Hier hebben ze zowel bii mij als bij hun vader voldoende kleding liggen. Kleding gaat dus niet over en weer (behalve bij de oudste soms). Een aantal vaste knuffels gaan wel over en weer.
Hier ging de overgang vrij soepel maar dat ligt hem niet in spulletjes denk ik maar meer hoe je als ouders met elkaar om gaat. Drink een kopje koffie als je je kind bij jebec brengt en andersom bijvoorbeeld. Hanteer dezelfde regels enigzins en hier houden we bijvoorbeeld ook dezelfde rituelen aan voor het slapen.
hebben/hadden jullie een babynestje? ik twijfel of ik er een aan moet schaffen want ik lees zo veel gemixte verhalen
- ja
- nee
0 stemmers
zo ja, welke?
Ik had gewoon 1 van mamaloes. Heel veel gebruikt in de newborn tijd!
Eentje die we cadeau kregen bij een boxkleed, heel veel gebruikt maar werd al na een week of 2/3 wat aan de kleine kant. Vond het echt super handig, maar zou wel goed letten tot welke lengte je kindje er in kan want het is nu een kattenmandje geworden.
Een voedingskussen met een verschoonkussenhoes doet het voor ons prima.
Wij hebben het babynestje bij beide kinderen veel gebruikt in de eerste 3 maanden. Voor slaapjes in de box (wel bij blijven) en mee op visite. Ik vind het echt een heel fijn ding!
Doomoo, een heel goede op market place gekocht.
Wij hebben ook gewoon een voedingskussen met hoes van Meyco erover. Blij dat ik er niet meer geld aan uitgegeven heb, onze baby wil vooral op een van ons liggen en begint na een paar minuten in het nestje te mopperen. Nu zijn we aan het oefenen met iets langer alleen in de box liggen, maar is hij inmiddels al bijna te groot voor het nestje. Achteraf had ik die hoes liever op Vinted voor een paar euro gekocht, voor het beperkte gebruik ervan. ![]()
Ik heb een sleepyhead. Heet nu dockatot geloof ik. Al m’n baby’s sliepen/slapen daar heerlijk in in de box. En neem hem ook mee als ik met baby ergens heen ga.
Als je grote kinderen maakt is het wel snel te klein. Ze zeggen zelf tot 9 maanden maar denk hier dat 3 maanden wel de max is ![]()
Een doomoo cocoon, lifesaver in de eerste weken/maanden.
Ik heb er nog (steeds) eentje liggen die eventueel ter verzendkosten overgenomen mag worden, mocht je het uit willen proberen.
Ik heb er een van Snuggle Me. In eerste instantie vond ik het niks, de eerste 3 a 4 weken denk ik. Ze lag er niet goed in en leek het ook niet fijn te vinden. Ze lag beter in het voedingskussen met een hoeslaken erover heen. Inmiddels ligt ze er goed in en slaapt ze er heerlijk in en gebruiken we 'm dagelijks. We gebruiken hem trouwens alleen op de bank en zitten we er dan naast. In de box durf ik t niet goed.
Ik vind het geen absolute must om te hebben, ik had ook prima uit de voeten gekund met het voedingskussen of alleen de box.
Eentje van Najell, met hengels. Die hengsels vond m’n vriend met name bij de eerste heel fijn, om haar mee te verplaatsen in huis, want hij vond toen het optillen van zo’n klein babietje nog een beetje eng. De oudste heeft er veel in gelegen, de jongste veel minder, die was er niet zo’n fan van haha.
Ik had er 1 van Liefiess en zoo blij mee. Ze heeft er echt wel 5 maanden ingelegen denk ik. Met name op de bank. Wij bleven er dan wel ten alle tijden bij. Maar vond het zo fijn om haar lekker dichtbij ons te hebben maar toch af en toe even de handen vrij te hebben.
Heb er zelf eentje gemaakt! Topding, ze heeft er de eerste 4 maanden lekker in gelegen als we bijvoorbeeld beneden op de bank zaten met haar
Hier ook veel gebruikt! Ook in bed, tussen ons in (ja, alle 3 leven ze nog).
Zwanger en een zitplek in het OV (ga er even vanuit dat de reis zo lang duurt dat staan voor jou niet comfortabel meer is)
- Ik vraag erom
- Mensen staan doorgaans zelf op
- Ik blijf wel staan
0 stemmers
wel ellende hoor, kan eigenlijk niet zo lang staan in de trein want dan word ik echt niet lekker, maar het is vaak zooo druk
heb nu gelukkig eerste klas gefixt voor reizen naar m’n werk (al moet ik dan soms nóg staan)
Ik durfde niet te vragen vaak maar wreef dan wel even wat extra over mijn buik hahah. 1 keer was het echt ramvol (en was ik duidelijk zwanger) en zag een jongen die ook stond mij staan en die vroeg aan een andere gast, die met de rug naar mij toe zat dus mij niet zag, of ik daar mocht zitten. Hij sprong nog net niet op, vond dat echt lief en fijn.
Pas in de laatste maand van m’n zwangerschap viel het mensen op dat ik zwanger was. Had niet een superkleine buik ofzo, maar misschien kwam het door mn winterjas, die het verdekte. Maar daardoor werd er dus best weinig gevraagd of ik wilde zitten.
Had ook eens tijdens een theaterbezoek in de pauze dat ik, natuurlijk tegelijkertijd met een hele hoop andere vrouwen, naar de wc moest. Ik zat er nog aan te denken om zelf te vragen of ik langs de rij mocht, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan, omdat het niet echt nodig was.
Pas toen ik bijna aan de beurt was, viel het de dames voor me in de rij op dat ik zwanger was en verontschuldigden zich dat ze me niet voor hadden laten gaan. Maar ik vond het dus niet heel erg; was eerder verbaasd dat mijn buik dus niet zo opvallend was.
Maar zo lang ik kon staan en geen klachten had, heb ik eigenlijk nooit van een ‘voorrangspositie’ gebruikt gemaakt eigenlijk.
Ik vond het opvallend hoe weinig mensen er voor een zwangere opstaan, dus ik ben het maar gaan vragen. Overigens ook niet altijd, want het voelde ook ongemakkelijk om steeds te vragen. En toen ik vaker het ov ging pakken, was het ook echt niet te missen dat ik zwanger was. Kwam eerst een buik binnen, waarna het even duurde voor de rest volgede, hahaha.
(Ik dacht dat mn buik niet zo groot was, tot ik na de bevalling de laatste buikfoto’s zag, haha)