Ja gewoon blijven zeggen tot ze het een keer goed doen. Bij mij had een naast familielid ook steeds 1 letter verkeerd (e ipv a). Ook gewoon paar keer gezegd, inmiddels gaat het goed. En geen gezeik verder.
Mijn opa en oma spreken de naam van mijn kind nu al 4 jaar verkeerd uit. Ik probeer het soms nog te corrigeren (en hij doet dat inmiddels zelf ook) maar denk niet dat ze de juiste uitspraak ooit in hun systeem gaan krijgen. Vind het wel irritant maar tegelijk zie ik ook hoe dol ze op hem zijn en dan kan ik het wat beter laten gaan.
Ja dan ga ik het toch doen. Bij mijn ouders had ik dat allang gedaan, maar met schoonouders voelt het toch anders.
@Chesirecat ik heb dat ook inderdaad. Schoonmoeder legt de klemtoon vaak ook verkeerd. Maar ze doen alles voor haar, dus het is geen onwil inderdaad.
Maar dit zijn wel jouw opa en oma toch? Dus zijn overgrootouders? Vind dat ook wel een verschil in de leeftijd ofzo. Ik weet niet helemaal waarom want het is niet dat die minder goed kunnen spreken
. Mijn dochter spreekt d’r eigen naam verkeerd uit, met een oe in plaats van een u. Echt mega onhandig.
Ik zou het nog 1 keer duidelijk aangeven en het daarna opgeven.
M’n vader heeft m’n hele leven mijn naam (5 letters, mega makkelijk) verkeerd geschreven, uiteindelijk heb ik het maar opgegeven omdat het me alleen maar frustratie opgeleverde.
Nou met alle gekke namen met onnodige streepjes en dakjes en weet ik veel wat snap ik wel dat je het verkeerd schrijft, zou het alleen wel kut vinden als ze niet de moeite nemen om het te oefenen/er op te letten.
Dat het bij de geboorte aangifte dan goed is gegaan ![]()
Bij opa en oma zou ik het wel doen, overgroot opa en oma niet.
Naam van mijn neefje wordt door zijn overgroot oma ook altijd verkeerd uitgesproken en daarbij hebben ze het ook maar opgegeven ![]()
Hier ook.
Ik heb een naam die kàn met een streepje. Maar dat heb ik niet. Althans zo staat het niet in mn paspoort en mn moeder schreef het ook niet zo.
Maar nogsteeds zo vaak dat hij het wel met streepje schrijft haha
En @Fishing lijkt me echt rot als je zelf die strijd nog moet voeren. Zeker omdat je vader zelf betrokken was bij het geven van je naam (neem ik even aan).
Bij overgrootopa’s en oma’s is het misschien ergens wel schattig. Zijn toch al half seniel en met 1 been in het graf. ![]()
Het ligt denk ik echt aan de band die je met die mensen hebt. Spreken ze expres de naam verkeerd uit, of laten ze merken dat ze het een onhandig moeilijke naam vinden zonder zelf te oefenen of iets dergelijks? Dan zou ik er zeker wat van zeggen. Als ze het met de beste bedoelingen verkeerd doen, en echt moeite willen doen maar er overduidelijk moeite mee hebben dan zou ik het zelf wat minder erg vinden.
Leukste cadeau voor stoppen met de speen/gecombineerd met 5 december (3 jaar en heeft geen wensen behalve een nieuwe speen of een echte krokodil uit de dierentuin)
Wij hebben een playmobil set gehad met 3,5 en nou stopt m’n dochter sowieso nog veel in dr mond. Maar ik vind het ook gewoon best veel kleine handelingen om dat dan in het handje te doen enzo. Maar de ijsjeswinkel heb ik ook weer op zolder gezet tot het zomer is.
Een echte krokodil ![]()
playmobil is leuk, maar niet echt geschikt voor kinderen van 3 (spreek ik uit ervaring). Dat katje kun je makkelijk meenemen, dus dat is fijn!
Ah ik twijfelde al heel erg over playmobil dus goed om jouw ervaring te horen! Op de opvang spelen ze wel met de grote onderdelen maar dan is ander speelgoed of eerst met wat oud playmobil van mij uitproberen leuker zo te horen.
Ja ze is heel bescheiden @Theekransje haha. Een schleich krokodil een knuffel of dat krokodil bijtspel werd ook niet geaccepteerd als alternatief idee 🫠
Haha die echte krokodil!
Wij gaan ook de speen wegdoen met sinterklaas, misschien een tip, vandaag was op Ketnet kaatjes kameraatjes over speentje meegeven aan Sinterklaas. Daar gaan wij het hele spektakel aan ophangen.
Wij hebben die ijsjes en dat is echt geweldig speelgoed! Wordt bijna elke dag mee gespeeld
Heb het al vaker gezegd maar die ijswinkel is echt goud. Elk kind dat bij ons komt spelen gaat er meteen mee spelen. En sinds wij dat ding hebben wordt er iedere dag mee gespeeld.