De persoon aan wie ik moet denken, rook altijd nog zooo naar sigaretten. Daar kon handen wassen echt niet tegenop. Mijn baby zou nog heel lang naar dat gore rook ruiken.
Ik zeg nee, maar denk als het m’n vader bijv was geweest het toch gebeurd was want… het is m’n vader. Een collega of buren zou ik sneller denken, ik stop je in de draagdoek om het te voorkomen want ik wil het niet. En met familie kan ik dat dan toch niet omdat ik hen en mn kind dan ook weer gun ofzo?
Maar ik kom deze situatie (gelukkig) nooit tegen ![]()
Edit: en wat is het nut van die handen wassen dan eigenlijk? Bij rokers? Derdehandsrook probleem
Zit toch veel meer in kleding enzo?
Ik was er ook heel stellig in, geen derdehandarook, maar ja, mn schoonmoeder rookt en ben nu toch iets minder stellig. Wat je zegt, als het een collega ofzo zou zijn hou ik dr bij me. Nu scheelt het ook wel dat mn schoonmoeder niet zo heel vaak langskomt en dat wij daar niet komen en ze verder niet bij rokers in de buurt komt, anders had ik er wel meer een punt van gemaakt.
Mijn beide ouders en schoonmoeder roken, niet binnen/in de buurt van ons kind maar je ruikt het natuurlijk altijd wel een beetje. Eigenlijk wassen ze uit zichzelf hun handen en nemen vaak ook een smintje oid en dan ik nouja ach. En soms ben ik ook gewoon blij om mn kind even weg te kunnen geven en denk ik er niet eens bij na
Voor de mensen die een kind op zwemles hebben (gehad) en waarbij je op de laatste zwemles voor de vakantie als ouder mocht meezwemmen, heb je dat ook daadwerkelijk gedaan?
- Ja, meerdere keren
- Ja, 1x
- Ik niet maar m’n partner wel
- Nee
0 stemmers
Ik weet dat bij ons vroeger het tweede deel van het afzwemmen je een volwassene mee mocht nemen (je ouders of oom/tante/neef whatever). Ik vond dat echt FANTASTISCH als kind. Zo jammer dat dat niet meer mag.
Ja wow dat was echt zoooo leuk
Bij ons mocht er wel een ouder mee in het water op het einde van het afzwemmen!
Als jij met je kind(eren) uit eten gaat, mogen ze dan een filmpje/scherm aan tafel?
- Ja
- Nee
- Soms
- Ik ga niet met m’n kinderen uit eten
0 stemmers
Zo nee, blijven ze zonder scherm de volledige tijd zitten dat je eet? (En dan bedoel ik niet ff snel naar de Mac, echt een restaurant)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Tijdens het wachten doen wij vaak een spelletje en toen hij kleiner was gewoon wat speelgoed of kleuren.
Je rookt sowieso met een van die twee handen dus snap het handen wassen wel. Maar kleding ook inderdaad, ik vind het geen prettig idee dat mijn kindje straks tegen zo’n rookshirt ligt te ademen.
Ja ik vind het denker erger als mijn baby met zijn neusje / Gezicht in een rook trui ligt dan dat iemand met een rook hand ‘m optilt en dus op z’n kleding vast heeft zegmaar
Als we met zijn tweeën uit eten zijn niet, dat gaat ook prima want dan zijn we lekker samen aan het kletsen. En we zijn dan dus uit eten om tijd samen door te brengen dus geen telefoons aan tafel.
Met een groepje als zij het enige kind is soms wel eventjes als ze uitgekleurd is.
Wij gaan dan naar een restaurant waar kinderen kunnen spelen. En laatst gingen we op een maandag om 5 uur naar een heel rustig restaurant (bewust gedaan) zonder speelhoek en toen mocht ze even rondlopen. Er was toch bijna niemand op dat tijdstip. We nemen dan wel boekjes/speelgoed mee maar een kind van 1 die net kan lopen kan je gewoon niet 1,5 uur stil laten zitten. Maar ging hartstikke goed. We kijken wel waar we naartoe gaan, ga niet met haar naar een chique restaurant.
Bij ons nog niet van toepassing, maar ik zou tot hij een jaar of 10 is denk ik ook niet verwachten dat hij uren kan tafelen dus op zo’n manier gaan we niet uit eten. Als we dat willen dan is het zonder kinderen en anders redelijk snel met tussendoor een spelletje of kleuren ofzo.
Vraag het over 5 jaar nog eens en dan antwoord ik vast dat ie z’n iPad meeneemt hoor ![]()
Ik heb laatst zo’n appje gestuurd
Maar dat boekje had er al de hele kerstvakantie en de week ervoor gelegen.
Ik vind het echt schadelijk om een schermpje aan tafel te hebben. Er zijn zoveel andere dingen.
Zie ook wel eens kinderen in de buggy met een scherm. Zo zonde, vooral in de natuur kijk om je heen en ervaar het.
En aan tafel zijn we ook compleet offline
Oh ja dat vind ik zo treurig om te zien. Was in de vakantie naar een winterfestijn (voor kinderen) en toen zag ik een kind van een jaar of 2 met telefoon in een buggy. Je bent daar letterlijk voor je kind met allemaal entertainment voor kinderen? Echt bizar.
Haha wauw, intens. Wij hebben regelmatig 1-2 weken een vriendenboekje hier gehad, en andersom ook al meerdere keren een paar weken zijn boek niet gezien. We hebben het allemaal al druk genoeg, als het maar terugkomt vind ik alles prima
Ja ik zie dit zo vaak, kinderen die urenlang helemaal gehypnotiseerd naar zo’n schermpje kijken en zitten te eten. Kan niet goed voor je zijn. Wij gaan ook sinds jongs af aan al uit eten en het is soms uitdagend (vooral nu met twee) maar het gaat vaak heel goed.
Ik ben verder niet streng met schermtijd maar wel echt alleen op tv en als ze er echt naar kijken (dus niet op de achtergrond steeds iets aan). Ik vind het idee van een eigen iPad voor jonge kinderen best bizar.