Ik snap niet dat je zo moeilijk doet?
Hoeveel werk is een echte krokodil nou? ![]()
Maar goed anders is dat ijsjes ding ook leuk
, wordt hier sinds we ‘m hebben (oudste was toen 2) echt dagelijks mee gespeeld! Ook altijd door andere kinderen
Ik snap niet dat je zo moeilijk doet?
Hoeveel werk is een echte krokodil nou? ![]()
Maar goed anders is dat ijsjes ding ook leuk
, wordt hier sinds we ‘m hebben (oudste was toen 2) echt dagelijks mee gespeeld! Ook altijd door andere kinderen
Waarom zou je deze eerder kiezen?
Het is interactief is (maar niet te irritant haha) en ook nog wat leer elementen inzitten. Zitten interactieve kaarten bij, leren tellen, kleuren en dieren leren. En de ijslepel herkent de bolletjes ijs etc. En persoonlijk zijn mijn kinderen altijd snel uit gekeken op houten speelgoed, zoals houten groente en ijsjes enzo.
Doei fantasie en creativiteit.
Dit subforum soms ![]()
Echt vreselijk.
Natuurlijk mag er geen interactief speelgoed getipt worden want moet allemaal teringduur en open ended.
Ik heb genoeg plastic meuk met geluid etc., maar vind. de voordelen die je noemt ten opzichte van de voorgestelde set gewoon wat bijzonder.
Huh die Vtech is toch juist duurder dan die andere?
Ja die is ook niet per se goedkoop (wel 2ehands te krijgen btw) maar in vergelijking met wat hier soms gepost wordt. Plastic bakken van 60 euro etc. Dat bedoel ik ermee. Het is alleen maar een tip, die ijscokar is gewoon veel meegespeeld en ook met spel/fantasie juist. Vond het gewoon een flauwe opmerking van @Fredje
En verder gewoon kopen wat je zelf wil.
Mijn kind heeft ook eentje van hout en die van vtech en met die van vtech word dagelijks mee gespeeld.
Nu verschilt het ook natuurlijk per kind maar vind het wel echt een aanrader.
Haha hier zou ik totaal niet voor gaan dus dat is ook persoonlijk.
Dat hoeft toch ook niet?
Nee maar je zegt het zo alsof het de betere keus is. En op zich is hier houten speelgoed ook niet perse altijd favoriet, maar specifiek deze ijskraam dus wel.
Maar ik trek geluidjes speelgoed gewoon zelf niet goed.
Hier is de ijscokar van vtech ook favoriet, we hebben hem inmiddels 2.5 jaar (tweedehands gekocht voor 10 euro) en hij blijft leuk. Ook bij oudere kindjes en herken wel wat je zegt, ik vind hem ook leerzaam en mijn kind gaat hier beter op dan open ended speelgoed, daar kan ze gewoon niet zoveel mee terwijl ze juist wel veel fantasie heeft.
Maar een houten ijskraam is ook niet open ended. Open ended zou zijn als je kind van de blokkendoos zelf een ijsje bedenkt en die verkoopt (ofzo). Het grootste verschil met die van vtech is het geluid. De gekaderde opdrachten zitten ook op de bestelkaart van de houten.
Ik kan zelf sinds m’n burnout echt niet tegen speelgoed dat geluid maakt dus wij hebben dat niet meer in huis. Maar laatst heb ik de winkelmand van vtech geleend en dat vindt ze dan wel heel leuk ook.
Vind het wel altijd jammer dat er ook standen bij zitten waar ze niks mee kan, zoals letters of cijfers. Ik vind dat altijd zo passen bij dat Amerikaanse homeschooling.
Zo bedoelde ik het niet eigenlijk.
Huh ja open ended is toch heel wat anders en hout is niet meteen montessori ofzo. Bij mij spelen ze echt met een combinatie maar ik merk dat ze heel vaak hun fantasie de vrije loop laten gaan met allerlei speelgoed, maar ijsjes zijn toch echt ijsjes haha.
Ik reageerde toch op de opmerking van fredje van “weg fantasie en creativiteit”.
Mijn opmerking daarna was dus duidelijk sarcastisch. Heb namelijk zelf ook zo vaak te dure dingen gekocht.
Je hebt trouwens ook playmobil 123, maar dat is al vanaf 1,5 jaar dus dat lijkt me wel snel saai voor haar.