Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Dit is ook wat ik voor me zie met een newborn shoot.

Bij een newborn shoot denk ik aan
  • Baby in poses gedrapeerd
  • Dagelijkse gezinsleven foto’s
  • Allebei

0 stemmers

1 like

Oh nee dat is juist totaal niet wat ik zou willen maar ook niet het beeld dat ik erbij heb. Ik heb nu naar 3 fotografen gekeken en alledrie was het juist gewoon thuis en zag het er heel ongedwongen uit.

Mijn zwangerschapsshoot was dat trouwens ook hoor. Dat was wel buiten maar kind was lekker aan het spelen en kwam af en toe aanwaaien. En ook wat geposeerde foto’s maar voelde over het geheel heel natuurlijk. Een studioshoot zou ik me persoonlijk denk ik te ongemakkelijk bij voelen.

1 like

Nee joh, wij hebben gewoon foto’s met ons kind op de bank en in de tuin. Wil geen Anne Geddes taferelen.

1 like

Haha ik heb echt van die Anne Geddes foto’s van mijn dochter. Zou ik nu totƔƔl niet meer doen maar moet er wel om lachen als ik ze zie.

9 likes

Haha ja dat bedoel ik inderdaad :laughing: gelukkig dat er ook veel fotografen zijn die huiselijke shoots doen!

Oh en ik had zooo graag foto’s gewild van mn bevalling. De fotos van net erna zijn ook echt niet mooi (door een assistente gemaakt). Dus volgende keer echt een fotograaf bij m’n bevalling als het kan!

1 like

Jaa ik heb geen foto’s van mn bevalling omdat het zo snel ging ineens en ik alleen met de gynaecoloog en verpleegkundige ben bevallen, en ondanks dat het den super fijne bevalling was had ik foto’s wel fijn gevonden.

De verpleegkundige ging wel gelijk foto’s maken zodra hij op mn buik lag dus super :sparkles:dankbaar :sparkles: voor maar heb geen foto’s van daarvoor helaas. Mn beste vriendin js laatst bevallen en haar vriend heeft als een soort paparazzi alles gefilmd en gefotografeerd en dat is toch wel heel speciaal!

1 like

Van de eerste zwangerschap heb ik 1 foto gemaakt omdat ik zo’n hekel aan m’n lichaam had. Bij de tweede zwangerschap nog steeds maar ik vond het wel mooi om zulke foto’s te hebben met m’n oudste erbij.

Bij beide een newbornshoot gedaan, gewoon bij ons op bed. Tijdens het knuffelen, borstvoeden en een paar detailfoto (die kleine rimpelige voetjes 🄹).

En bij beide keizersnedes zijn er foto’s gemaakt door het OK personeel. Je mag er geen filmpjes maken maar ik heb livefoto aangezet waardoor ik nu ā€œfilmpjesā€ heb dat ze uit m’n buik wordt gehaald. Daar ben ik zó blij mee, omdat dat een heel stuk is wat je zelf niet meemaakt qua zicht vanwege het doek maar wel qua voelen. Nu heb ik veel beter een beeld bij wat er is gebeurd.

4 likes

Voor de co-ouders:

Hoe hebben jullie de boel verdeeld qua kleding en speelgoed enzo? En veel nieuw gekocht? Over een paar weken verhuis ik naar mijn nieuwe huis maar het lijkt me vervelend voor de kinderen om steeds een koffertje in te pakken.

En mochten jullie nog meer tips hebben om de overgang soepel(er) te laten lopen… graag!:sweat_smile:

1 like

M’n zoontje was 1,5 toen we uit elkaar gingen, inmiddels 4. Qua speelgoed had ik een gedeelte meegenomen naar mijn appartement (ex bleef in ons oude huis) en wat dingetjes nieuw gekocht (van ons gezamenlijke spaargeld).

Kleding gaat hier wel op en neer, altijd al gedaan. We hebben beiden wel wat extra kleding liggen, maar ik vind het zonde om kleding dubbel aan te schaffen. Hij groeide toen sowieso nog heel hard, nu wat minder, maar voor een halfjaar alles dubbel aanschaffen vind ik gewoon zonde.

Alles gaat hier in een boodschappentas mee en als hij bijv 3 dagen naar m’n ex gaat dan kiest hij ook zelf z’n kleding uit wat hij aan wil en wat mee gaat. Soms is het wel ff puzzelen met wassen etc. maar m’n kind heeft nog nooit zonder kleding of met vieze kleding naar buiten gemoeten.

Die mogelijkheid is er wel toch? Ik had eens gelezen dat ze ook een doorzichtig scherm op konden hangen tussen jou en waar ze bezig zijn zodat je mee kan kijken. Geen idee alleen of dat in NL was en of je überhaupt een keuze krijgt hoor.

Dat scherm doen ze meestal pas open op het moment dat de baby geworden wordt! Maar er bestaat dus een arts in NL die als eerste hier een MAC uitvoert. Een mother assisted cesarean. Heel cool! Dan wordt je dus als moeder betrokken bij de operatie en mag je dus je kindje uit je buik halen. Wel steriel natuurlijk en volgens de hygiene regels.

