Misschien wel iets, maar de situatie is er nu eenmaal niet naar dat ik het de moeite waard vind om de deur uit te gaan. Dus het is prima zo.
Wij vieren het thuis met vrienden. Lekker eten besteld bij plaatselijke traiteur, wij hoeven alleen drank te regelen. En oudste is 2 die gaat gewoon naar bed (wellicht ietsje later) en baby 3 maand die slaapt wanneer die slaapt. Wel chill dat we het daarom bij ons thuis vierenš
Ik blijf thuis met de kinderen en mān vriend gaat de hele dag naar vrienden. Nieuwjaarsdag moet ik werken dus ik slaap wel wat bij en ik wens hem veel succes met een kater en 2 kinderen.
De oudste is erg bang voor knalvuurwerk en ik verwacht dat ik ās avonds/ās nachts met haar in ons bed eindig. Mocht ze willen kijken dan mag dat natuurlijk. De baby blijft gewoon slapen, die krijgt niks mee van die knallen.
Wij vonden het lastig dit jaar. De vriendengroep met wie we het normaal gesproken vieren doet altijd een walking dinner van huis naar huis, maar dat lukt ons niet meer met een kind van 2. Met een baby was het nog prima, maar vorig jaar zijn we rond 21.00 naar huis gegaan met kind van 1.
Nu sluiten we bij andere vrienden op 2 uur rijden aan met 4 andere stellen en 6 andere kinderen tussen de 1 en 4. En daar blijven we dan ook slapen. Zin in!
In 2025 zijn er zoveel babyās geboren in mijn omgeving, of zwangerschappen aangekondigd. Is dit bij jou ook zo?
- Ja valt mij ook op!
- Nee niet per se meer dan normaal
- Geen idee
0 stemmers
Ja maar denk ook omdat wij er zelf midden in zitten. Net als wanneer je een rode auto wil kopen dat je dan ineens overal rode autoās ziet.
Ja klopt hoor! Maar ik zie het ook aan de 14 geboortekaartjes die er nu bij ons staan van de afgelopen maanden ![]()
Bij mij enorm maar nu 30+ dus denk gewoon inherent aan de levensfase.
Ik dacht ook, als mensen dit tegen me zouden zeggen zijn het geen vrienden ![]()
![]()
Vorige week had ik hier advies gevraagd met betrekking tot mijn dochter die moeite had met vaste voeding eten. Bezig geweest met doorverwijzing krijgen (die ik pas over 2 weken krijg) en logopedisten benaderen. Maar goed het zullen kinderen niet zijn als mijn dochter de volgende dag opeens begon met eten van grove dingen ![]()
maar jemig wat voelt dit als een opluchting na mijn oudste waarbij er sinds de geboorte voedingsproblemen zijn en echt niemand naar ons wil luisteren/ hulp bieden. Echt een heerlijk gevoel dat ik haar gewoon iets te eten kan geven zonder een strijd te moeten voeren.
Hier zijn wij 's avonds gewoon thuis met zān tweeĆ«n en ligt ons kind (2) op bed. Helaas is ie veel wakker de laatste weken en de laatste dagen vooral van vuurwerk. Dus dat belooft wat. Wij organiseren in de middag altijd een oliebolleninloop waarbij allerlei vrienden, kennissen en buren even aan komen waaien voor een drankje en een oliebol. Zo hebben we toch veel mensen gezien en het gezellig gehad en kunnen we 's avonds lekker op de bank hangen.
Jaaa maar ik was best jong met een kind krijgen! We zijn nu rond de 30 ( š« ). In de vriendengroep worden tot nu toe 3 babyās verwacht in 2026 en nog een een close familielid. Babyboom hahah
Ik ben net 40 en in mijn omgeving is iedereen wel zoān beetje uitgebaard⦠vind ik stiekem wel jammer haha. Onze baby zal in de familie en vriendengroep waarschijnlijk de jongste blijven, en onze babyspullen doneren we of zetten we op Vinted.
Maar die babyboom van begin 30 weet ik nog heel goed ![]()
Vraagje voor de wasbare luiers gebruikers!
We gebruiken hier met heel veel tevredenheid wasbare luiers en ben onlangs ook begonnen met in de nacht wasbaar aan te doen ipv wegwerp. We gebruiken nu een petit lulu luier met lange booster en overbroekje van motherease, en nog een speciaal laagje wat droog aanvoelt van popolini. Ik ben aan het twijfelen of het nog meerwaarde heeft om ook een wolbroekje te gaan gebruiken voor de nachten.
Wie kan me dit vertellen?
en als je een wolbroek gebruikt doe je daar dan geen pyjama meer over aan?
Als dit (voor nu) voldoende lekdicht is en je hebt overbroekjes die goed passen, dan zou ik niet per see een wolbroekje toevoegen. Ik merkte dat het op een gegeven moment een te dik pakket werd/mijn kind werd ook steviger en toen werkte een overbroekje niet lekker meer. Op dat moment zijn we over gegaan naar een wolbroekje. Het leek me vooral veel gedoe en nu ik weet dat het meevalt, ga ik voor de baby gelijk een wolbroekje gebruiken voor de nachtluiers.
Ik deed er in de winter wel een pyjama overheen. Ofwel een wollen boxpakje met de knoopjes bij de billen gewoon open, of wollen leggings die lekker mee rekken of de Hema meegroeipyjamas en dan net een maatje groter.
Ik ben begonnen met wolbroekjes toen we steeds lekkage hadden, niet direct. Ik heb mān eerste wolbroekjes van vinted gehaald, die waren al lekker vervilt en ingevet, nieuwe wolbroekjes hebben best even nodig voor ze de ideale toestand bereikt hebben en het zou jammer zijn als je dan de moed al bent verloren.
Wij deden ook altijd nog wel een wijde pyjamabroek erover (bij temperaturen waarbij we dat met een normale luier ook gedaan hadden), onze wolbroekjes stoppen ruim boven de knieƫn en dat leek me te koud.
Thanks en ook @Feather! Dan ga ik nu gewoon zo nog even verder tot het niet meer past! Ze is nu 4.5 maand dus het past nog prima in de overbroekjes.
Ik heb al 2 wolbroekjes liggen via een vriendin, die volgens mij al vaker gelanoliseerd zijn, dus mocht het nodig zijn kan ik daarmee aan de slag.
- Heeft doorgeslapen
- Is wakker geworden
- Is wakker gemaakt
- Is opgebleven
- Anders namelijkā¦
0 stemmers
De baby werd wakker, de kleuter sliep overal doorheen
Was met geen mogelijkheid wakker te krijgen en was vanmorgen om 8:15 aan het brullen dat hij het vuurwerk gemist had ![]()
![]()