Ik ben 11-07-2021 gestopt met de pil en werd op 29-08-2021 voor het eerst ongesteld. Niet vlak voor de zomer gestopt maar in de zomer dus.
Als je een vakantie gepland hebt (bijvoorbeeld 6 juni) dan zou ik daarop wachten. Als je vakantie in augustus ofzo is, dan zou ik nu stoppen denk ik. Ik ga op vakantie binnenkort en ik ben dan ongesteld. Dat lijkt mij echt vervelend, maar dat is ook persoonlijk.
Ik was na de zomer gestopt, nam toen de beslissing. Maar ik had echt nauwelijks nog last van mijn menstruaties itt vroeger voor de pil, dus voor vakanties ed was het voor mij geen probleem (maar ik ga nooit op zon/zwem-vakantie).
Je weet helaas niet hoe het zal zijn, het is nu een afweging hoe graag je wil stoppen. Die paar maanden extra maken waarschijnlijk ook niet echt een verschil.
Ik ben 3 week geleden gestopt met de pil. Ook na lang wikken en wegen geconcludeerd dat er nooit een perfect moment is, dus uiteindelijk maar gewoon gestopt. Ik ben nu op vakantie en werd soort van ongesteld (tmi in spoiler) en nu twijfel ik of ik een hele cyclus heb doorlopen?
3 dagen geleden had ik al veel draderig slijm en eergisteren heel dik en slijmerig oud (bruin) bloed. Dit duurde maar één dag. Nu vraag ik me af of ik nu een cyclus heb doorlopen of kan dit nog oud bloed van mân vorige ongesteldheid zijn?
Klinkt wel als oud bloed, zou er rekening mee houden dat dit nog kan doorzetten en je een echte menstruatie kan krijgen.
Als je vakantie eind juli is, zou ik nu stoppen
Inderdaad wat je zegt, er is altijd wel een âexcuusâ. Succes met je keuze!
Sinds ik een cup gebruik tijdens mijn menstruatie vind ik het helemaal niet zo vervelend om ongesteld te zijn. Ik heb dan wel geen overige klachten tijdens mijn ongesteldheid, dus ik heb alleen âlastâ van bloedverlies. Maar wellicht is dat nog een tip voor je? Ik zou niet wachten, omdat het vervelend kan zijn tijdens de vakantie, want dan zijn er altijd momenten te bedenken waarop het onhandig is om te stoppen met de pil.
Ik werd na 4/5 weken weer ongesteld. Ik hoop dat het uitkomt in de zomer. Dat is voor mij de grootste reden waarom ik de pil soms mis
Nou, ik zit inmiddels alweer op dag 33. Het vertrouwen dat het nu (na gynaecoloog) regelmatig zou worden is nu wel echt weg weer.
Mijn cyclus is echt nog fucked up na 6 maanden en wordt alleen maar langer (50+ dagen). Qua pms gaat het wel een stuk beter dan aan de pil⊠dus dat is fijn in ieder geval.
Nou! Ik ben maar weer eens gestopt met de pil en man oh man wat merk ik verandering. Ik heb de drang niet meer om te binge eten en kan ineens luisteren naar mijn eigen lichaam. Ik zit vol? Oh oke, dan leg ik het weg voor een ander moment.
Wat bizar! Ik wist wel dat de microgynon een aantal jaar geleden bij mij ook ervoor zorgde dat ik in gewicht bijkwam, maar dat was ik echt vergeten in de tussentijd. Zo stom, maar als ik terugkijk is het hele slechte eetgedrag gestopt toen ik 2 jaar geleden stopte en weer begonnen toen in met de pil begon in mei 2021.
Ik ben nu ruim een jaar gestopt en ik denk ook dat ik het merk als ik ovuleer. Ik heb gevoelige borsten, meer afscheiding en het klopt ook wel met de app. Alleen ik voelde mij vorige maand en deze maand best wel humeurig tijdens deze periode. Misschien gewoon toeval maar het valt me nu wel op
Ik had ook rond mijn ovulatie last van pms-achtige symptomen!
Zijn jullie ook afgevallen sinds jullie gestopt zijn met de pil?
Ik ben net gestopt met de pil omdat ik er al 13 jaar aan zit en mezelf niet meer wil volstoppen met troep.
Volgens mij is mijn gewicht niet echt veranderd.
Herkenbaar!
Ik ben nu 3 maand gestopt met de pil. Heb wat last gekregen van slechte huid op mân kin, en mân huid en mân haar zijn ineens veel vetter geworden. Meer mensen hier last van? Hoefde mân haar maar 2x in de week te wassen en had een droge huid in mân gezicht. Nu wordt mân haar veel sneller vet.
Heb ook een trage schildklier en dat kan ook invloed hebben als je de pil erbij slikt. Vandaag bloed geprikt, ben benieuwd of de uitslag anders gaat zijn dan toen ik de pil slikte.
Ja hier ook onderhuidse inderdaad hopelijk wordt het nog beter na een tijdje.
Wel balen dat je last hebt van stemmingswisselingen. Hoelang ben je nu gestopt?
Je hoort het juist vaker andersom, dat je ze juist krijgt door de pil.
Hopelijk wordt het snel beter
Jup, ik had altijd een zeer droge huid, maar nu vaak puistjes op mân kin. Ik deed nooit echt een gezichtsroutine, maar daar ben ik nu toch maar mee begonnen, wat een ellende die rode vlekjes die achterblijvenâŠ
Hier ook mega onderhuidse pukkels. Echt zo rot, wil door de pukkels weer beginnen met de pil. Maar nog even volhouden en dan verdwijnt het vanzelf wel weer (hopelijkđ«)
Wat een chill topic is dit!! Ben hier gekomen doordat ik aan het googelen was over stoppen met de pil. Ik ben nu ruim twee weken gestopt (31 jan laatste pil geslikt) en merk tot nu toe nog niet heel veel verschillen behalve dat ik misschien een iets hoger libido heb en een beetje hoofdpijn elke dag. Ik hoop dat de stijging in mijn libido doorzet!!! Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik ben gestopt. Mn libido was echt onder het nulpunt gedaald namelijk.
Ik ben alleen wel bang dat ik acne krijg, want ik had dat voordat ik met de pil begon vrij heftig. Ik was toen 16 ofzo dus midden in de puberteit (ben nu 21), en ook minder bezig met skincare en gezond eten enzo. Fingers crossed dat het meevalt dus!!! Heb alvast uit voorzorg zinktabletten ingeslagen die ik elke dag ga slikken, had op veel plekken gelezen dat dat kan werken. Jullie nog goede tips hiervoor?