Stoppen met de pil

Ik ben nu sinds maart gestopt. Had een heel hoog libido, maar dat is nu wel minder. Maar ik ben nu ook bijna 2kg aangekomen terwijl ik niet anders was gaan eten of bewegen. Sterker nog, ik ben sinds een paar weken erg op mn eten aan het letten en ik snoep helemaal niet meer en toch heeft dat nog geen effect. Word er helemaal chagrijnig van, voor mij een reden zsm weer te beginnen.

1 like

Ik ben nu meer dan een halfjaar gestopt met de pil en ik merk niet super veel verschil. Qua haaruitval is er niet zoveel verander. Mijn puisten zijn wel minder groot en pijnlijk. Verder ben ik pas 1 keer ongesteld geworden en verloor ik soms wel eens wat, maar dat was niet noemenswaardig. Gelukkig heb ik geen buikkrampen meer en dat is wel chill. Qua emoties voel ik geen verschil. Ook mijn gewicht is niet minder geworden.

1 like

Misschien domme vraag maar kom je aan als je stopt?

Meeste mensen niet, maar komt toch wel regelmatig voor als je het googelt. Ben bij het starten met de pil ook niet aangekomen (veel mensen wel) dus heb het idee dat het misschien wat anders ligt bij mij.

Ik ben bijna 8 kg afgevallen toen ik stopte. Mijn borsten helaas ook 2 hele cups kleiner maar met het gewicht ben ik super blij. At altijd heel gezond en regelmatig maar die kilo’s bleven standaard plakken. Tot ik met de pil stopte en met een half jaar was alles als sneeuw voor de zon verdwenen. Zo blij mee, voel me zoveel lekkerder in mijn lijf!

1 like

Dit is echt voor iedereen verschillend.

Ah oké, veel verschillende ervaringen dus. Ik merk dat ik echt een buikje heb gekregen en ik eet niet anders dan voorheen (at nooit super gezond ofzo)… maar dat is iig geen reden om weer te beginnen voor mij. Dan maar wat meer bewegen

Ja, ik sport dus wel 3-4x per week en meer gaat me niet lukken. En ik eet ook gezond, veel groente en fruit en ik snoep niet (dat wel pas sinds ik merkte dat ik aankwam). Ik denk misschien dat het ook een beetje ligt aan iets meer drinken omdat ik aan het daten ben, maar nog steeds drink ik maar een dag per week. Ik snap het echt niet zo goed. Merk wel dat mijn maag als een bodemloze put aanvoelt en dat ken ik eigenlijk niet van mezelf. Ik mag eigenlijk niet zeuren want ik ben nog steeds heel slank, maar het is ook iets waar ik veel waarde aan hecht dus ik baal toch echt wel van.

Ik ben ook 5 kilo aangekomen toen ik ben gestopt met de pil. Was er helemaal van overtuigd dat ik zou afvallen maar dat viel dus dik tegen :upside_down_face:

Nu is het er wel weer af (na veel sporten en goed op m’n eten letten) maar ik merk dat ik veeeeeel langzamer afval dan toen ik nog aan de pil zat

Ik ben nu zo’n vijf maanden gestopt met de pil, maar mijn huid blijft echt ontzettend onrustig. Iemand die tips heeft? Voordat ik aan de pil begon was mijn huid eigenlijk vrij prima, af en toe een onderhuidse puist of een paar kleintjes op mijn rug. Maar sinds ik gestopt ben zijn het erg echt constant veel. Ben nogal onervaren in dit… Iemand tips waarop ik kan letten qua eten wellicht? Of huidverzorging?

@Pandabeer Ik ben van de pil overgestapt op een spiraal en sindsdien veel pukkels. Eerder smeerde ik alleen dagcreme en haalde niet eens mijn make-up weg. Nu begonnen met een goede reiniging en de 2% BHA liquid exfoilant van Paula’s Choice, en ben heel enthousiast! Mijn huid is echt beter geworden :ok_hand:

Ik ben weer terug begonnen met de pil.
Merkte niet veel verbetering op wat dan ook. Ben wel blij dat ik geen erg slechte huid ervan kreeg, wel iets slechter.Maar verder heb ik het idee dat ik ben aangekomen door het stoppen met de pil en dat ik enorme haaruitval kreeg. Mijn zusje woont tijdelijk bij mij en stofzuigde gisteren en zij vermeldde ook spontaan dat ze vond dat ik wel heel veel haar verloor :frowning: En verder kreeg ik deze keer voor mijn menstruatie ook een schimmelinfectie (nooit eerder gehad, maar schijnt vaker voor te komen ivm oestrogeendip voor menstruatie) en toen was ik er helemaal klaar mee.

