Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Nog niet van toepassing, maar wil het wel gaan doen. Ik vond het zelf ook altijd leuk als ik wat kreeg rondom de feestdagen.

1 like

Nee, ik geef wel altijd een bedankje aan het eind van het schooljaar! En de gastouder gaven we iets leuks als ze jarig was.

Ik heb voor de gastouder wat lekkere dingen gekocht, die krijgt ze straks. Soort mini kerstpakket. Wist niet of ze dat vanuit het gastouderbureau zou krijgen maar ik geef zoiets ook altijd aan onze huishoudelijke hulp dus heb nu 2 tasjes gemaakt

Normaal wel, maar ik had helemaal over het hoofd gezien dat het nu alweer de laatste dag is. Volgend jaar weer proberen. De klassenouders maken ook iets van de hele klas.

Ik uit mijn waardering op andere momenten en manieren. Bied regelmatig aan als ik vrij ben om een klusje op school op te pakken. Dat wordt altijd op prijs gesteld.

Mijn dochter zit op een kleinschalige openbare school. Was onze tweede keus maar bij de eerste is ze uitgeloot. Deze school had geen loting en er was altijd wel plek. Is een erg multiculturele school en dat vinden veel ouders een beetje eng zeiden ze? Wij vinden het juist wel leuk. Ze zit er nu 2 maanden op en ze heeft het echt enorm naar haar zin. Veel vriendjes en ze vindt het altijd jammer als het weekend is. Dus de kerstvakantie wordt een uitdaging :sweat_smile:

5 likes
Een vriendin van je schoonmoeder heeft een cadeautje voor je baby gekocht. Die overhandigt ze aan je schoonmoeder zodat zij die een keer meeneemt als ze bij jullie op bezoek komt. Voordat het cadeau bij jou terecht is gekomen, heeft je schoonmoeder deze al geopend om te kijken wat haar vriendin heeft gekocht. Dit vind ik
  • Raar, wtf
  • Zou ik zelf niet doen, maar is geen geheim wat erin zit dus ok
  • Ja prima hoor
  • Anders

0 stemmers

Het is voor mij aannemelijk dat dit dan niet het enige is, dat het zo’n veel te erge bemoeial is of te dominant en dan zou ik dit fucking irritant vinden.

Maar mocht het wonder zo zijn dat ze voor de rest helemaal niet zo is dan vind ik het eigenlijk wel grappig dat ze zo’n flex had.

2 likes

Heel vreemd het cadeau is niet voor haar. Je opent ook geen post voor een ander. Ze had ook kunnen vragen wat er in zat

2 likes

Ik was net bij het CJG met mijn baby en daar kregen we het advies dat we over een maand met hapjes mogen starten. Nu twijfel ik of ik dat al wil met 4 maanden (hallo hoezo gaat het zo snel) of dat we nog we nog ff wachten. Dus ik ben benieuwd wat jullie gedaan hebben en waarom deze keuze.

Wanneer ben jij met hapjes begonnen?
  • 4 maanden
  • 5 maanden
  • 6 maanden
  • Later (Wanneer dan)

0 stemmers

2 likes

Pas wanneer ze zelf goed rechtop kon zitten pas. Vond de kans om te verslikken anders te groot

9 likes

4 maanden maar zou dat de volgende keer niet meer doen. Onze baby had 0 interesse. Het ging daardoor moeizaam. Pas met 6 maanden pakte ze het een klein beetje op.

2 likes

4 maanden, maar dat was ook vanwege verhoogd risico op allergieën. Met 7 maanden zijn we overgegaan op vaker stukken ipv puree aanbieden.

2 likes

We hebben kleintjes methode gedaan.

Maar sowieso zou ik wachten tot ze goed kunnen zitten, liggend eten voelt voor mij raar, dan verslik je je toch veel sneller en kan je minder goed ophoesten zegmaar.

4 likes

Ik keek even op foto’s terug, bij 5 maanden ben ik begonnen met af en toe iets geprakt geven dat we zelf aan het eten waren (avocado, aardbei). Bij 6 maanden kon ze in de kinderstoel zitten en zijn we begonnen met hele stukken en geprakt gecombineerd. En toen ze nog weer iets ouder was alleen maar hele stukken.

Is er niet ook een verschil tussen het advies bij borstvoeding en kunstvoeding?

3 likes

4 maanden, maar dat sloeg nergens op, want ze was er niet aan toe en er ging niks in. Achteraf had ik me de moeite beter kunnen besparen en pas met 5,5/6 maanden kunnen beginnen.

3 likes

Ik vind ze bij 4 maanden veeel te klein. Voelt zo gek om er dan iets in te gaan lepelen. Ergens na 6 maanden gaan wij starten.
Voor m’n zoon was 6 maanden eigenlijk nog te vroeg. Had beter rond de 8 gestart bij hem.

5 likes

Ik heb hongerige kinderen, ze wilden altijd meer melk dan ‘mocht’ ook. Bij de oudste ben ik meteen vollop begonnen met 4 maanden maar dit keer ga ik vanaf 4 maanden gewoon her en der en hapje laten proeven en dat langzaam opbouwen. Het zijn nog geen hele maaltijden dus zittend op schoot gaan die paar hapjes prima

2 likes

Ik ben een paar dagen geleden gestart, ze is nu 4,5 maand, met het idee dat als er niks in zou gaan ik het nog een maand uit zou stellen. Ze lijkt het tot nu toe lekker te vinden en het gaat vrij makkelijk, dus nu gaan we er gewoon mee verder.

1 like

3 maanden en 3 weken want hij zat alles van ons bord af te kijken. Heeft zich eigenlijk nooit verslikt toen hij nog in de wipstoel eten kreeg. Ook nu met brood eigenlijk niet. Denk dat ik een vuilnisbakkenras heb gebroed want dat kind eet alles en vindt ook alles tot nu toe lekker.

Edit: en hij at na een paar weken ook al meerdere ijsblokjes zeg maar, 1 of 2 lepels vond hij echt maar stom dan zat ie zo te kijken van halloooo moeders waar blijft de rest.

7 likes