Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik beide keren rond twee maanden een soort meltdown had omdat ik mijn kindloze avonden terugwilde en het leek alsof dat nooit zou gebeuren :smiling_face_with_tear:.

Ik vond met een baby de dagen en avonden eindeloos, terwijl de weken en maanden voorbijvlogen.

6 likes

Bedankt allemaal, dit had ik even nodig! :two_hearts: En nu vol goede moed een nieuwe nacht in :wink:

6 likes

Ik kreeg altijd zo rond 2/3 uur ‘s middags al stress voor de avond en nacht. Echt wat een ramp. En nu terugkijkend (na 3 kinderen) denk ik soms echt: hoe lang duurde die periode nou? 2/3 weken? En dan kijk ik foto’s terug en dan was het echt veel langer. En als ik die foto’s zie mis ik het ook weer :sweat_smile: Het is nu echt loeizwaar maar het gaat ook weer anders worden. Hopelijk een goede nacht!

2 likes

Ja en als ze vanavond niet willen slapen:

IMG_2103

Ik geloofde hier echt nooit in, maar elke maand weer slaapt hij slecht met volle maan. :smiling_face_with_tear:

6 likes

Oh ik herken dit helemaal… bij ons werd het na 4/5 maanden beter. Ik moet zeggen dat ik niet precies meer weet hoe of wat, maar hij heeft veel op mij in de draagzak geslapen en af en toe in de kinderwagen en dan blijven lopen. Vanaf 5 mnd wilde hij dutjes doen in zn bedje van een half uur. Die zijn met de maanden langer geworden. Wij hebben tot nu (8 mnd) gewiegd en moet soms nog. Maar dat is volgensmij niet “gek”. Ik ga vaak met hem schommelen en gooi hem vaak in de lucht (is die van jou nog te klein voor haha) of we schommelen hem in een doek. Gewoon zo veel mogelijk beweging want sommige baby’s hebben dat nodig en slapen daar dan beter van, iets met het vestibulaire systeem oid (en hebben dan ook misschien minder wiegen nodig).

Ik weet nog dat ik het heel zwaar vond, maar weet dat je niet alleen bent!

3 likes

Ik heb ook een baby van zo oud en ga gewoon beneden met hem zitten na het avondeten. Ik let er gewoonweg nog niet zo op. Wakkertijden eigenlijk ook niet. Meestal is t wakker worden, borstvoedin, luier, beetje kijken en weer slapen. Soms huilen door krampjes oid. En als hij slaapt meestal in mn armen nog, of die van mn vriend of draagzak. En als ik zelf wil slapen gaan we naar boven.
Ik zou het een beetje loslaten.
Voor de peuter hebben wel wel vaste bedtijden. Alleen daar zit ik nu nog bij op de kamer… gelukkig heb ik verlof haha!
Oh @Spaarlamp is dat het… :smiling_face_with_tear::grimacing:
Onze slaap is momenteel gewoon erger aangetast door de peuter dan onze kleine baby😬

6 likes

Jaa hier hetzelfde met een 6 maanden oude baby! Slaapt alleen op mij (aan de borst) of in de draagzak, want zodra hij wordt neergelegd is hij meteen wakker. En idd ook veel wiegen… ik zou gewoon kijken wat hij aangeeft en als hij lekker dicht bij jou in de draagdoek kan slapen; lekker doen!

3 likes

Oh god ik kon me nog goed herinneren hoe ik ‘s nachts om 3u op de bank lag met een baby die alleen op mij wilde slapen, had ik hem in de draagzak en lag ik op de bank (van de bank kon ik niet afrollen).

Gejankt, geroepen ik wil ook nooooit meer een baby. Zo vreselijk vond ik het en nu denk ik ik zou zo graag weer een baby willen hebben die lekker op me slaapt.

Het is écht heel normaal dat een baby niet rustig in een bedje of kinderwagen slaapt, net zoals dat het normaal is dat kinderen dat wel doen. Ik had gewild dat iemand mij dit had gezegd toen ik net moeder was.

