Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Hoeveel haren ben jij aan die kleine grijphandjes van je baby al kwijt?
  • Minstens 100 per dag :joy:

0 stemmers

Hahaha ze zijn ook zo snel!!

Mijn baby steekt super schattig elke keer zn handjes maar me uit maar dat dan resulteert vaak in 2 handjes vol haar :sweat_smile:

1 like

Mijn gezicht en borstkas zijn ook echt een warzone, die nagels groeien per uur denk ik😂

6 likes

Mijn borst terwijl ze eruit drinkt :sob::sob: Die nageltjes zijn echt kleine mesjes, zo scherp!
Wel ultiem schattig hoe ze direct met haar handjes aan mijn gezicht gaat voelen als ze me 's ochtends ziet als ze net wakker is :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Ohhh ja dit! Ik zie eruit alsof onze kat me flink te pakken heeft gehad maar komt door de mesvingers van m’n kind :joy: En hij pakt tijdens de bv ook steeds met die mini vingertjes in mijn vel en dan knijpen. Waarom?!

4 likes

Ja bij mij begint hij nu mijn andere tepel vast te pakken tijdens het drinken :joy: ook heel scherp idd hahah

1 like

Ik ben pas naar de kapper geweest met het idee om mn haar weer wat vaker los te dragen… what was I thinking?!

Ook top dat ik krullen heb, dus krijg t ook met geen mogelijkheid uit die knuisten, haha

3 likes

Ja dat is lief, maar voor de rest zijn die handjes echt levensgevaarlijk. Echt mini Edward Scissorhands zijn al die baby’s hoor.

1 like
Op welke leeftijd zijn jullie gestopt met het middagdutje?
  • 2
  • 2,5
  • 3
  • 3,5
  • 4
  • Later

0 stemmers

1 like

Gestopt met de speen en hij wilde per direct geen middagdutje meer :sob:

6 likes

De eerste met 2 jaar. Hij wilde echt niet meer. De tweede gaat denk ik langer een middagdutje nodig hebben. Maar ze is nog geen 2. Eerst maar zien.

Hier ook. Heb er alweer bijna spijt van.

Op de opvang slaapt ze wel nog 's middags maar thuis weigert ze sinds ze geen speen meer heeft.

1 like

Wisselend… nu al af en toe niet meer (wordt in januari 2) en dat was bij de oudsten ook. Maar echt definitief stoppen dat het noooit meer is rond 2.5

1 like

Met 3,5 jaar was echt het standaard middagdutje eraf. Maar nu doen we vaak om de 3/4 dagen toch nog wel even een kort dutje omdat we merken dat ze anders toch nog wel heel moe is (aka stront vervelend door de vermoeidheid)
En de andere dagen rust ze op haar bed terwijl de baby slaapt en dan gaat ze toch soms na een tijdje liggen om te slapen, dus dan kiest ze haar eigen moment.

2 likes

Ze is 2 jaar en 4 maanden en het lijkt nu echt klaar met het middagdutje. Ik mis het nu al. Zo fijn om 's middags even een momentje voor jezelf te hebben.

1 like

Ik ben zelf echt tegen dat continurooster, en gelukkig heeft de school van mijn kind het niet.

Er is echt maar heel kort de tijd om te lunchen, en om even buiten te spelen. Ik vind het heel Nederlands dat we maar een kwartier(!) de tijd geven om te lunchen, het is zo belangrijk om rustig te kunnen eten.

Bovendien is er nog heel weinig bekend over de effecten van zo’n rooster en het weinige (enige?) onderzoek dat is gedaan wijst er juist op dat de kinderen de beste aandacht hebben tussen 14.00 en 16.00.

8 likes

Waar baseer je dit op dan? Dit is op de school waar mijn kind naartoe gaat namelijk helemaal niet aan de orde.

2 likes

Dit baseer ik op de kinderen die ik ken die een continurooster hebben. Hoe lang krijgen ze bij jou de tijd om te eten?

1 like

Ik heb op iets van 10 scholen gewerkt waar dit wel het geval was. Bij mij op de basisschool vroeger ook.

2 likes

We hebben rond 2 jaar een aantal maanden gehad dat ze niet wilde slapen smiddags en als ze het wel deed was het drama savonds. Inmiddels zitten we toch weer redelijk steady op slapen + ook relaxed naar bed savonds (2 jaar en 3 maanden). Van mij mag ze het nog wel even volhouden.