Maar @alle antwoorden hierboven, geldt dit ook voor je eigen ouders?
Ik moet nog bevallen, maar kan me niet voorstellen dat ik mijn eigen ouders 2.5 week niet zie. Niet eens voor de baby, maar na zoiets heftigs als een bevalling wil ik gewoon mn ouders even zien/om me heen hebben. Maar dit ligt denk ik ook heel erg aan de band die je hebt, ik spreek mijn ouders dagelijks en zie ze bijna wekelijks en volgens mij, van wat je kan zien, is dat bij Mascha al minder.
Ikzelf had mijn ouders wel laten komen, maar dat was omdat ze zelf echt hielpen met koken, schoonmaken, zorg. En natuurlijk fijn ze te zien na de bevalling.
Maar weet niet hoe Mascha haar relatie is met haar ouders/schoonouders. Ken wel wat mensen die best een complexe relatie hebben met hun ouders en zo’n stress wil je er echt niet bij hebben in die tijd.
Voor de degenen met basisschool kinderen, ging jouw kind direct 5 dagen naar school of eerst minder om te wennen?
- Direct alle dagen en hele dagen
- Direct alle dagen maar wel korter
- Niet direct alle dagen
- Anders?
0 stemmers
Dit is iets wat ik mijn ouders ook zie doen, die komen dan langs, waarschijnlijk met een tas boodschappen vol met eten wat ik weer mag en gaan ons dan verzorgen en ontzorgen. Ik hoef dan echt mn bed niet uit en dat ik met spuugvlekken op mn shirt is, is prima.
En als ik aangeef dat we er even geen behoefte aan hebben, is dat ook goed en blijven ze thuis. Denk dat daar ook veel met valt of staat, wat is de verwachting van beide en hoe wordt daar mee omgegaan.
Mijn moeder kwam na een week, vader na 2 en schoonouders na 3 weken. Ik snap juist nooit zo goed waarom je vanaf dag 0 of 1 al mensen over de vloer willen hebben, helemaal al ze bij wijze van spreken op de bank neerploffen en verder niet helpen. Maar ieder z’n ding ja.
Vind dat ook altijd erg bijzonder hoor! Voor opa en oma is er ook een kleinkind geboren en niks zo magisch als een vers babytje! Bij onze 4e was de opa van mijn man die dag ook overleden dus mijn schoonouders konden niet komen, vond ik echt heel kaal en jammer.
Niet alle ouders zijn hetzelfde toch? Waarom maakt het jou uit hoe anderen het doen? Wil jij je moeder meteen zien, lekker doen, willen anderen liever rust met elkaar dan is dat ook prima
Mogen jouw kids kleding met Disney/marvel/noemmaarwat plaatjes op hun kleding?
- Absoluut niet
- Nee maar voor bijvoorbeeld Mickey Mouse of een ander figuur maak ik een uitzondering
- Ja hoor. Leuk toch?
- Alleen op pyjamas, ondergoed en sokken
0 stemmers
Ik vind het vreselijk (tekenfiguren). En mijn kind boeit het ook nog niet. Dus koop het ook niet. Als ie het echt graag zou willen, dan kijken we dan wel weer. Hij vindt nu gewoon voertuigen en dieren leuk.
Ik had echt heel erg de behoefte aan een knuffel van mijn moeder haha. Wilde in het ziekenhuis ook als eerste mijn moeder bellen, mijn schoonmoeder (wat echt een schat is hoor) boeide me op dat moment niet.
Ze is deze week begonnen en gelijk hele dagen. Normaal gaat ze ma/di/do naar de BSO, maar we hebben haar nu wel ma/di wel even thuis gelaten, was ook wel nodig, want enorm wennen en spannend nog
Als ik zie hoe blij mijn 5-jarige is als ze een t-shirt met één van haar favoriete disneyfiguren mag dragen, wie ben ik dan om dat tegen te gaan? Ik dacht van tevoren ook echt dat ik dit niet zou willen maar ben er redelijk snel achter gekomen dat dat niet mijn berg is om op te sterven.
Leuk is anders. Maar hij wordt er blij van dus prima. Die fase duurt hooguit een paar jaar.
Liever niet en zo lang ze geen eigen mening heeft, komt het mijn huis ook niet in. Zodra ze het leuk vindt en er blij van wordt, zal ik er waarschijnlijk aan moeten geloven en zullen er ongetwijfeld kledingstukken met disney of andere figuren gekocht worden.
Hier gaan ze tot en met groep 3 naast de woensdagen ook de vrijdagen alleen in de ochtend naar school. Dus ik hield hem op de vrijdagen wel eens thuis de eerste weken, dit werd ook alleen maar aangemoedigd door de juf.
Voorlopig is hij nog geen 5 dus als de vermoeidheid weer op gaat bouwen, ga ik dat weer zo doen denk ik. Maar nu zo net na de vakantie nog niet nodig.
Ja, ik vind het heel jammer dat dat hier niet het geval is (de vrijdag is ook tot 14.40). Voor mijn 4 jarige is een volle week nog teveel. Voor de zomer hielden we haar al regelmatig een dagje thuis en nu gaan we gewoon een vaste dag aanhouden. Dan is het voor haar ook duidelijk. Misschien ook nog als ze 5 wordt, maar dat zien we dan wel. Verschilt natuurlijk enorm per kind, want genoeg kinderen die vanaf dag één gewoon fulltime naar school gaan en dat zelf ook helemaal prima vinden. Maar ja ze zijn niet allemaal hetzelfde haha. Continu rooster speelt hier ook wel een rol, in ons geval was een ouderwetse pauze thuis wel gunstig geweest denk ik.
Als het subtiel een Mickey of Donald oid is (ik heb zelf een zwak voor Disney) vind ik het wel leuk! Zara heeft dat af en toe, dan koop ik het omdat ik het zelf ook leuk vind. Hij is nu 1,5 dus een mening of wat hij aan wilt heeft hij toch nog niet
Ik ben zwanger en denk er over om 1 a 2 weken te wachten. Ik ga slecht op weinig slaap en ik wil mijn eigen tempo kiezen hierin. En dat is ook de kern: iedereen kan toch zijn eigen keuze maken? Ik vind je vraag daardoor wat oordelend.
Hier mogen ze in t begin max halve dagen komen, mn dochter start op donderdag en mag pas na 1.5 week hele dagen komen.
Vind dat ook best bijzonder, je kunt toch kijken hoe t gaat. Haar dagen op kdv zijn veel langer. Sowieso zijn ze iedere woensdag hele dag vrij (ipv vrijdag).