Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ik had er echt meer van moeten genieten toen m’n baby alleen maar borstvoeding kreeg. Niks klaarmaken, niks opruimen en schoonmaken, vooral op bed of de bank hangen. :joy_cat: Ik breng echt teveel tijd in de keuken door nu.

6 likes

Ik zou logopedie een keer laten meekijken onder het mom van baad het niet schaad het niet. Hier ging brood ook moeizaam en drinken. En ik heb echt veel geleerd van logopedie.

Wij zijn met 10 maanden naar een pre-logopedist geweest, was mega waardevol en fijn. Heb hier al eens gedeeld hoe je boord kunt opbouwen wat we dus daar hebben geleerd, misschien kun je ‘t met de zoekfunctie nog wel vinden. Anders stuur me maar een DM!

Ja ik vind het altijd zo’n gek idee dat een bloemkool of sperziebonen pureetje van 150gr meer vet ijzer en voedingswaarden zou bevatten dan volvette melk waar de room op ligt haha.
Volgens mij kan je mbt groei nog altijd beter slagroom eten dan bloemkool eten als je wilt aankomen :stuck_out_tongue:, zowel als volwassene als als baby…

En wanneer weet je of ze er klaar voor zijn, ja dat is volgens mij heel lastig. Typisch voorbeeld maar ze spelen en kijken rond 4-5 maanden ook naar niets liever dan de auto sleutels en je doet ze ook niet op rijles haha.

5 likes

Alles kan gewoon in de vaatwasser hè en tussendoor je flesje afspoelen en in de koelkast bewaren voor de volgende fles, scheelt ook al tijd

3 likes

Ja dat heb ik idd gelezen toen en opgeslagen. Maar we blijven hangen in de cracot stukjes van 1x 1 cm wat ze er uit blijft werken/ er uit halen

@ anderen bedankt, ik zat ook na te denken over een pre logopedist. Mijn consultatiebureau is alleen niet mee werkend, dus even kijken of ze ik ze zo ver kan krijgen.

Voor nu groeit ze goed hoor en is een echte ‘spek’ baby, maar ik zou graag mijn borstvoeding gaan afbouwen :sweat_smile: ik kolf fulltime en vindt dat wel mooi geweest. En het lijkt me heerlijk om mijn kind gewoon een boterham te geven die ze op eet haha.

Ah wat balen! Heb je perse een verwijzing nodig?

1 like

Nee hoor. De meeste logopedisten zijn direct toegankelijk. En anders kan het via de huisarts, @Zomerjas

2 likes

Voor een baby draait het natuurlijk niet alleen om aankomen in gewicht maar oa ook groeien in lengte en hersenontwikkeling. En qua voedingsstoffen geef je je baby van bijvoorbeeld 10 maanden toch niet een prakje van alleen sperziebonen of bloemkool? Dat kun je verrijken met aardappel, vlees of vervanger en gezonde vetten.

@Zomerjas wat vervelend dat je cb niet meewerkend is. Volgens mij kan het ook zonder verwijzing. En weet dat je, binnen je eigen GGD, altijd naar een ander consultatiebureau mag. Dus mocht je deze ervaring blijven hebben en het verandert niet, zou je dat nog kunnen overwegen.

3 likes

Nee bij 10 maanden snap ik. Hoewel wij vlees ook niet geven het eerste jaar.

Maar hoe vaak er wel niet gezegd wordt rond 4-5-6 maanden dat kinderen niet genoeg groeien oid en er dús aan vaste voeding beginnen moet worden. Ja da heb je het wel over een prakje groenten of fruit ipv een extra melk voeding, en dat vind ik altijd een heel onlogische redenering

Wij zijn bij 4 maanden begonnen met hapjes. Omdat ons kindje nogal last had van reflux hoopten we dat het misschien wat zou schelen. Maar hij had er nog totaal geen interesse in dus we zijn weer gestopt.

Hij is nu bijna 5,5 maand en sinds gisteren zijn we het weer gaan proberen. Vandaag op de opvang had hij zelfs het hele hapje (1 ijsvormpje maar liefst :smile:) op. Vanwege al het refluxgedoe kijk ik er ook heel erg naar uit om hem meer vaste voeding en straks gewoon een boterham te kunnen geven dus ik zet wel een beetje extra door :sweat_smile: Maar als hij er echt niet aan toe zou zijn zouden we natuurlijk langer wachten.

1 like

We hebben een baby bjorn wipstoel (zo een dure dus) ooit te leen gekregen van vrienden. Nu hoeven ze deze niet terug. We kennen geen mensen die nog een kleintje verwachten om aan door te geven. Wat zou jij doen?

• Weggeven aan kringloop
  • Weggeven via marktplaats oid
  • Verkopen en geld houden
  • Verkopen en geld aan die vrienden geven
  • Verkopen en geld splitten met die vrienden
  • Anders

0 stemmers

2 likes

Zou het voor de zekerheid even vragen of ze het goed vinden dat je ‘m weggeeft/verkoopt

1 like

Het mocht weg, was de boodschap.

1 like

Als je het dan verkoopt zou ik sowieso het geld zelf houden. Als zij er wat voor hadden willen hebben, hadden ze 'm zelf wel teruggenomen en verkocht.

2 likes

Misschien een (lokale) stichting die babyspullen verdeelt? Ik weet wel iets in Den Haag maar daar woon je volgens mij niet.

6 likes

Stichting babyspullen! Of lokale azc/tiener moederhuis/bij je lokale verloskundige vragen of ze een goed doel weten.

11 likes

Goeie, ik zie dat je het daar ook online kan aanbieden

2 likes

Ik heb zoiets gehad met de Stokke Newbornset. Heb 'm toen verkocht en van het geld iets leuks voor die vrienden gekocht. Ik was al blij genoeg dat ik kostenloos de newbornset had kunnem gebruiken.

3 likes

Ik zou 'm denk ik ook verkopen en van het geld samen gaan lunchen/drankje doen met die vrienden.

11 likes