Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Vanaf 2026 12,66 (een stijging van 4,9 procent). En volgens mij gaan nieuwe ouders zelfs richting de 15 euro
Maar ik krijg wel korting dat ik er werk.

Vind het soms wel lastig want het wordt geschoven op cao verhoging maar er wordt bij ons ook flink bezuinigd op de boodschappen. Dus vind de prijs/kwaliteit verhouding steeds minder. Maarja ik mag niet in de OC

Wij betalen in Wenen €80 in de maand voor een voltijd plekje voor onze zoon. Hij zou er in principe van maandag t/m vrijdag van 07:30 - 18:00 terechtkunnen, maar we brengen hem meestal zo tussen 08:00 en 08:30 en halen hem tussen 14:00 en 15:00 weer op.

1 like

Wij gaan 11,24 per uur betalen, is voor een agrarische opvang. Iets duurder dan de ‘reguliere’ opvang in het dorp, maar wat mij betreft krijg je daar ook veel toegevoegde waarde voor terug. Hele dag buiten spelen, bos om de hoek, diertjes, etc.

Dit is bij ons ook, maar ons kind gaat van 9 tot 5 naar de gastouder (en soms iets eerder als ik een vergadering heb), en bij het kinderdagverblijf moesten we van 07.30 tot 18.30 afnemen. Dus ik denk dat dit wel alsnog goedkoper is.
Al was bij ons de hoofdoverweging dat de gastouder veel naar het park gaat.

2 likes

Hier was het uurtarief afgelopen jaar 12,80. Ze gaan komend jaar over de €13 heen.
Blij met de bso nu. Stuk goedkoper :grin:

1 like

Ja toen de 2e ook naar de BSO ging scheelde ons dat echt enorm in prijs!

Ik vind trouwens dat onze BSO zo positief veranderd is. Was niet ontevreden maar de laatste maanden doen ze voor mijn gevoel echt meer leuke dingen met de kinderen. Huren ook regelmatig de gymzaal bij school af om bij slecht weer daar te spelen.

De jongste zit op een aparte groep voor kleuters en daar zie ik veel meer dat ze actief met ze bezig zijn (bijv stoelendans doen) dan dat het alleen maar: "nou ga maar spelen’ is.

1 like

Wat fijn, dat zou onze bso ook weleens mogen doen. Bij ons is het idd heel erg ‘nou ga maar spelen’. Echt dingen plannen doen ze alleen maar in de vakanties. Maar als er dan een dag ‘sport en spel’ op het rooster staat weet ik alweer genoeg :clown_face:

Ja wij waren ook liever bij de gastouder gebleven hoor. Helaas stopte onze gastouder er (tijdelijk) mee waardoor we moesten wisselen. En ik heb het verschil niet helemaal duidelijk, maar het zal geen enorm bedrag zijn. En als je meer dagen afneemt of meer kinderen hebt wordt dat verschil ook alweer kleiner.

Mijn oudste gaat sinds een paar maanden naar de BSO en ik ben ook heel positief verrast. Ze maken wandelingen, bakken wat lekkers, gymmen en met eventuele studie-/vakantiedagen hebben ze speciale dagthema’s.

Laatst ging ik haar ophalen en hadden ze net een wandeling achter de rug en zaten ze in het donker een film te kijken. Mijn 4-jarige zat op schoot bij allemaal oudere meiden en ik vond het echt zo gezellig en schattig uitzien :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Ik ben ook echt blij met de BSO, dochter is net begonnen op school/bso en ze hebben 4-5 groepen en de kleuters zitten apart, maar met open deuren beleid. Op de kleutergroep is echt onder begeleiding knutselen en dingen maken (ze kwam laatst thuis met een sleutelhanger van krimpfolie en strijkkralen), maar ze zat laatst 3 lokalen verderop met een jongen van 6-7 jaar te kleuren. Voelt echt goed dat ze het zo klein of groot kan houden als ze wil.

3 likes

Jeetje wat leuk allemaal, dat is echt wel een groot verschil met onze bso. Ik denk er weleens over om te switchen, toch maar eens naar kijken misschien.

Mijn zoontje zit sinds hij 2 is op peutervoetbal, eerst had hij natuurlijk geen keus maar we moeten op de 10 weken verlengen en tegenwoordig (hij is nu 3,5) vraag ik altijd of hij door wilt of iets anders wilt doen en tot nu toe wilt hij altijd door. Hij vindt het super leuk!

8 likes

Dit verkoolde STOOV-kussen doet mij denken aan een placenta :joy:

• Ik zie het ook
  • Haha neejoh doe normaal

0 stemmers

1 like

Het enige wat ik denk is: what happened?:joy:

1 like

Bij mij in de buurt is een heel huis afgefikt door zo’n kussen aan de oplader (volgens het merk is een verkeerde oplader gebruikt)

1 like

Dit lijkt ook meer op de lader van een e-bike

1 like

Zag er een nieuws item over, en toen werd echt gedaan alsof het de schuld van Stoov is (zelfs een kussen van een goed merk kan in de fik gaan, wat natuurlijk wel kan gebeuren maar vooral bij slecht gebruik). Maarja dat is duidelijk niet de oplader van Stoov, dit zit eruit als een lader met veel meer power.

1 like

Of koeienvlaai

2 likes

Misschien dachten die mensen dat het kussen dan meer warmte zou afgeven met zo’n kanonnen lader :joy: Stoov is zo matig warm, doe mij maar een lekkere kruik

1 like

Opa en oma spellen naam van hun kleinkind verkeerd (bv naam is Marie maar zij schrijven Mari). Maak je hier een punt van? Aan de ene kant denk ik je kan toch een beetje moeite doen als opa en oma nota bene, maar aan de andere kant denk ik het maar een letter.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes