Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Nee maar je zegt het zo alsof het de betere keus is. En op zich is hier houten speelgoed ook niet perse altijd favoriet, maar specifiek deze ijskraam dus wel.
Maar ik trek geluidjes speelgoed gewoon zelf niet goed.

2 likes

Hier is de ijscokar van vtech ook favoriet, we hebben hem inmiddels 2.5 jaar (tweedehands gekocht voor 10 euro) en hij blijft leuk. Ook bij oudere kindjes en herken wel wat je zegt, ik vind hem ook leerzaam en mijn kind gaat hier beter op dan open ended speelgoed, daar kan ze gewoon niet zoveel mee terwijl ze juist wel veel fantasie heeft.

4 likes

Maar een houten ijskraam is ook niet open ended. Open ended zou zijn als je kind van de blokkendoos zelf een ijsje bedenkt en die verkoopt (ofzo). Het grootste verschil met die van vtech is het geluid. De gekaderde opdrachten zitten ook op de bestelkaart van de houten.
Ik kan zelf sinds m’n burnout echt niet tegen speelgoed dat geluid maakt dus wij hebben dat niet meer in huis. Maar laatst heb ik de winkelmand van vtech geleend en dat vindt ze dan wel heel leuk ook.
Vind het wel altijd jammer dat er ook standen bij zitten waar ze niks mee kan, zoals letters of cijfers. Ik vind dat altijd zo passen bij dat Amerikaanse homeschooling.

18 likes

Zo bedoelde ik het niet eigenlijk.

3 likes

Huh ja open ended is toch heel wat anders en hout is niet meteen montessori ofzo. Bij mij spelen ze echt met een combinatie maar ik merk dat ze heel vaak hun fantasie de vrije loop laten gaan met allerlei speelgoed, maar ijsjes zijn toch echt ijsjes haha.

7 likes

Ik reageerde toch op de opmerking van fredje van ā€œweg fantasie en creativiteitā€.
Mijn opmerking daarna was dus duidelijk sarcastisch. Heb namelijk zelf ook zo vaak te dure dingen gekocht.

1 like

Ja maar ik reageerde meer op @Perzik dan op jou.

2 likes

Je hebt trouwens ook playmobil 123, maar dat is al vanaf 1,5 jaar dus dat lijkt me wel snel saai voor haar.

Als je het spel nog niet hebt is dit ook leuk voor een kleine krokodillen liefhebber:

Zit hier in de zak voor de 2,5 jarige. Denk dat hij het wel pannend vindt :crazy_face:
Niet open ended, geen hout mƔƔr ook geen geluidjes :trophy:

8 likes

Maar wel een shotje als je de verkeerde tand indrukt!!!

21 likes

Ik vind deze zelfs pannend haha. Maar wel een hit ja.

2 likes

Als ik aankom met die krokodil rent mijn dochter snel weg en roept ze: neeeee auuuuu

Mijn kleuter wil hier niks van weten. Veel te eng :sweat_smile:

3 likes

Ik denk dat ze hem hier ook te eng vinden maarja vind het zelf wel leuk en @Spaarlamp inderdaad nog jaaaaaren plezier van

Snuif jij ook aan je baby? :rofl:
  • Jaaaa bijna dagelijks
  • Soms
  • Nee haha

0 stemmers

Ik inhaleeeeeer die heerlijke geur gewoon 🫠

1 like

Ik wist niet dat dit echt een ding was, ik vond m’n kind als baby ook niet perse heel bijzonder ruiken :sweat_smile:. Maar toen kregen we een kaartje van de tante van m’n man, die we misschien 1x per jaar op een verjaardag zien, dat ze toch echt op kraambezoek wilde komen om m’n baby te komen ruiken :joy:. Ik vond dat toen zo raar haha.

2 likes

Jaaaa ik wil die geur echt in een potje kunnen stoppen voor later, haha.

2 likes

Mijn dochter is even oud als jouw kind, maar met Playmobil speelt ze al heel lang bij haar grootouders, echt favoriet speelgoed (maar sowieso alles met ā€˜poppetjes’). Ook met de kleine dingetjes is het geen probleem, dat zal wat van kind tot kind afhangen?

1 like

Hier spelen ze ook al vanaf 3,5 en net geen 2 ermee.
En dan ook met de kleine onderdelen van het playmobil ziekenhuis.
Maar ze stoppen hier niks in hun mond juist.

Zouden jullie een geboortekaartje sturen naar de buren als je niet wilt dat ze op kraambezoek komen?
  • Nee
  • Ja
  • Ja, maar accepteer dat ze alsnog gaan komen
  • Anders…

0 stemmers

1 like