Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Wow ik moest voor een verhuizing aanmelden bij een andere kdv en die prijs verschilt gewoon 2,50 per uur met de huidige opvang. Ik had er echt nooit over nagedacht dat daar zoveel verschil in zat.

Dus benieuwd, hoeveel betaal je per uur voor kinderopvang:

• Minder dan 10 euro
  • Tussen 10 - 11 euro
  • Tussen 11 - 12 euro
  • Tussen 12 - 13 euro
  • Meer dan 13

0 stemmers

Het minimum tarief hanteert mn gastouder, dat ligt bij gastouders wel lager, €7,60 ofzo.

1 like

Ik betaal 30 euro per dag (woon in Belgiƫ).
Alleen is de creche maar wel tot 2,5 hier🄲daarna gaan ze naar school (wel gratis).

5 likes

Tussen de 11 en 12 is dit geval wel 11,01 haha

1 like

Oja dat kan natuurlijk ook nog haha

Wij hebben een gastouder en zij is laatst overgestapt van gastouderbureau en dat scheelt ons al bijna €30 per maand. We betalen dus het uurloon en daarboven op nog een bedrag aan het gastouderbureau.

Wat betalen jullie aan het gastouderbureau? Wij betalen 50€ per maand.

2 likes

Wij hebben ook een gastouder maar ik betaal een extra bedrag per uur aan het gastouderbureau. Dus afhankelijk van hoeveel uren we opvang hebben per maand. Volgens mij 1,25 per uur

1 like

Nu €89,40 en straks €64,50

Wij hadden eerst ook een gastouder, maar door omstandigheden moeten switchen naar kdv. De gastouder vroeg het bedrag dat we maximaal tegoed kregen, maar het bedrag aan het bureau kwam daar nog over heen. Daardoor was de gastouder duurder dan het kdv, omdat we bij het kdv toeslag krijgen over het gehele bedrag per uur.

2 likes

Oh ik zou eigenlijk niet eens weten of dat bij ons ook zo is. moet ook zeggen dat we niet eens goed hebben gekeken naar het kdv omdat die hier open is van 8-17(fucking raar???) en ze een speelplaats van beton hebben. Onze gastouder is echt geweldig en woont op een boerderij dus zou het ook niet heel erg vinden als zij duurder is dan een kdv.

1 like

Vanaf 2026 12,66 (een stijging van 4,9 procent). En volgens mij gaan nieuwe ouders zelfs richting de 15 euro
Maar ik krijg wel korting dat ik er werk.

Vind het soms wel lastig want het wordt geschoven op cao verhoging maar er wordt bij ons ook flink bezuinigd op de boodschappen. Dus vind de prijs/kwaliteit verhouding steeds minder. Maarja ik mag niet in de OC

Wij betalen in Wenen €80 in de maand voor een voltijd plekje voor onze zoon. Hij zou er in principe van maandag t/m vrijdag van 07:30 - 18:00 terechtkunnen, maar we brengen hem meestal zo tussen 08:00 en 08:30 en halen hem tussen 14:00 en 15:00 weer op.

1 like

Wij gaan 11,24 per uur betalen, is voor een agrarische opvang. Iets duurder dan de ā€˜reguliere’ opvang in het dorp, maar wat mij betreft krijg je daar ook veel toegevoegde waarde voor terug. Hele dag buiten spelen, bos om de hoek, diertjes, etc.

Dit is bij ons ook, maar ons kind gaat van 9 tot 5 naar de gastouder (en soms iets eerder als ik een vergadering heb), en bij het kinderdagverblijf moesten we van 07.30 tot 18.30 afnemen. Dus ik denk dat dit wel alsnog goedkoper is.
Al was bij ons de hoofdoverweging dat de gastouder veel naar het park gaat.

2 likes

Hier was het uurtarief afgelopen jaar 12,80. Ze gaan komend jaar over de €13 heen.
Blij met de bso nu. Stuk goedkoper :grin:

1 like

Ja toen de 2e ook naar de BSO ging scheelde ons dat echt enorm in prijs!

Ik vind trouwens dat onze BSO zo positief veranderd is. Was niet ontevreden maar de laatste maanden doen ze voor mijn gevoel echt meer leuke dingen met de kinderen. Huren ook regelmatig de gymzaal bij school af om bij slecht weer daar te spelen.

De jongste zit op een aparte groep voor kleuters en daar zie ik veel meer dat ze actief met ze bezig zijn (bijv stoelendans doen) dan dat het alleen maar: "nou ga maar spelen’ is.

1 like

Wat fijn, dat zou onze bso ook weleens mogen doen. Bij ons is het idd heel erg ā€˜nou ga maar spelen’. Echt dingen plannen doen ze alleen maar in de vakanties. Maar als er dan een dag ā€˜sport en spel’ op het rooster staat weet ik alweer genoeg :clown_face:

Ja wij waren ook liever bij de gastouder gebleven hoor. Helaas stopte onze gastouder er (tijdelijk) mee waardoor we moesten wisselen. En ik heb het verschil niet helemaal duidelijk, maar het zal geen enorm bedrag zijn. En als je meer dagen afneemt of meer kinderen hebt wordt dat verschil ook alweer kleiner.

Mijn oudste gaat sinds een paar maanden naar de BSO en ik ben ook heel positief verrast. Ze maken wandelingen, bakken wat lekkers, gymmen en met eventuele studie-/vakantiedagen hebben ze speciale dagthema’s.

Laatst ging ik haar ophalen en hadden ze net een wandeling achter de rug en zaten ze in het donker een film te kijken. Mijn 4-jarige zat op schoot bij allemaal oudere meiden en ik vond het echt zo gezellig en schattig uitzien :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes