Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1

Ik had echt leuke pakjes in maat 50 en 56 want ik hoefde echt niet in maat 44 te kopen want wat een onzin!!! Terwijl ze al zeiden dat het een kleine baby zou zijn.

Kreeg dus een baby van 2505 gram en mn moeder heeft de volgende dag de zeeman leeg gekocht. Zn geboortepakje kon die een maand later aan
Moraal van het verhaal: neem voor de zekerheid 44 mee :joy::joy::joy:

2 likes

@Blondiethebloody en @Applepie
Dit is voor mij ook zo’n deel van het premature baby trauma :sweat_smile: terwijl dit voor anderen waarschijnlijk geeneens een issue is. Geboortepakje, eerste foto samen, geboortekaartje, …

9 likes

Hoe vieren jullie Oud & Nieuw met jullie (kleine) kids?

• Thuis met het kind en partner
  • Alleen thuis met m’n kind
  • Thuis met de kids en er is bezoek
  • Ergens anders met de kids en we gaan nog naar huis
  • Ergens anders met de kids en we blijven slapen
  • Kids zijn logeren en we hebben volwassen plannen
  • Nog iets anders dan dit?

0 stemmers

En als de kids thuis zijn, tot hoe laat mogen ze dan opblijven?

• Zolang ze zelf willen
  • Normale tijd naar bed
  • Iets later dan normaal (1 uur later bijv)
  • Ergens tussen de normale tijd en 0:00
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik heb een feestje en mn kind is bij mn ex dus hij zoekt het maar lekker uittttt
Maar denk dat die m gewoon naar bed brengt en laat slapen. Kind is 3

1 like

Dit heb ik ook inderdaad 🫶 Trauma is een groot woord bij mij, maar van tevoren ben je hier wel mee bezig ‘wat zal ik mijn baby’tje aan doen bij geboorte’ en toen had hij de eerste weken helemaal niets aan in de couveuse, behalve een luiertje.

Ik heb voor zijn eerste pakje toen hij overging naar een warmtebedje wel een pakje met bijpassend mutsje laten maken, in maatje 36 (:pleading_face:). Had een website gevonden die dat deed, zo mooi. Als ik nu dat pakje zie is het zó bizar dat hij dat ooit aan heeft gehad. Maar wel heel mooi om te bewaren 🩵

10 likes

Ik twijfel nog tussen normale tijd of een uurtje later in de hoop dat ze de volgende dag dan wat langer slapen. Met Kerst werkte dat wel goed namelijk.

Verder duimen dat ze overal doorheen slapen want ik voel echt niet de behoefte om een 2- en 4-jarige wakker te maken voor vuurwerk.

7 likes

We vluchten onze eigen wijk uit en gaan naar mijn ouders en blijven daar ook slapen. Vooral omdat ik het niet fijn vind om mn dochter midden in de nacht nog te verplaatsen. En ook omdat ik “bang” ben dat het in onze wijk nog wel lang doorgaat met knallen.

En bedtijd, mn dochter is 3 maanden, dus die gaat gewoon normale tijd tukken en slaapt hopelijk overal doorheen, haha. Kan ook dat we kiezen om haar na de fles van 23 nog even bij ons te houden, dat ze niet schrikt van alle knallen en dan alleen is.

Gewoon normale tijd naar bed en zie dan wel of hij wakker wordt. Hij slaapt in principe ook gewoon door als ik naast z’n bed ga stofzuigen dus verwacht eigenlijk niet dat hij wakker wordt.

Altijd met de vriendengroep (15-20 volwassenen zoiets) & alle kinderen (jongste is 0, oudste is 9) bij iemand thuis met een programma qua eten/spellen/thema etc. Kinderen worden dan ergens op luchtbedden / bedden / gelegd en die op wil blijven die blijft op. Vind het ieder jaar weer echt leuk.

10 likes

Fijn dat het werkt! Als ik mijn kind later naar bed breng wordt ze nog vroeger wakker. Mijn vriend en ik beginnen de avond samen en als ik moe ben ga ik naar bed en hij naar vrienden. Geef zelf niks om nieuwjaar en ben sinds de zwangerschap heel moe. Heel ongezellig maar ik ga liever slapen.

