Ik vind het ook verschil maken of je buitenshuis afspreekt (dan sowieso aso om iemand zomaar meer dan 10 minuten te laten wachten, zeker met kind erbij) of bij iemand thuis. Dan is het vaak ook dat we afspreken ‘rond 15:00’ bijvoorbeeld. Dan zou ik een uur later niet heel erg vinden, maar wel even een berichtje verwachten dat het wat later wordt.
Ik kom 90% van de tijd wel op tijd aan, maar in 50% van de gevallen is dat op het nippertje. Maar er gebeurt zo vaak iets, zoals een poepluier op het moment dat je weggaat, een tantrum, of weet ik veel wat we allemaal ‘mis’ kan gaan. Ja dat kun je niet altijd incalculeren
vooral niet als het allemaal tegelijkertijd gebeurt. Vooral sinds ik er twee heb gebeurt dit, met één kind is het wel te doen vind ik.
Ik ben heel slecht met tijd maar sociale druk (werk, school) werkt echt heel goed bij mij.
Op de opvang was mijn kind vaak wel een half uur te laat maar nu ze op school zit kan ik dat echt niet meer maken.
Maar het is wel altijd stress en een race tegen de klok. Kom soms pas om 07:50 mijn bed uit en dan moeten we eigenlijk alweer 08:15 aangekleed en wel de deur uit lopen ![]()
Volgens mij doe ik iets verkeerd? Want de Cavilon spray werkt echt niet, ik had zulke goeie hoop! De billetjes hebben zelfs meer wondjes nu (en het verkruimelt ook bij het verschonen). Ik zorg ervoor dat alles droog is voordat ik het op spray, evt een 2e laag aanbrengen en laat dat vervolgens ook opdrogen (ik smeer er verder niks op). En ik verschoon hem ook veel vaker. Pffff hij huilt zo erg elke keer. Bij mijn oudste heb ik dit echt nooit gehad. Helpp ![]()
Is het geen schimmelinfectie?
Heb je al van die wol geprobeerd? Dat helpt hier goed!
En zou het nog kunnen dat hij / jullie spruw hebben?
Wat vervelend zeg… ik heb ook nooit een significant verschil gemerkt met die spray. Uiteindelijk zijn we er telkens van af gekomen door heel vaak te verschonen, als hij had gepoept met een washandje met water en daarna goed deppen. Vervolgens een halve cm zinkzalf van dr. Leenarts over de billen (gewoon serieus een gigantisch dikke laag).
Wat hier hielp bij het verschonen was een filmpje opzetten. Misschien niet pedagogisch verantwoord. Maar anders lukte het gewoon niet.
Heilwol helpt hier goed. En met wasbare luiers had ik het nooit, alleen nu ik weer wegwerp gebruik.
Ja hier ook inderdaad!!
Ander merk luiers proberen? Mijn dochter is allergisch voor pampers. Gelijk rode billen en blaasjes als ze dat bij de opvang vergaten. Leek ook net luieruitslag maar dat had ze nooit dus dan wist ik het gelijk…
Dank jullie wel allemaal, ik hoop dat het met jullie tips wegtrekt ![]()
Ja ben ik van plan idd
en alvast de andere dingen ook besteld zodat ik het alvast in huis heb, voor de zekerheid!
Hoe laat begint de basisschool van jouw kind?
- Voor 8:00
- 8:00
- 8:15
- 8:30
- 8:45
- 9:00
- 9:15
- Na 9:15
0 stemmers
Hoe laat eindigt de school op de lange dagen?
- Voor 14.00
- 14.00
- 14.15
- 14.30
- 14.45
- 15.00
- 15.15
- 15.30
- Na 15.30
0 stemmers
Hoe laat eindigt de school op de korte dagen?
- Voor 11:30
- 11:30
- 11:45
- 12:00
- 12:15
- 12:30
- 12:45
- 13:00
- Na 13:00
0 stemmers
Welke dag is een korte dag?
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
- Vrijdag
- Geen korte dag
0 stemmers
Alleen bij de kleuters
Begint 8.20
Hier zijn de kleuters nog de hele woensdag vrij, vanaf groep 3 om 12:00 uit
Op woensdag 12.30 en vrijdag 11.45. Om het makkelijk te houden.
Sinds afgelopen schooljaar is het elke dag van 8:30 tot 14:00. Ik ben er niet blij mee want merk nu pas hoe erg ik de vrije woensdagmiddag mis.
Gaat de school tijdens de lunch dicht? Dus dat je kids dan thuis zijn of bij de betaalde overblijf.
- Gaat dicht
- Blijft open /continu rooster
0 stemmers
Hier is de school wel open en blijven de kinderen over in de klas met betaalde overblijf of ze mogen naar huis. De school gaat dus niet dicht, maar het is ook geen continue rooster