Mijn zwager is niet de gene met een miskraam maar mijn eigen broer en schoonzus.
Dan staat dat toch los van het wel of niet aan je schoonouders vertellen?
Als je je schoonouders het sowieso pas in januari zou vertellen dan maakt dat niet uit toch? Zie je je broer nog vóór Kerst? Misschien dan eventjes face to face vertellen…
Voor mij zou het heel erg afhangen van de band met de schoonouders en schoonbroer. Bij een hechte band zou het voor mij niet goed voelen om het nog zo lang voor me te houden.
Hoe staat je man erin?
Oh sorry, verkeerd gelezen. Maar dan begrijp ik niet wat het een met het ander te maken heeft. Maar hoe dan ook: vertel het lekker wanneer jij wil, maar zelf zou ik het je broer persoonlijk vertellen, en hoe pijnlijker en verdrietiger hun miskraam voor hen is, hoe meer ik het in een appje zou doen ipv face to face (maar dat is gebaseerd op persoonlijke ervaringen)
Ik denk dat die paar weken meer of minder echt weinig uit maakt. Ze vinden de miskraam over een maand echt niet ineens veel minder erg. Zou vooral nadenken hoe je het vertelt en dan zou kerst mij toch wel het minst geschikte moment lijken.
Ik vind een appje ook best ongevoelig ![]()
Ja ligt eraan hoe je het bekijkt. Als je het face to face vertelt, dwing je de ander min of meer om toch een soort sociaal wenselijke reactie te geven en met een appje kun je eerst even zelf huilen/jaloers zijn/wat dan ook en dan blij zijn (of doen) voor de ander. Ik vond het zelf in ieder geval heel prettig als mensen het deden, en het voorkwam ook dat ik niet bij iedere afspraak met vrienden of familie zat te wachten tot iemand me tóch nog zou overvallen met hun zwangerschap en ik dan mijn eigen reactie daarop heel erg moest monitoren en eigenlijk het liefst naar huis wilde.
Ligt echt aan je eigen gevoel, vind er geen goed moment wanneer wel of niet te vertellen: ik heb niet gewacht tot 1e echo met mijn inner circle (ouders, beste vriendinnen, zusje) maar ook met idee ‘als het mis gaat, zou ik hen dat ook direct vertellen’ & ik vond het suuper fijn om meteen mijn kwaaltjes/onzekerheden/blijdschap etc te kunnen delen en bespreken.
We hebben besloten, morgen vertellen we het mijn schoonouders en zwager. We gaan elke week video bellen. Ik heb geen zin om een geheim te bewaren en we zijn nu samen. Kijk er erg naar uit ![]()
Mijn broer en schoonzus vertellen we het na de eerste echo. Face to face maar niet met een cadeautje ofzo. Gewoon vertellen.
Mijn ouders vertellen we het dan niet veel later, of met kerst. Even kijken hoe het gaat, zien we later wel.
Bedankt voor jullie meningen!
Voor de mensen die Sinterklaas vieren, gaan jullie naar meer dan één intocht? Bijvoorbeeld je woont in een grote(re) stad en bent naar de intocht in de binnenstad geweest en bent een week later naar een intocht in je wijk ofzo geweest.
- Een intocht
- Meerdere intochten
- Geen intocht
0 stemmers
Ik ben gister naar de intocht in de wijk geweest met mn 9 weken oude baby, haha. Meteen besloten dat we nooit meer gaan, wat een drukte en gedouw. Wij kijken wel lekker op tv met een kruidnoot en een chocoladeletter erbij
Hahah verstandig! Zo koud ook gister. Ik hoor dus echt veel mensen om mij heen die twee keer gaan en ik snap het gewoon niet?!
Geen intocht, maar wel naar zo’n sinterklaasviering bij de korfbal.
Mijn kind denkt dat sinterklaas niet bij ons is aangekomen omdat ze hem nog niet heeft gezien
Volgend jaar misschien toch maar naar de intocht.
Mijn kind doet zijn middagdutje tijdens elke intocht in de buurt hier…
Dus geen intocht. Volgend jaar misschien ![]()
Ben benieuwd welke vormen van pijnstilling jullie tijdens de bevalling hebben gebruikt:
Natuurlijke vormen:
- Douche/bad
- Ademhalingsoefeningen
- Affirmaties
- Muziek
- Bal of soortgelijke hulpmiddelen
- Bevalkam
- Massage
- Tegendruk
- TENS
- Accupunctuur
- Lachgas
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Medisch:
- Ruggenprik
- Remifentanil
- Pethidine
- Anders, namelijk
0 stemmers
Ik wilde heel graag een badbevalling (was bij de eerste niet gelukt ivm vroeggeboorte) en vond het wel lekker ontspannen en fijn voor de kleine, maar qua pijnstilling deed het weinig bij mij. Maar mijn bevalling ging ook zo snel dat ik al behoorlijk ver gevorderd was toen ik het bad in stapte, daar kon het warme water al niet meer tegenop ![]()
Lachgas is toch juist medisch?
TENS gebruikt en had niet het idee dat het wat deed tegen de pijn. Toen ik een ruggenprik wilde, moest ik wachten op de anesthesist en dat duurde ff door een uitlopende operatie, dus om de tijd te overbruggen kreeg ik een morfinepomp en dat was echt heerlijk, haha. Kon voor mn gevoel de hele wereld weer aan, heb kunnen dutten en wat gegeten (lukte eerder niet door de pijn). Vond die pomp echt hemels, haha.