Ik was er wel heel trots op dat mijn cyclus weer de perfect regelmatige 28 dagen van vroeger was, terwijl het natuurlijk helemaal geen prestatie is waar ik iets aan kan doen. Maar dat woog niet op tegen de nadelen.

1 like

Azelaic acid! Ik heb nu even geen tijd om erover te schrijven, maar het is echt mijn redmiddel sinds ik gestopt ben met de pil. Het is heel mild (hoewel het even kan prikken wanneer je het aanbrengt, is het ook geschikt voor mensen met rosacea, couperose en zelfs zwangere vrouwen, en het maakt je huid niet gevoeliger voor licht, zoals normale zuren dat doen) en houdt mijn huid in elk geval erg rustig. Ik gebruik Skinoren (verkrijgbaar voor een tientje bij de apotheek) maar bijv. The Ordinary heeft het ook. :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik ben vier maanden geleden ook gestopt met de pil. Ik merk eigenlijk weinig van de voordelen. Mijn huid is veel onrustiger, zelfs op mijn rug, en ik heb op de dag dat ik ongesteld moet worden enorme buikkrampen. Ook ben ik een paar kilo aangekomen en ik merk niks in verandering van mijn libido.
Enige voordeel is dat mijn ongesteldheid twee dagen korter duurt dan toen ik de pil nog slikte, en dat ik het gevoel heb iets minder neerslachtig te zijn (maar dat kan ook aan andere dingen liggen dan alleen de pil, daar ben ik nog niet helemaal over uit).

2 likes

Ik had hetzelfde, vond het ook geen verademing. Had wel de eerste maanden een superhoog libido maar dat was zo hoog dat het vooral irritant was. Maar inderdaad ook aangekomen en haaruitval :thumbsup:

1 like

Dit klinkt misschien heel raar, maar ik ben dus nu weer gestopt met de pil (maandje geleden?) en ik voel me wat ‘ongeremder’. Kán dit? Ik heb meer behoefte om te drinken, op stap te gaan, heb ineens weer een mega libido (was hiervoor -100) en wil met iedereen flirten. Zo raar. Of kan dit te maken hebben met mijn add + adhd? Lijkt me raar dat dit ‘afgevlakt’ wordt door hormonen toch? Snap hier echt geen reet van.

Dat ongeremde heb ik ook meeeega erg. Ik ben echt zo’n ander mens dan voor ik met de pil stopte. En deels zal het allemaal gewoon toeval zijn maar ik ben nu zoveel gedurfder en meer op zoek naar avontuur, neem meer risico’s, etc. Super gek maar voor mijn gevoel hangt het er ook heel erg mee samen ja. Heb zelfs het gevoel dat het mijn partnerkeuze heeft beïnvloed.

Ik ben nu iets meer als een maand gestopt maar ik merk bijna geen verandering? Ja m’n huid is iets onrustiger maar qua libido is het niet veel verbeterd, hopelijk komt dat wel nog.

Duurde bij mij ook eventjes!

1 like

Ik ben ook nu een jaar gestopt met de pil en merk heel veel positieve effecten. Na bijna 10 jaar de pil geslikt te hebben wilde ik het graag eens zonder proberen. Ik merk dat ik me veel beter voel, mentaal gezien, ik heb veel meer energie. Ik ben ook zo’n 5 kg afgevallen (deels vocht wat ik door de pil vast hield en deels verandering eetpatroon vermoed ik). Mijn huid is helaas wel iets minder geworden, ik heb een stuk meer onzuiverheden. Mijn libido is ook echt hoger, maar ik heb wel meer pregnancy scares, omdat ik paranoïde ben en nu alleen condooms gebruik… :upside_down_face:

1 like