Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Maar ik neem soms (als ik er aan denk) wel antislip sokken mee zodat ze beter kan klimmen. Die passen niet in haar normale schoenen, dus dan wel eigenlijk.

Ja dat deed ik wel, mijn kind liep ook altijd wel door een plas limonade ofzo en (sorry ik heb echt geen smetvrees haha) ze gaan ook op sokken naar de wc, dus dan graag met andere sokken in de schoenen

Nee maar zodra we thuis zijn worden de handen gewassen en kleren + sokken verwisseld voor schone.

5 likes

Zou dat heel graag willen, maar wil mijn kinderen niet opzadelen met mijn smetvrees, dus doe het expres niet :cry:

2 likes

ik heb hier ooit ook een poll over gemaakt :joy:

1 like
  • Al mijn kinderen hadden hetzelfde geboortepakje
  • Elk kind had een eigen geboortepakje

0 stemmers

Vorige keer was ik hier al maaaaanden van tevoren mee bezig en nu dacht ik bij de vluchttas lijstjes ‘oh ja, de baby moet ook kleding aan’. Ik twijfel tussen de eerste outfit van mijn dochter meenemen (genderneutraal want weten het geslacht dit keer ook niet), ook een hele lieve roze outfit mocht het weer een meisje zijn of alleen iets neutraals en dan oud of nieuw.

Ik moet zeggen dat ik bij de eerste niet echt bezig geweest ben met een geboortepakje en gewoon een paar leuke setjes heb ingepakt. Gaan we nu waarschijnlijk weer doen. Ik hecht niet specifiek veel waarde aan dat eerste pakje

15 likes

Ik ben er niet echt mee bezig geweest en zou eigenlijk niet meer weten wat ze toen aan hadden. Sowieso iets anders, want ze hadden een andere maat.

Ik had gewoon wat dingetjes gekocht (we hadden al een jongen en ondanks dat zijn eerste pakjes echt genderneutraal waren wilde ik wel een paar ‘echte meisjes dingen’ kopen want love bloemetjes en roze, en wilde ook iets wat alleen van haar was) en pas bij het inpakken besloten wat ik daarvan mee zou nemen naar het ziekenhuis.

1 like

Ik had voor onze dochter een heel schattig setje klaarliggen, maar ze kreeg wat anders aan. De romper was al te klein bij de geboorte namelijk :rofl: en ze kon zichzelf niet goed op temperatuur houden dus moest wat warmers aan.

1 like

Dat pakje zit dan in hun bewaardoos. Leek me zo leuk als je dan later groot bent dat je zo’n klein pakje van jezelf hebt haha

4 likes

Dat is heel leuk, haha. Ik heb mijn eigen geboortepakje gekregen, plus nog wat andere dingen. Dat is sowieso al leuk om te krijgen, maar het nog leuker om mn dochter in die kleren te zien nu. Voelt zo bijzonder.

Om die reden zou ik ook voor een volgend kind een eigen geboortepakje kopen, zodat ze dan beide hun eigen pakje krijgen later.

Ik las van de week ook de tip om dat pakje ook in een paar maten groter te kopen, zodat je dan nog een foto kan maken en de groei dan ziet. Dus ik ga dat zo even doen, haha.

1 like

Ik wilde wel echt bewust een geboortepakje voor mijn baby halen. Zou dat bij een volgende ook weer doen. Had 2 maten, 44 & 50 en heb de verloskundige laten kiezen welke zij dacht dat ze beter zou passen.

Dat pakje & mutje zitten nu in haar bewaardoos. Wie weet wat ze er ooit mee wil doen als ze zelf kinderen krijgt, maar dat is haar pakje.

Ik heb trouwens wel het eerste pakje wat hij aan gehad heeft in de bewaardoos gedaan.

3 likes

Als de 2e geboren word krijgt hij zelfde geboorte pakje aan maar dan in een andere kleur. Wil ze beide bewaren voor later

2 likes

Het geboortepakje van ons zoontje hangt nu in onze eetkamer:

23 likes

Heb voor beide een eigen geboortepakje gekocht. En ook bewaard met het idee dat ze die later krijgen. Lees hier het idee van een bewaardoos, zoiets ga ik ook doen. Doe de meeste dingen weg behalve een paar pakjes waar in gehecht aan ben. En de tweede (ook een meisje) heeft weinig echt nieuwe dingen want tweede meisje maar wilde wel echt een eigen geboortepakje voor haar. Heb van m’n moeder ook een paar pakjes van mij van vroeger gekregen en die hebben mijn kinderen nu ook weer gedragen.

De eerste werd onverwachts met 35 weken geboren, dus daar had ik nog geen pakje voor en hij moest na de geboorte meteen de couveuse in. Toen hij voor het eerst kleertjes aan mocht bleek maat 50 nog veel te groot dus het zag er niet echt leuk uit. Ik heb toen halsoverkop twee pakjes in maat 44 gekocht en die zijn later in zijn bewaardoos gekomen.

Bij de tweede was ik daardoor helemaal niet bezig met een geboortepakje, eerst maar eens zien of hij niet ook te vroeg zou komen en of hij ĂŒberhaupt meteen kleren aan zou mogen :sweat_smile: Toen hij er met 37 weken nog in zat heb ik wel een leuk setje bij elkaar gezocht en dat heeft hij na de geboorte ook aan gekregen. Maar het had me echt niet uitgemaakt als het een ander setje was geweest, ik was veel te blij dat hij er was en dat alles dit keer zonder complicaties was verlopen :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Hier is het precies hetzelfde gegaan! Mijn dochter had zelfs een pakje in het ziekenhuis gekregen in maat 42 đŸ„č. Bij mijn 2e was ik er ook niet veel mee bezig en had uiteindelijk een te klein pakje mee gezien de 2e maar net in maat 50 paste.

2 likes

Ik had een random pakje meegenomen naar het ziekenhuis en achteraf wel een beetje spijt dat het niet iets mega speciaals was. Wil het inlijsten met echo’s en zwangerschapstest enzo, en vind het dan toch jammer dat het “maar” een simpel pakje is terwijl ik ook iedere keer moet huilen als ik m zie want die had mijn kleine baby aan :sob:

Wanneer stoppen die hormonen een keer, ben echt een emotionele zeef tegenwoordig.

2 likes