Mijn ruggenprik werkte heel goed. Voelde nog wel weeën maar heel licht. Van de uitdrijving (heet dat zo?) heb ik niks gevoeld, gelukkig maar want ben ingeknipt en met een vacuümpomp bevallen. Zou het zo weer doen alleen wil ik niet nog een kind.
Bij mn 1e kind een pethidine prik gehad, heerlijk 1,5 uur liggen spacen. Was fantastisch!
Ooh dit had ik ook, meteen na het breken van de vliezen een weeënstorm met rugweeën, verschrikkelijk. Ik had pas 3 cm ontsluiting, dus ik dacht ook hoe ga ik dit in godsnaam volhouden. Ik was zó opgelucht toen de ruggenprik erin ging en heb de rest van de bevalling nergens meer last van gehad haha
hahaha ja!
Ja dit is echt zo’n enorme flaw in zo’n gloednieuw ziekenhuis
, is ook al vanaf het begin zoveel commentaar op…
15 minuten een morfine pompje.
Ik mocht/mag geen ruggenprik en mijn bevalling ging zo snel dat het pompje vrijwel direct weer uit moest ![]()
Zoon van 4 jaar was goed zindelijk overdag. Sinds hij naar school gaat sinds september blijft hij in zijn broek plassen, zowel school als thuis. Een droge dag is meer een uitzondering. Wat kan ik voor hem doen? Een sticker/beloningsysteem hebben we gedaan maar het lijkt alsof hij het niet zo erg vind, maar soms laat hij schaamte zien. Gisteren heeft hij drie keer schone kleding aan moeten doen op school. Wie heeft tips/advies?
Bij ons was met naar school gaan ook een terugval (gaan hier wel al met 2,5 naar school). Wat hielp was de druk er af en er niet mee bezig te zijn (terug luier aan) en na een aantal maanden was het vanzelf weer goed. Weet niet of dat per se goed advies is, maar mijn gevoel was hoe meer we er mee bezig waren hoe meer stress het gaf (en school was toch ook al veel stress).
Dankje voor je reactie. Deed jouw kindje dan ook een luier aan naar school? Ik heb er over na zitten denken maar ben dan bang dat hij helemaal niet meer naar de wc wil omdat het makkelijker is.
Ons kind (wordt in januari 2) wil sinds 5 dagen ineens niet meer om 19 uur slapen. Vaak lukt het pas rond 20 uur…
Het is van de een op andere dag gebeurd. We hebben niks veranderd. Is het herkenbaar voor iemand? Is het een fase? Komt dit goed? ![]()
![]()
Heel herkenbaar. Zoontje wordt morgen 2, en wilde de afgelopen 1,5 week ook opeens niet meer slapen. Huilen en heel overstuur in bed. Sommige dagen is hij pas na 21.00 uur in slaap gevallen. Zo snel als het gekomen was, zo plotseling is het ook weer weggegaan. Hopelijk bij jullie net zo’n korte maar heftige fase ![]()
Ahhh alvast gefeliciteerd ![]()
![]()
Hier laatst ook 21:15
Hopelijk valt het inderdaad mee!
Wat zegt school? Ik zie in de klas vaak een terugval bij nieuwe kleuters en meestal herstelt dat zich binnen een paar maanden wel weer als ze goed gewend zijn.
Haha same! @feather
Ik had een reactie op de ruggenprik waardoor ik die niet meer mocht maar kreeg toen gelukig morfinepompje. Was pas 3 centimeter maar al 24u+ bezig vandaar. En ohhh zo zalig! Ook liggen dutten hier, beetje brabbelen maar wel nog steeds bewust zijn ofzo. Deze gaat volgende keer sowieso in mijn bevalplan ![]()
Kan me ook nog herinneren dat die op een gegeven moment uit moest tijdens de persweeën en dat ik dat absoluut niet wilde. Echt zo desperate nog 10x die knop indrukken al werkt dat dan niet eens meer na 2/3x hahaha
Ik zat te twijfelen om een ruggenprik en toen vertelde de verpleegkundige dat er wel eens vrouwen al een ruggenprik nemen voor ze ook maar 1 wee hebben gehad en ik dacht “wtf wat ben je dan voor loser”, nou mocht er een volgende keer komen dan neem ik al een ruggenprik als ik op de parkeerplaats van het ziekenhuis aan kom joh.
Hahaha ik was sowieso als een gek op die knop aan het drukken de hele tijd ![]()
Mijn beval plan voor een eventueel nog niet gepland tweede kind: spuit me plat
Ik wil graag naar de Sinterklaas film in de bios, maar ik zie dat er twee draaien. Welke is leuker of maakt het niet veel uit?
- De Club van Sinterklaas film: een dolle beestenboel
- De Grote Sinterklaasfilm en de Verdwenen Verlanglijstjes
0 stemmers
Mijn zoontje is net 2 maanden 4!
Ik heb die Grote Sinterklaas film niet gezien maar ben onlangs met mijn dochter (5,5) en zoontje (bijna 3) naar de Club van Sinterklaas geweest en die vonden zij beiden heel leuk. Veel liedjes zitten erin ook. Ik heb zelf een hekel aan Sinterklaasfilms haha maar ik vind dit dan de betere optie, ook als ik de cast van die andere film bekijk maar misschien is die ook wel leuk.
School zegt er nog niet veel van. Ze vinden het fijn dat wij genoeg schone setjes meegeven en stimuleren hem om naar het toilet te gaan.