Die van mij is nu 20 maanden en kan wel helpen met opruimen van speelgoed, was in de wasmand doen en dingen in de prullenbak gooien.
Vanavond bij mij en morgen bij mn ex maar daar ben ik niet bij
Wel gevraagd hoor maar vriendelijk bedankt
Met mān ex en ons zoontje samen
dus āgezinā alleen we zijn niet meer samen, wel co-ouders
Mijn oudste is nu net 2 en het is soms echt heel handig dat hij wil helpen. Tafel dekken, dingetjes pakken voor mij of voor zijn zusje, iets in de prullenbak gooien, was in de wasmachine doen, vaatwasser uitruimen, zelf zijn jas pakken/weg hangen, schoenen pakken en terugzetten, gaat echt goed. Vind het ook echt knap dat hij bestek best goed bij de borden legt (mes aan de ene kant en vork aan de andere kant, wel vaak verkeeed om natuurlijk) en dat hij bijvoorbeeld prima een vol 1,5 liter pak melk kan dragen. En soms als zijn zusje onrustig is gaat hij uit zichzelf een knuffeltje of speelgoedje brengen, zo lief en zorgzaam
Echt heel fijn en ook gezellig dat hij mee helpt, en ik ben zo trots als een pauw als ik hem dan zo zelfstandig bezig zie ![]()
Ik heb cavilon spray en tepelzalf besteld op aanraden van het forum vanwege luieruitslag en open billetjes van mijn baby, maar mijn vraag: kun je dit samen gebruiken? Blijven de wondjes open als je de zalf op de spray aanbrengt? Het is zooo zielig ![]()
Voor niks druk gemaakt. Hij wilde niet in de draagzak dus toen heb ik hem gewoon aan de borst gelegd. Hij heeft de hele avond een beetje liggen lurken en slapen.
Wij hebben al zijn cadeaus in ontvangst genomen
Thuis gauw in de slaapzak, vlot in slaap gewiegd en hij kwam vannacht 1x. Wel om 5.45 uur wakker maar dikke prima! Nu vanavond nog een keer ![]()
De zalf zal de spray doen verdwijnen, dat heeft geen nut. Echt alleen spray opdoen dan wordt het snel beter!
Ok, dankjewel!!
Haha zulke lieve voorbeelden allemaal van de meehelpende kinderen, leuk om te lezen.
Ik was gisteren in mezelf aan het mompelen in de supermarkt dat ik volgens mij echt nog iets vergat en toen zei mijn peuter āde vuilniszakken zou je nog kopen.ā Vond dat ook echt een bijzonder moment ![]()
Naar aanleiding van het gewone stel je persoonlijke vraag topic: Ik vind te laat komen echt een slechte gewoonte, en vind het ook belangrijk om mijn kinderen te leren dat op tijd komen netjes is. Maar sinds ik moeder ben en al helemaal sinds de tweede er is kan ik dus echt niet meer op tijd komen. Ik schaam me altijd dat ik te laat ben, maar voordat ik vertrek heb ik gewoon te weinig overzicht, teveel chaos en het lukt gewoon niet om goed in te schatten hoeveel tijd ik nodig heb. Terwijl ik dit altijd goed kon, en veel routine had. Herkenbaar?
Hoe ben jij met op tijd komen sinds je kinderen hebt?
- Ik kwam altijd op tijd voordat ik kinderen had en dat doe ik nu nog steeds.
- Ik kwam altijd op tijd voordat ik kinderen had maar nu niet meer.
- Ik kwam vaak te laat voordat ik kinderen had en nu ben ik punctueler.
- Ik kwam vaak te laat voordat ik kinderen had en nu nog steeds.
0 stemmers
En ook, voor wie te laat komt of kwam:
- Ik kom/kwam te laat omdat ik op tijd komen niet belangrijk vind.
- Ik kom/kwam te laat omdat het me gewoon echt niet lukt(en) om op tijd te komen.
0 stemmers
Soms wel een uitzondering als er last minute ineens nog een luier moet worden verschoond oid. En het vraagt wel voorbereiding. Dus op tijd beginnen met alles klaar leggen, tassen al klaar hebben.
Wordt wel makkelijker als de kinderen groter worden vind ik.
Ik kom nog steeds altijd op tijd, maar heb nog maar 1 kind en hij kan nog niet van me wegrennen
vraag dit over een paar maanden of jaar nog eens.
Ik kom alleen op tijd als ik een kwartier of half uur incalculeer voor onvoorzien, maar het is ook niet ideaal om met kinderen zo lang te moeten wachten dus als het een tijdje goed gaat laat ik dat achterwege en dan kom ik dus weer te laatā¦
Ik kom altijd te laat maar wel maar max 5/10 min. Ik ben altijd te optimistisch over hoeveel tijd ik heb
ik calculeer nu wel wat meer tijd in vooraf met klaarmaken dus in dat opzicht ben ik vroeger, mja met kind gaat alles weer langzamer. Of last-minute een schone luier aan ofzo etc etc.
Daardoor dus nog steeds vaak 5 a 10 min te laat ![]()
Ik kan tijd goed inschatten dus ik ben meestal wel op tijd maar het boeit me oprecht heel weinig als mensen te laat zijn. Zeker als het onder het uur is.
Mijn kinderen zijn 2,5 en 5. Dat maakt het wel makkelijker. Ze hebben weinig hulp meer nodig en ze eten redelijk door maar toen ze allebei nog geholpen moesten worden met aankleden, gevoerd of 1000 jaar deden over een boterham kwam ik wel vaker te laat.
In werk situaties vind ik het overigens wel irritant en respectloos.
Ik kom eigenlijk meestal wel op tijd, ook met kind. Maar leg dan ook alles van te voren klaar. Zet luiertas gevuld klaar, alles voor mezelf, kinderwagen alvast in de auto etc.
Ook zorg ik voor een relatief makkelijk ontbijt voor hem en zorg ik dat ik zelf klaar ben voor hij wakker wordt
Ik vind het ook wel lastiger geworden, vooral nu mijn kind een peuter is. Alles is ineens zo onvoorspelbaar. Soms doet ze haar schoenen en jas super snel helemaal zelf aan terwijl ik mijn eigen schoenen aantrek en soms is iedere cm voorwaarts een strijd.
Ik ben altijd een ramp geweest met op tijd komen, mede door mn adhd en daarmee tijdblindheid.
Gek genoeg lukt het me sinds mn zwangerschap en nu met baby ineens veel beter om op tijd te komen. Ik had echt verwacht dat het met baby erger zou worden, maar kom nu eigenlijk altijd op tijd en soms zelfs te vroeg.
Je vind alles onder het uur acceptabel? Ik vind 10 min al bijna aso om te laat te komen š«£
Ik kom echt vaak te laat nu. Maar komt ook deels door mijn partner. Ik ben heel punctueel, maar hij totaal niet. En met kinderen gebeurt gewoon teveel last minute nog. En aangezien we beiden bezig zijn met alle kids zooi, zijn we te laat omdat hij nog tig dingen op laatste moment gaat doen.