog super blij mee! Verder wil ik nog steeds ooit een borstvoeding sieraad laten maken maar die fase is inmiddels ook al ruim 3 jaar voorbij en daarmee ook een stuk minder relevant eerlijk gezegd :sweat_smile: had dat gewoon direct moeten doen.

3 likes

Ik vind de foto’s van de newbornshoot het meest waardevol, dat zou ik sowieso weer doen bij een volgende. Ik vond het bij anderen soms een beetje overdreven zo’n shoot, maar vind de foto’s echt prachtig en zou het 100% weer doen.

5 likes

Wij hebben van beide kinderen een newborn shoot en van de eerste ook een zwangerschapsshoot gedaan. Maar zijn allemaal meer in een day in the life stijl, dus meer van ons gezin dan echt onze baby in bepaalde poses, überhaupt eigenlijk niks geposeerds. Echt heel mooi en super blij mee.
Maar het meest waardevol vind ik de foto’s die tijdens de bevallingen gemaakt zijn, gewoon door de verpleegkundigen en onszelf.

3 likes

Ik ben heel blij met mijn buikbeeldje, vind het mooi staan en leuker als foto’s van die tijd. En bij beide kinderen een newbornshoot, ook heel waardevol. We hadden afgelopen jaar een familieshoot als cadeau aan m’n schoonouders gegeven en dus ook als gezin met dezelfde fotograaf en nu hebben we foto’s van ons gezin om de 2 jaar. Ik wil niet perse over 2 jaar weer, maar vind het wel echt leuk om eens in de zoveel jaar te hebben.

2 likes

Ik heb een supergoede camera gekocht en daarmee veel foto’s gemaakt in het eerste jaar (en erna ook). De baby staat op veel fotos echt fantastisch en de kwaliteit is ook heel goed (en ik heb zelf ook wel echt oog voor fotografie zeg maar :stuck_out_tongue: ). Bijvoorbeeld met van die mijlpaal kaartjes. Dat in een mooi boek laten drukken, heel leuk om in terug te kijken.

5 likes

De 3d echo werd vaak aangezet, zowel bij ziekenhuis als verloskundige, maar ik heb wel met 16 en 22 weken een pretecho gehad. Met de 20 weken echo kon m’n man niet mee, en met controles mocht die ook niet mee dus we hebben toen een extra echo gedaan. En met 16 weken geslachtsecho.
De zwangerschapsshoot was omdat @Lakshmana het aanbood, foto’s zijn echt prachtig. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik geen newbornshoot heb gedaan.

2 likes

Ik heb getwijfeld over een zwangerschapsshoot en andere dingen, maar uiteindelijk is daar allemaal niks van gekomen door mijn zwangerschapsvergiftiging. Vind het achteraf wel jammer dat ik eigenlijk maar één foto heb waar ik zwanger op sta. :sweat_smile:

In het ziekenhuis is er iemand van de stichting Earlybirds geweest en die foto’s zijn voor mij extra waardevol. Erg blij dat we dat konden doen.

3 likes

Pretecho geslacht!

1 like

Y’all, of je het nou bij mij doet of bij een andere fotograaf - laat foto’s maken. :heart: Zo waardevol, zo bijzonder wat je lichaam doet om een mensje te bouwen en die eerste periode die zo snel voorbijvliegt… op het moment zelf is het al leuk, maar de waarde van zulke foto’s groeit met de jaren. 🥹

16 likes

Ik heb soms wel spijt dat ik zo weinig foto’s heb van toen ik zwanger was, ook met mijn man samen, maar toen voelde ik me echt alles behalve mooi genoeg om foto’s te maken.

En bij een eventuele volgende bevalling zou ik het wel willen filmen, niet eens omdat ik dat graag terug wil zien maar omdat ik dan achteraf de puzzel in m’n hoofd compleet kan maken van wat er precies gebeurd is en zo hopelijk een ppd kan voorkomen.

5 likes

Ik ben ook zo “blij” met de video’s van mijn bevalling. Het zijn maar een paar korte video’s maar het is zo goed geweest voor het besef van wat er eigenlijk nou allemaal gebeurd is. Kijk ze best vaak terug haha, wel zonder geluid want dat vind ik toch wel weer extra lading geven.

1 like

Ik had dat tijdens mijn eerste zwangerschap ook, maar achteraf toch veel spijt dat ik bijna geen foto’s heb van mezelf met zwangere buik. De foto’s die ik heb, heb ik zelf in de spiegel gemaakt dus ook niet per see heel leuk om terug te kijken. Ik heb nu een zwangerschapsshoot gedaan en ik heb de foto’s nog niet gezien maar al wel besloten dat ik liever fotos heb waarop ik mezelf nu niet super mooi vind (al voel ik me heel mooi zwanger dit keer hahha) maar misschien later wel, dan helemaal niks.

En goed om te horen dat iedereen zo enthousiast is over een newbornshoot. Die gaat er dus zeker ook komen :blush:

2 likes

Ik heb van de eerste zwangerschap ook bijna geen foto’s, maar toen was het ook lang lock down en zat ik elke dag gewoon thuis in chill kleren.
Bij de tweede gewoon thuis wat toto’s geschoten toen het licht mooi naar binnen scheen. En was echt een paar dagen voor de bevalling en ben daar nog altijd heel blij mee.

1 like

Ik vind het juist ook wel leuk om naar die ‘thuiskiekjes’ te kijken. Hoe anders je leven die laatste dagen nog is. En ook vooral hoe enorm mijn buik was, hoe kon ik daar nog mee lopen.

Mijn favoriete foto van de tweede zwangerschap is een snelle selfie in de lift van het ziekenhuis, nog met z’n tweeën met een dikke buik, anderhalf later hadden we er al een baby bij.

4 likes

Ik heb zelf een beeldje en daar ben ik heel blij mee! Achteraf wel spijt dat ik geen zwangerschapsshoot heb gedaan, maar ik was in de zomer hoogzwanger en opgeblazen en bezweet, dus geen zin in.

Mbt new born shoot: ik snap waarom mensen het doen, maar ik heb zelf echt een gruwelijke hekel aan van die baby’s die dan op zo’n schapenkleedje worden gelegd in zo’n niet comfortabele houding :sob: wat foto’s van het “dagelijkse” gezinsleven lijkt me dan wel weer heel waardevol!

5 likes