Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ik heb het me afgelopen weken echt zooo moeilijk gemaakt met die wakkertijden. Extra ingewikkeld omdat onze baby 5,5 week te vroeg geboren is, dus moet ik nou de wakkertijden van zijn werkelijke leeftijd of gecorrigeerde leeftijd aanhouden? Echt gek werd ik ervan. Sinds een paar dagen heb ik het helemaal losgelaten en kijk ik inderdaad naar zijn signalen. Meteen een veel relaxtere dag en vrolijkere baby. Wie weet ga ik het alsnog aanhouden als hij ouder is, maar voor nu geeft dit veel rust. Dus als je dit leest en je worstelt er ook mee, soms helpt het juist om het helemaal los te laten 🫶🏻

7 likes

Dit klinkt wel als een goed idee voor mijn baby straks. Kan ik tussendoor m’n kleuter ophalen van school, anders zou dat altijd tijdens het middagdutje zijn.
Was dan het eerste dutje langer dan de tweede?

Bij ons kwam het er vaak op neer dat beide dutjes 1,5-2 uur waren, maar wij hebben dan ook best wel een slaapkop. Eerste lieten we hem zo lang slapen als hij wilde, tweede dus uiterlijk tot 17.30 uur maar dan was/werd hij meestal zelf ook wel wakker.

En ook lekker, als we hem s ochtend laten liggen sliep hij tot ongeveer 8 uur, nu zelfs soms 9 uur. dus dan is van 08.00-11.00 uur ook prima te doen.

1 like

Even een kindervraag ookal heb ik ze zelf niet maar omdat ik in m’n omgeving een situatie hoorde en nieuwsgierig ben

Zit jouw kind op een sport en zo ja welke?

• Mijn kind is nog niet in de leeftijd om op een sport te gaan/m’n kind zit niet op een sport
  • Mijn kind zit op een sport die hij/zij zelf gekozen heeft
  • Mijn kind zit op een sport die hij/zij niet zelf gekozen heeft want hij/zij had geen voorkeur of wilde uberhaupt niet sporten
  • Mijn kind zit op een sport die hij/zij niet zelf gekozen heeft want de sport die hij/zij wil is niet praktisch of op een andere manier niet handig dus daar begin ik niet aan
  • Mijn kind zit op een sport die hij/zij niet zelf gekozen heeft want de sport die hij/zij zou willen past niet bij zijn/haar ontwikkeling wat mij betreft

0 stemmers

1 like

Mijn dochter is met 2.5 begonnen met ballet. Omdat ik het leuk vond en zij toen ze geweest was ook. Maar ze had natuurlijk geen idee wat ballet was voordat we er geweest waren.
Na de zomervakantie vond ze het niet meer leuk (ze is nu 4) en nu zit ze op zwemles. Omdat ze zelf niet wist wat ze wilde doen en zwemles toch ‘moest’. Als ze iets erbij wil doen vind ik dat prima, maar nu niet aan de orde.

Mijn kind van 3 zit op voetbal en dat doen we samen. Hij vindt het superleuk, maar heeft er niet zelf voor gekozen. Ik heb dat gedaan, omdat ik graag iets met hem wilde ondernemen en dit enige praktische was qua tijd en plaats haha (ivm werk en andere verplichtingen). Als we samen op dansles of muziekles hadden gezeten had ie waarschijnlijk ook prima gevonden.

1 like

Mijn kind zit op korfbal want tegelijk werd sporten voor mij aangeboden. Dat is helaas niet meer, maar ik ben blij met de groep, tis gratis somehow maar ook contributie is laag, en een lekkere start van de zaterdag. Ik weet vrij zeker dat ze liever op dans zou willen maar dat is veel duurder en op een moment dat ik niet altijd met haar ben. Gelukkig heeft ze geen besef van het bestaan van andere sporten :sweat_smile:

1 like

Mijn oudste zit nu op zwemles. We hebben hiervoor ook een paar keer een proefles dansen gedaan, proefles voetbal en een paar keer judo, maar dat vond ik best ingewikkeld met ook mijn wens om te sporten/wat rust te hebben in het weekend en haar wens om af te spreken na school. Dus voor nu zwemles. Met de jongste ga ik soms naar peuterzwemmen.

Wow ik moest voor een verhuizing aanmelden bij een andere kdv en die prijs verschilt gewoon 2,50 per uur met de huidige opvang. Ik had er echt nooit over nagedacht dat daar zoveel verschil in zat.

Dus benieuwd, hoeveel betaal je per uur voor kinderopvang:

• Minder dan 10 euro
  • Tussen 10 - 11 euro
  • Tussen 11 - 12 euro
  • Tussen 12 - 13 euro
  • Meer dan 13

0 stemmers

Het minimum tarief hanteert mn gastouder, dat ligt bij gastouders wel lager, €7,60 ofzo.

1 like

Ik betaal 30 euro per dag (woon in België).
Alleen is de creche maar wel tot 2,5 hier🥲daarna gaan ze naar school (wel gratis).

5 likes

Tussen de 11 en 12 is dit geval wel 11,01 haha

1 like

Vanaf 2026 12.50 per uur. In 2025 was het 11.65

2 likes

Oja dat kan natuurlijk ook nog haha

Wij hebben een gastouder en zij is laatst overgestapt van gastouderbureau en dat scheelt ons al bijna €30 per maand. We betalen dus het uurloon en daarboven op nog een bedrag aan het gastouderbureau.

Wat betalen jullie aan het gastouderbureau? Wij betalen 50€ per maand.

2 likes

Wij hebben ook een gastouder maar ik betaal een extra bedrag per uur aan het gastouderbureau. Dus afhankelijk van hoeveel uren we opvang hebben per maand. Volgens mij 1,25 per uur

1 like

Nu €89,40 en straks €64,50

Wij hadden eerst ook een gastouder, maar door omstandigheden moeten switchen naar kdv. De gastouder vroeg het bedrag dat we maximaal tegoed kregen, maar het bedrag aan het bureau kwam daar nog over heen. Daardoor was de gastouder duurder dan het kdv, omdat we bij het kdv toeslag krijgen over het gehele bedrag per uur.

2 likes

Oh ik zou eigenlijk niet eens weten of dat bij ons ook zo is. moet ook zeggen dat we niet eens goed hebben gekeken naar het kdv omdat die hier open is van 8-17(fucking raar???) en ze een speelplaats van beton hebben. Onze gastouder is echt geweldig en woont op een boerderij dus zou het ook niet heel erg vinden als zij duurder is dan een kdv.

1 like