2 likes

Jaaa dat had ik ook gelezen! Dat er een patiƫnte was die dat vroeg (volgens mij was zij ook verpleegkundige oid?) en hij toen met een heel team is gaan zitten van hoe kunnen we dit gaan doen. Is toch mooi.

Zou jij je baby zo aan durven pakken?

• Ja hoor
  • Twijfel
  • Nee dankje

0 stemmers

2 likes

Ik vond mijn keizersnede zo heftig qua hoeveel prikkels ik aan kon, ik trok het ook niet zo goed dat m’n dochter na de operatie op me lag, dus heb dat maar kort gedaan. Pas toen ik van de ok weg was ging dat beter. Een vriendin van me is ook met een keizersnede bevallen en had hetzelfde.

3 likes

Het personeel had voor ons gefilmd hoe de baby eruit werd gehaald, daar kwam ik laatst pas achter toen ik mijn telefoon aan het opschonen was haha (ook keizersnede)

3 likes

Oh ja kan ik me ook wel voorstellen eigenlijk, hoeveel mensen staan er dan ook in de kamer? Een stuk of 6 ofzo?

Ja bij mij waren het er 5. Ik voelde helemaal niks van de keizersnede, ook niet van het eruit halen, maar ik denk dat ik niet zo goed ertegen kon dat ze bij me lag omdat ze me onderwijl natuurlijk aan het dicht naaien waren.

Dit was een optie voor mij maar ik vond het zo’n naar idee om je handen dan in de buurt van je ingewanden te hebben dat ik dat niet wilde. Ik had de irreĆ«le angst dat ik dan ineens m’n darmen als een soort slang zou oppakken. En ja ik weet niks van anatomie haha.

Ik had wel zo’n doorzichtig scherm maar die doen ze open als ze de baby gaan oppakken uit je buik en eigenlijk zie je alsnog niks want je buik zit in de weg. Ik heb wel foto’s van de eerste keizersnede maar je ziet ook echt wel je binnenkant zeg maar, misschien dat ik daarom de tweede keer toen ik de optie wel had de baby niet wilde aanpakken :grimacing:

Al zie je bij een vaginale bevalling natuurlijk ook niks, maar dan voel je in ieder geval nog wat.

4 likes

Bij mij lag er ook een arts half op mn buik om te duwen, dus ook niks gezien, haha. Blij dat ik de foto’s heb, vond het ook heel stom dat er een scherm tussen zat.

Het had mij heel gaaf en mooi geleken als ik haar zelf had kunnen aanpakken uit de buik.

2 likes

Bijzonder dat je dit zegt, ik had dit precies hetzelfde qua prikkels, maar ik heb nog nooit eerder iemand dit horen noemen over een keizersnede. Er waren voor mijn gevoel zoveel mensen aanwezig in de OK (geen idee hoeveel maar als ik zou moeten schatten voelde het alsof er wel 10 waren), en ze waren allemaal zo druk aan het praten, ik was natuurlijk heel gespannen, iedereen is iets aan het doen, aan het praten met elkaar, er wordt aan je lijf getroffen en geduwd, je wordt aangeraakt, er worden dingen gevraagd of gezegd tegen je, alles gebeurt tegelijk en je hebt er geen invloed op ofzo, je kunt niet zeggen ho ff wachten wat gebeurt er allemaal. Van tevoren las ik vrouwen die schreven over een hele relaxte ontspannen ervaring, dat het allemaal zo mooi was, en dat herkende ik dus totaal niet.
Ik wilde per se ons kind zoveel mogelijk op me houden dus dat heb ik ook gedaan, maar met momenten was dat wel echt moeilijk ja.

7 likes

Ik had er ook nog nooit iemand over gehoord tot ik vorige maand die vriendin sprak (mijn kind is 3,5 jaar). Maar ik denk ook omdat er al zoveel andere dingen ingrijpend zijn aan een keizersnede. Dat het sneller gaat over het feit dat je een buikoperatie krijgt, mogelijk spoed, het herstel etc.
Bij mij ging het om een spoedkeizersnede, maar het voelde niet als spoed. En op 1 assistent-anesthesist na vond ik iedereen superfijn. Die assistent wilde me heel de tijd een hesje aantrekken (bij ruggenprik zetten al) en ik wilde gewoon bloot zijn, zij kreeg trouwens wel d’r zin want ik had m’n woorden niet zo goed beschikbaar.
Ik kijk goed terug op m’n bevalling, maar ik zag en zie het ook vooral als iets praktisch dat erbij hoort, een 7 waar ik prima op terug kijk. Niet de mooiste dag van m’n leven ofzo, maar ook geen traumatische ervaring.
Heb jij bij beide kindjes een keizersnede gehad? En was deze spoed of gepland? En zo ja, als het bij beide was heb je dit dan ook anders ervaren?

2 likes