Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Argh mijn zoon die al ongeveer maanden naar pakjesavond uitkijkt wordt nu wakker met dikke koorts. :smiling_face_with_tear: hij is meteen in paniek ook. Heb hem maar een zetpil gegeven die eigenlijk tot 6 jaar is (hij wordt al bijna 8) want had niks anders. Hopelijk slaapt hij hier nog een paar uurtjes op en valt het mee morgen. Sint komt ook op school vandaag dus dat wil hij natuurlijk ook echt niet missen.

Wat geven jullie een wat ouder kind aan pijnstilling? Ik zie hem nog niet zo snel een pil doorslikken maar misschien is een drankje of kauwtablet wat (kind is nooit ziek dus heb me er niet eerder in verdiept).

2 likes

Ach wat sneu!! Idd een kauwtablet maar zetpil hoor ik ook nog wel om me heen. Hopelijk knapt hij op! En anders videobellen of alleen even tijdens het bezoek naar school?

Oh, wat sneu!! Hoor meer kinderen (en volwassenen ook wel) die nu ziek zijn, zo stom met deze dag.

Ik heb paracetamol in vloeibare vorm voor mijn kinderen. Allebei een andere smaak, want wat de ene lekker vindt, krijgt de ander niet naar binnen. Kauwtablet wilden ze niet, maar vloeibaar gaat prima!

1 like

Vanaf een jaar of 4 gebruik ik de Roter paracetamol met banaansmaak (voor oudere kinderen is er ook een andere smaak). Die eten ze als snoepjes!

Maar je kunt een 7 jarige toch wel een tablet geven? Desnoods ā€˜verstopt’ in een lepeltje jam of chocopasta?

1 like

Ik geef mijn kind Sinaspril vloeibare paracetamol. Werkt snel en de smaak vindt ze okee.

1 like

Ik zag deze post gisteravond en ze was ruim anderhalf uur wakker vannacht en dik een uur eerder wakker dan normaal. Menn, je kan me opdweilen.

Ja hier precies hetzelfde; ik dacht dat gebeurt vast niet… hahaha nou vannacht ook ineens anderhalf uur wakker gelegen?! En daarna ook heel onrustig weer in slaap nahhhhh

2 likes

Bij ons nemen ze deze:

Vinden ze zo lekker dat ze altijd als de ƩƩn hoofdpijn heeft de ander het INEENS ook heeft want dan mag je een pilletje haha

2 likes

Het komt goed, jullie doen het fantastisch :heart::heart:

Mijn zoon van 5,5 jaar slaapt nog steeds bij me :see_no_evil::grimacing: die sliep ook amper als baby (en dus erna nog niet). Mijn dochter is 2 en slaapt wel in haar eigen bed. 2 heel verschillende kinderen met dezelfde opvoeding en dezelfde aanpak :sweat_smile:. Je kan het niet fout doen :heart: heb me precies zo gevoeld als jij denk ik, werd er echt wanhopig van vaak. En was heel erg gefixeerd op slaaptijden. Dat is nu na emdr veel minder, maar ben geen chille moeder als het gaat om slapen. En heb dat inmiddels geaccepteerd.

Fijne Sinterklaas :kissing_heart:

4 likes

Nu heeft m’n baby vannacht PERFECT geslapen en maar 1 voeding en lag ik daarna zelf uuuren wakker :rofl: Maar ik kan dus de maan de schuld geven, mooi.

4 likes

Aww wat zielig, hopelijk helpt het wat :crossed_fingers:

Hier krijgt de 4-jarige van die kinderparacetamolletjes. Laatst hadden we die niet meer en heeft hij zonder te zeuren een normale (halve) paracetamol weggekauwd :’) echt respect haha

1 like

Dan kun je het toch beter in een glas water (of klein beetje aanmaaksiroop, thuis kreeg ik het met vers geperste sinaasappelsap maar lijkt me niet zo best voor een kleuter) oplossen? 100% lost het niet op, maar beter dan kauwen op een paracetamol lijkt mij.

Ja is ook maar mijn vriend had daar niet over nagedacht

Vanaf welke leeftijd begon het ā€˜meehelpen’ van je kind echt behulpzaam te worden zegmaar?

• Als baby al
  • 1 jaar
  • 2 jaar
  • 3 jaar
  • 4 jaar
  • 5 jaar of ouder
  • Nog niet aan de orde

0 stemmers

3 likes

Mijn kind is nu 2 en ik vind dat dat nu begint te komen. Ze dekt de tafel, helpt met het uitruimen van de vaatwasser (voor zover ze er bij kan), helpt met de boodschappen en gooit dingen bij het oud papier. En ze is vooral zo trots als ze geholpen heeft, zo lief.

5 likes

ā€œHelpenā€ doet mijn kind al heel lang, was in de wasmachine doen etc maar dat was meer voor de gezelligheid. Vanaf 4 kon ze echt goed helpen en heeft ze veel geleerd en nu ze 5 is kan ze zelfstandig klusjes uitvoeren. Op zaterdag hebben we schoonmaakdag en het is gewoon gezellig nu zij meedoet, haha. Ze krijgt altijd twee klusjes, eentje wbt haarzelf (kamer opruimen, speelhoek schoonmaken met een sopje oid) en een algemeen klusje (vaatwasser uitruimen, trap stofzuigen of was sorteren en in de kasten leggen bijvoorbeeld). En dat doet ze dan zonder enige hulp, dus ze maakt ook zelf haar sopje en ruimt het weer op etc. Moet altijd zo lachen als ik haar dan met zo’n serieus hoofd bezig zie, heel lief.

21 likes

Hoe vaak vieren jullie pakjesavond met je kind(eren)?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3+

0 stemmers

En met wie?

• Alleen het eigen gezin
  • (Schoon) ouders
  • De hele familie van ƩƩn kant
  • Broer/zus (en hun kinderen)
  • Vrienden (en hun kinderen)
  • Anders

0 stemmers

Wij hadden vandaag schoonouders en zouden morgen met z’n 3tjes doen, we hebben net op de terugweg besloten dat mijn vriend en ik het samen gaan vieren als de kleine op bed ligt 🫠 snapt er toch niks van. Volgende week nog met mijn ouders, dus dat is wel lekkerder verdeeld.

1 like

Mijn kind (ruim 1,5 jaar) roept de hele dag ā€œopruimenā€, deels als commando, maar ze is zelf ook wel van het opruimen en heeft nu ook ontdekt dat het leuk is om iets in de prullenbak te gooien. Dus even denken hoe ik dat uit ga breiden binnenkort.

In het kader van helpen: vanaf welke leeftijd is zo’n kiddiecutter een beetje te doen? Helpen in de keuken is nu alleen interessant met een vergiet bij de kraan, niet zo handig :sweat_smile:

2 likes

Vanaf 2 jaar zeker wel! Ik gaf daarvoor een houten montessorimes.

2 likes