Wij hebben geen continu rooster, maar mijn kind blijft over. Maar dit is gewoon (betaald) in het klaslokaal, dus de school gaat niet ‘dicht’ ofzo.
Dat bedoelde ik idd! Bij continu rooster heet de grote pauze ook overblijf dus ik weet niet zo goed hoe je het moet noemen bij een school waar je thuis luncht. Mss gewoon geen continu rooster…
Ja volgens mij is daar niet echt een naam voor haha.
Vinden jullie (mensen die er ervaring mee hebben) een continurooster fijn?
- Ja
- Nee
- Mijn kind wel, ik niet
- Mijn kind niet, ik wel
0 stemmers
Oh wow, lange dagen zijn maar tot 14u of 14u30 bij de meerderheid, dus dat is standaard in Nederland? In België eindigt de basisschool volgens mij overal rond 15u30, behalve op woensdag al rond 12u.
Dat was traditioneel in Nederland ook zo, met een middagpauze van circa een uur.
Heel leuk in de 90’s toen het gros van de kinderen tussen de middag naar huis kon voor de lunch omdat maar 1 ouder (meestal de vader) werkte.
Tegenwoordig zijn veel scholen naar een continue rooster overgeschakeld. Waarbij iedereen op school luncht Prettiger voor de docenten (zo bracht onze school het) omdat hun werkdag zonder kinderen een stuk eerder begint. En er was toch maar een handjevol kinderen wat tussen de middag naar huis ging. En omdat de lange lunchpauze nu is ingekort zijn ze eerder klaar met school ![]()
Onze school is dit jaar overgegaan en ik moet zeggen dat ik er neutraal over ben. Ja het kost me een uur extra BSO (wat beduidend duurder is dan overblijven). Wat betreft de kinderen zie ik niet een negatief effect ofzo.
Enige waar ik een beetje van baal is dat tijdens de lunch blijkbaar vaak een filmpje wordt opgezet. Ergens vind ik dst gedachteloos achter een scherm je boterham wegkauwen zo… schraal?
Ik zat in de jaren 90 op een basisschool waar iedereen overbleef. Een uur lunchpauze maar dus wel op school. Een enkele ging thuis lunchen en die vonden wij allemaal zielig. Lekker veel buitenspelen met je vrienden.
Maar ik vind het heel stom dat nu het buitenspelen maar een half uur is waar ze ook nog moeten lunchen. Dan om 14:00 weer ophalen. In mijn ideale wereld is er 1,5 uur pauze onder begeleiding. Kunnen we ook minder bso afnemen.
Echt? Ik zat op een hele grote basisschool (circa 800 leerlingen) in die periode en in het overblijf-lokaal konden denk ik echt max 30 kinderen.
En dit was in de randstad.
Liepen ze in zuid Limburg toch nog ergens in voor
. Boterham eten in je klas en dan naar buiten. Weer of geen weer. Er was geen overblijflokaal.
Bij ons waren de kinderen die moesten overblijven juist zielig ![]()
Buiten het feit dat een kwartier eten veel te weinig tijd is maar veel mensen zeggen vaak dat ze een half uur pauze zo weinig vinden om nog buiten te spelen maar de kinderen kunnen toch vanaf 14:00 de hele middag buitenspelen?
Maar dit is toch gewoon overblijf? Het hele idee van een continurooster is dat de docent op een lunchpauze na z’n dag gewoon kan voortzetten.
Dat kan. De realiteit is dat de meeste kinderen dat niet doen.
Maar dat is toch niet school zijn probleem?![]()
Ja maakt mij niet uit hoe je het noemt. Maar klopt wel dat ik niet vanuit de docent gedacht heb. Die heeft dan een half uur lunch en kan misschien een uur dingen voorbereiden die ze anders na schooltijd doen. Ik ben gelukkig niet iemand die hier over beslist. ![]()
Dat zeg ik toch ook nergens? Ik schets alleen mijn ideale schooltijden.
Dit valt in praktijk erg tegen. Mijn partner is leraar. Daar eten ze een half uur en spelen ze een half uur. Maar dat eten is hij nog zelf bij, en dan heeft hij ook nog 1-2 keer per week pleindienst waardoor hij simpelweg geen pauze heeft.
Ja zoals het nu is geregeld kan het niet. Dat snap ik. Daarom is het ook niet zo. En daar kan ik prima mee leven.
- Ja
- Nee, ik wel
- Nee, maar ik ook niet
0 stemmers
Hij heeft mij geleerd hoe je verschillende draagdoeken knoopt haha. Maar op de een of andere manier lukt een ringsling mij nooit helemaal goed.
Makkelijker dan ik, maar hij heeft zulke lange armen. Ik vind ook dat klipje op je rug bij een draagzak de hele business case al om een doek te gebruiken.
Maargoed ik was gisteren een 5 meter (?) lange draagdoek aan het wasrek aan het hangen en zat toen al in de knoop.