En idd niet teveel op insta kijken 🩷

7 likes

Argh mijn zoon die al ongeveer maanden naar pakjesavond uitkijkt wordt nu wakker met dikke koorts. :smiling_face_with_tear: hij is meteen in paniek ook. Heb hem maar een zetpil gegeven die eigenlijk tot 6 jaar is (hij wordt al bijna 8) want had niks anders. Hopelijk slaapt hij hier nog een paar uurtjes op en valt het mee morgen. Sint komt ook op school vandaag dus dat wil hij natuurlijk ook echt niet missen.

Wat geven jullie een wat ouder kind aan pijnstilling? Ik zie hem nog niet zo snel een pil doorslikken maar misschien is een drankje of kauwtablet wat (kind is nooit ziek dus heb me er niet eerder in verdiept).

2 likes

Ach wat sneu!! Idd een kauwtablet maar zetpil hoor ik ook nog wel om me heen. Hopelijk knapt hij op! En anders videobellen of alleen even tijdens het bezoek naar school?

Oh, wat sneu!! Hoor meer kinderen (en volwassenen ook wel) die nu ziek zijn, zo stom met deze dag.

Ik heb paracetamol in vloeibare vorm voor mijn kinderen. Allebei een andere smaak, want wat de ene lekker vindt, krijgt de ander niet naar binnen. Kauwtablet wilden ze niet, maar vloeibaar gaat prima!

1 like

Vanaf een jaar of 4 gebruik ik de Roter paracetamol met banaansmaak (voor oudere kinderen is er ook een andere smaak). Die eten ze als snoepjes!

Maar je kunt een 7 jarige toch wel een tablet geven? Desnoods ‘verstopt’ in een lepeltje jam of chocopasta?

1 like

Ik geef mijn kind Sinaspril vloeibare paracetamol. Werkt snel en de smaak vindt ze okee.

1 like

Ik zag deze post gisteravond en ze was ruim anderhalf uur wakker vannacht en dik een uur eerder wakker dan normaal. Menn, je kan me opdweilen.

Ja hier precies hetzelfde; ik dacht dat gebeurt vast niet… hahaha nou vannacht ook ineens anderhalf uur wakker gelegen?! En daarna ook heel onrustig weer in slaap nahhhhh

2 likes

Bij ons nemen ze deze:

Vinden ze zo lekker dat ze altijd als de één hoofdpijn heeft de ander het INEENS ook heeft want dan mag je een pilletje haha

2 likes

Het komt goed, jullie doen het fantastisch :heart::heart:

Mijn zoon van 5,5 jaar slaapt nog steeds bij me :see_no_evil::grimacing: die sliep ook amper als baby (en dus erna nog niet). Mijn dochter is 2 en slaapt wel in haar eigen bed. 2 heel verschillende kinderen met dezelfde opvoeding en dezelfde aanpak :sweat_smile:. Je kan het niet fout doen :heart: heb me precies zo gevoeld als jij denk ik, werd er echt wanhopig van vaak. En was heel erg gefixeerd op slaaptijden. Dat is nu na emdr veel minder, maar ben geen chille moeder als het gaat om slapen. En heb dat inmiddels geaccepteerd.

Fijne Sinterklaas :kissing_heart:

4 likes

Nu heeft m’n baby vannacht PERFECT geslapen en maar 1 voeding en lag ik daarna zelf uuuren wakker :rofl: Maar ik kan dus de maan de schuld geven, mooi.

4 likes

Aww wat zielig, hopelijk helpt het wat :crossed_fingers:

Hier krijgt de 4-jarige van die kinderparacetamolletjes. Laatst hadden we die niet meer en heeft hij zonder te zeuren een normale (halve) paracetamol weggekauwd :’) echt respect haha

1 like

Dan kun je het toch beter in een glas water (of klein beetje aanmaaksiroop, thuis kreeg ik het met vers geperste sinaasappelsap maar lijkt me niet zo best voor een kleuter) oplossen? 100% lost het niet op, maar beter dan kauwen op een paracetamol lijkt mij.