Ik zie een geboortekaartje eigenlijk niet als uitnodiging om op kraambezoek te komen maar als aankondiging. Merk ook niet in m’n omgeving dat er opeens mensen die je uit beleefdheid een kaart stuurt zich melden voor een bezoekje. En zou dat andersom zelf ook niet doen. In ieder geval geen van de buren heeft zichzelf bij ons uitgenodigd haha.
Hier ook alle buren in onze straat een kaartje gestuurd. Geen vragen over bezoek gehad, wel allemaal kaartjes, tasjes met cadeautjes aan de deur en een gezellig praatje op straat. En we hebben niet persé een hele goede band met onze buren ofzo.
Onze buurvrouw heeft wel al 3 keer tegen mijn man gehint dat ze op kraambezoek willen komen, maar die mensen zijn zo raar dat ik het niet zie zitten om ze uit te nodigen.
Meer dan een hallo komt er ook niet uit als je ze tegen komt, dus zie ook niet in waarom ze langs moeten komen.
Ja joh lekker boeie. Je geeft ze een bakkie koffie en ze zijn na een halfuur weer pleite
In onze buurtapp van 90 man plaatste een oma een foto om een fietsje te verkopen met hierop een kind met alleen een luier aan. Ik ken deze oma niet, ik ken het kind niet, ik ken de ouders niet en mijn man idem, die ook in de groep zit.
Dit is
- Niet zo’n big deal
- Zou ik zelf niet doen
- Heel raar
- Typisch boomer
- Zou ik zelf ook kunnen doen
0 stemmers
Edit: de foto is verwijderd door de beheerder
Lol oeps, wij zijn wel op kraamvisite geweest bij onze overburen die we verder alleen op straat spreken ![]()
Sinds 1 week weet ik dat ik zwanger ben van ons tweede kind (5 weken vandaag denk ik) Mijn schoonouders gaan volgende week weg om te overwinteren. We hebben pas over 4 weken de eerste echo en gaan in januari naar ze toe. Wanneer zou je het vertellen dat je zwanger bent.
- Dit weekend, schoonbroer er ook bij
- In januari op de overwinter bestemming
0 stemmers
Mijn schoonzus en broer hebben 2 weken terug verteld dat ze een ongeplande zwangerschap (maar niet ongewenst) hadden maar het niet goed was dus miskraam.
Willen het hun niet te snel vertellen omdat het te “vers” voelt denk ik.
- Dat maakt het anders, Schoonouders moeten maar wachten
- Kan wel gewoon vertellen, komt broer en schoonzus later wel
0 stemmers
Plan was het met kerst te vertellen, en schoonouders in januari. Maar voelt zo lang nog…
Misschien begrijp ik het verkeerd of vul ik het in, maar ik vind met Kerst juist dan best ‘gek’ om het dan tegen je broer en schoonzus te vertellen als het wss zo gevoelig ligt?
Ik zou het je zwager prive vertellen, in een appje, en daarna dit weekend je schoonouders (waar hij dan dus ook bij is). Snap best dat jij liever niet wacht maar vind het wel ongevoelig om je zwager ermee te overvallen zo kort op hun eigen verdrietige nieuws en je zou er je schoonouders ook nog mee in een ongemakkelijke positie kunnen plaatsen (als je je zwager overvalt bedoel ik)
Mijn zwager is niet de gene met een miskraam maar mijn eigen broer en schoonzus.
Dan staat dat toch los van het wel of niet aan je schoonouders vertellen?
Als je je schoonouders het sowieso pas in januari zou vertellen dan maakt dat niet uit toch? Zie je je broer nog vóór Kerst? Misschien dan eventjes face to face vertellen…
Voor mij zou het heel erg afhangen van de band met de schoonouders en schoonbroer. Bij een hechte band zou het voor mij niet goed voelen om het nog zo lang voor me te houden.
Hoe staat je man erin?
Oh sorry, verkeerd gelezen. Maar dan begrijp ik niet wat het een met het ander te maken heeft. Maar hoe dan ook: vertel het lekker wanneer jij wil, maar zelf zou ik het je broer persoonlijk vertellen, en hoe pijnlijker en verdrietiger hun miskraam voor hen is, hoe meer ik het in een appje zou doen ipv face to face (maar dat is gebaseerd op persoonlijke ervaringen)
Ik denk dat die paar weken meer of minder echt weinig uit maakt. Ze vinden de miskraam over een maand echt niet ineens veel minder erg. Zou vooral nadenken hoe je het vertelt en dan zou kerst mij toch wel het minst geschikte moment lijken.
Ik vind een appje ook best ongevoelig ![]()
Ja ligt eraan hoe je het bekijkt. Als je het face to face vertelt, dwing je de ander min of meer om toch een soort sociaal wenselijke reactie te geven en met een appje kun je eerst even zelf huilen/jaloers zijn/wat dan ook en dan blij zijn (of doen) voor de ander. Ik vond het zelf in ieder geval heel prettig als mensen het deden, en het voorkwam ook dat ik niet bij iedere afspraak met vrienden of familie zat te wachten tot iemand me tóch nog zou overvallen met hun zwangerschap en ik dan mijn eigen reactie daarop heel erg moest monitoren en eigenlijk het liefst naar huis wilde.
Ligt echt aan je eigen gevoel, vind er geen goed moment wanneer wel of niet te vertellen: ik heb niet gewacht tot 1e echo met mijn inner circle (ouders, beste vriendinnen, zusje) maar ook met idee ‘als het mis gaat, zou ik hen dat ook direct vertellen’ & ik vond het suuper fijn om meteen mijn kwaaltjes/onzekerheden/blijdschap etc te kunnen delen en bespreken.
We hebben besloten, morgen vertellen we het mijn schoonouders en zwager. We gaan elke week video bellen. Ik heb geen zin om een geheim te bewaren en we zijn nu samen. Kijk er erg naar uit ![]()
Mijn broer en schoonzus vertellen we het na de eerste echo. Face to face maar niet met een cadeautje ofzo. Gewoon vertellen.
Mijn ouders vertellen we het dan niet veel later, of met kerst. Even kijken hoe het gaat, zien we later wel.
Bedankt voor jullie meningen!
Voor de mensen die Sinterklaas vieren, gaan jullie naar meer dan één intocht? Bijvoorbeeld je woont in een grote(re) stad en bent naar de intocht in de binnenstad geweest en bent een week later naar een intocht in je wijk ofzo geweest.
- Een intocht
- Meerdere intochten
- Geen intocht
0 stemmers