3 likes

We gaan een paar nachten weg. Kinderen gaan normale tijd naar bed, misschien een half uurtje later ofzo. Oudste maak ik 's nachts wakker, jongste laat ik liggen.

1 like

Mijn kind is dit jaar ineens heel bang van al die vuurwerkknallen, dus ik hoop dat ze een beetje kan slapen als het dan helemaal los gaat.

Wij gaan altijd ver weg naar rustige huisjes voor onze bange hond. Dus de kinderen gaan gewoon lekker naar bed en vuurwerk is hier niet. Zitten nu ergens in een bos tegen de franse grens aan.

4 likes

Hier ook niet hoor! Wij drinken om half 10 een glas whatever met bubbels en gaan dan allebei naar bed haha. Geef er inderdaad ook niks om en voor de baby is het ook lekkerder als ik de volgende dag niet verrot ben, want die doet niet aan uitslapen😂

6 likes

Nou dit ook dus! Wij vieren het met vrienden en het ging over drank, dus ik zei dat ik gewoon fris drink en toen kwamen er al reacties dat dat niet gezellig is blabla, maar ik vind en alcohol gewoon niet zo lekker en heb daarnaast geen zin in een kater (heb al sinds voor de zwangerschap niet gedronken dus na 2 slokken sta ik al op mn kop). Die baby houdt echt geen rekening met katers en is gewoon wakker om 8 uur hoor.

5 likes

Wij gaan naar vrienden om de hoek, lekker rustig klein clubje. Eerste keer sinds de bevalling dat ik zo’n lange activiteit ga doen en ook nog eerst ‘s middags oliebollen eten bij vrienden die elk jaar de hele vriendengroep met kids uitnodigen (stiekem vind ik dat veel gezelliger dan het hele verplicht tot 12u opblijven haha).
Benieuwd of ik het allemaal volhoud, heb nog steeds weinig energie na de zwangerschapsvergiftiging. Baby voor het eerst bij andere mensen op bed leggen, voorheen gingen we dan uiterlijk half 9 naar huis. Maar goed als het niet gaat zijn we zo thuis.
Meestal zie ik heel erg op tegen dit soort dingen en valt het achteraf reuze mee en is het heel gezellig en daar krijg je ook wel weer energie van.

1 like

Ik vind dit altijd zo stom als mensen je ‘ongezellig’ vinden als je niet drinkt. Jij hebt er toch geen last van als iemand enkel aan de cola zit.

24 likes

De afgelopen 2 jaren toen alleen onze oudste er nog was gingen we naar vrienden in de buurt, en legden ons kind (goeie slaper) daar dan op bed en namen hem na 12 uur slapend mee naar huis en dan thuis in bed. Maar onze jongste is helemaal geen fantastische slaper, daarom slaap ik 's nachts ook bij haar, dan slapen we allemaal goed. Heb de afgelopen avonden/nachten al gemerkt dat ze vrij snel wakker schrikt bij een knal, dus ik lig denk ik zoals iedere avond en nacht gewoon vanaf half 8 naast haar. Heb mijn vriend wel gezegd dat ik het prima vind als hij alleen iets leuks gaat doen, maar dit jaar is het ff niet anders. Volgend jaar is ze alweer 1,5 dus dan ziet de situatie er vast anders uit (of niet en dan vind ik dat ook prima).

2 likes

Dit wordt eerste keer met kind van bijna 2 dat we het thuis vieren. Vorige keer bleef hij bij opa en oma slapen. Helaas hebben ze buren met Duits (en illegaal) vuurwerk dus we houden ‘m nu thuis en komen er vrienden hier. Ik heb mezelf opgeofferd om de ochtend te doen, ben benieuwd.

Ja ik snap dat ook nooit, laat me gewoon lekker. Zijn wel een paar vrienden van mijn man die geen leuke avond hebben zonder alcohol, zegt al genoeg over hen toch.

@Junebug85 helpt whitenoise niet om de knallen iets minder hard te maken?

1 like