Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Maar wel een shotje als je de verkeerde tand indrukt!!!

21 likes

Ik vind deze zelfs pannend haha. Maar wel een hit ja.

2 likes

Als ik aankom met die krokodil rent mijn dochter snel weg en roept ze: neeeee auuuuu

Mijn kleuter wil hier niks van weten. Veel te eng :sweat_smile:

3 likes

Ik denk dat ze hem hier ook te eng vinden maarja vind het zelf wel leuk en @Spaarlamp inderdaad nog jaaaaaren plezier van

Snuif jij ook aan je baby? :rofl:
  • Jaaaa bijna dagelijks
  • Soms
  • Nee haha

0 stemmers

Ik inhaleeeeeer die heerlijke geur gewoon 🫠

1 like

Ik wist niet dat dit echt een ding was, ik vond m’n kind als baby ook niet perse heel bijzonder ruiken :sweat_smile:. Maar toen kregen we een kaartje van de tante van m’n man, die we misschien 1x per jaar op een verjaardag zien, dat ze toch echt op kraambezoek wilde komen om m’n baby te komen ruiken :joy:. Ik vond dat toen zo raar haha.

2 likes

Jaaaa ik wil die geur echt in een potje kunnen stoppen voor later, haha.

2 likes

Mijn dochter is even oud als jouw kind, maar met Playmobil speelt ze al heel lang bij haar grootouders, echt favoriet speelgoed (maar sowieso alles met ā€˜poppetjes’). Ook met de kleine dingetjes is het geen probleem, dat zal wat van kind tot kind afhangen?

1 like

Hier spelen ze ook al vanaf 3,5 en net geen 2 ermee.
En dan ook met de kleine onderdelen van het playmobil ziekenhuis.
Maar ze stoppen hier niks in hun mond juist.

Zouden jullie een geboortekaartje sturen naar de buren als je niet wilt dat ze op kraambezoek komen?
  • Nee
  • Ja
  • Ja, maar accepteer dat ze alsnog gaan komen
  • Anders…

0 stemmers

1 like

Ik zie een geboortekaartje eigenlijk niet als uitnodiging om op kraambezoek te komen maar als aankondiging. Merk ook niet in m’n omgeving dat er opeens mensen die je uit beleefdheid een kaart stuurt zich melden voor een bezoekje. En zou dat andersom zelf ook niet doen. In ieder geval geen van de buren heeft zichzelf bij ons uitgenodigd haha.

14 likes

Hier ook alle buren in onze straat een kaartje gestuurd. Geen vragen over bezoek gehad, wel allemaal kaartjes, tasjes met cadeautjes aan de deur en een gezellig praatje op straat. En we hebben niet persƩ een hele goede band met onze buren ofzo.

9 likes

Onze buurvrouw heeft wel al 3 keer tegen mijn man gehint dat ze op kraambezoek willen komen, maar die mensen zijn zo raar dat ik het niet zie zitten om ze uit te nodigen. :smiling_face_with_tear: Meer dan een hallo komt er ook niet uit als je ze tegen komt, dus zie ook niet in waarom ze langs moeten komen.

1 like

Ja joh lekker boeie. Je geeft ze een bakkie koffie en ze zijn na een halfuur weer pleite

1 like

In onze buurtapp van 90 man plaatste een oma een foto om een fietsje te verkopen met hierop een kind met alleen een luier aan. Ik ken deze oma niet, ik ken het kind niet, ik ken de ouders niet en mijn man idem, die ook in de groep zit.

Dit is

• Niet zo’n big deal
  • Zou ik zelf niet doen
  • Heel raar
  • Typisch boomer
  • Zou ik zelf ook kunnen doen

0 stemmers

Edit: de foto is verwijderd door de beheerder

Lol oeps, wij zijn wel op kraamvisite geweest bij onze overburen die we verder alleen op straat spreken :joy:

1 like

Sinds 1 week weet ik dat ik zwanger ben van ons tweede kind (5 weken vandaag denk ik) Mijn schoonouders gaan volgende week weg om te overwinteren. We hebben pas over 4 weken de eerste echo en gaan in januari naar ze toe. Wanneer zou je het vertellen dat je zwanger bent.

• Dit weekend, schoonbroer er ook bij
  • In januari op de overwinter bestemming

0 stemmers

Mijn schoonzus en broer hebben 2 weken terug verteld dat ze een ongeplande zwangerschap (maar niet ongewenst) hadden maar het niet goed was dus miskraam.
Willen het hun niet te snel vertellen omdat het te ā€œversā€ voelt denk ik.

• Dat maakt het anders, Schoonouders moeten maar wachten
  • Kan wel gewoon vertellen, komt broer en schoonzus later wel

0 stemmers

Plan was het met kerst te vertellen, en schoonouders in januari. Maar voelt zo lang nog…

1 like

Misschien begrijp ik het verkeerd of vul ik het in, maar ik vind met Kerst juist dan best ā€˜gek’ om het dan tegen je broer en schoonzus te vertellen als het wss zo gevoelig ligt?

13 likes

Ik zou het je zwager prive vertellen, in een appje, en daarna dit weekend je schoonouders (waar hij dan dus ook bij is). Snap best dat jij liever niet wacht maar vind het wel ongevoelig om je zwager ermee te overvallen zo kort op hun eigen verdrietige nieuws en je zou er je schoonouders ook nog mee in een ongemakkelijke positie kunnen plaatsen (als je je zwager overvalt bedoel ik)

3 likes