Stoppen met de pil

Ik ben nu bijna een maand gestopt. Maar mijn hele gezicht zit nu onder de puisten. Dit heb ik sinds mijn 18e niet meer gehad dus daar baal ik wel erg van. Hopelijk trekt dit snel weg.

Ik ben ongeveer 2/3 weken gestopt, maar heb nu al een paar dagen last van een bloeding. En het is geen menstruatie :pensive:

Ik ontdek dit topic nu pas, maar ik ben nu 3,5 jaar gestopt met de pil en heb inneens een volle bos haar!
Was al sinds mn 14e aan de pil, altijd zielig bosje gehad. Wat een verschil!

3 likes

Dit is dus een van de redenen om met de pil te stoppen. Toen ik net 15 was begon ik met de pil en rond mijn 16e begon mijn haar uit te vallen. Mijn toenmalige huisarts zei dat dat niet door de pil kon komen, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn haar opeens uitvalt zonder dat het door de hormonen komt.
Als er meer met ervaring qua haaruitval tijdens de pil en weer meer haar na het stoppen met de pil, let me know, want ik sta op het punt weer naar de apotheek te gaan

Ik ben nu 3 weken gestopt met de pil en merk nog niks. Ik ben benieuwd of er nog iets veranderd en dan laat ik het zeker hier weten

1 like

Ik kom toch terug op mijn vorige bericht!

Heb net eens nagedacht en kwam erachter dat ik toe nu toe nog geen hoofdpijn heb gehad! Hiervoor had ik elke week wel hoofdpijn. Ook ben ik minder moe.

1 like

Ik ben vorige week gestopt met de pil. Slikte 'm al 12 jaar en ook eigenlijk ook bijna altijd door. Ik ben gewoon heel benieuwd hoe ik ben/wat ik voel zonder de pil, al ben ik daardoor wel heel erg beïnvloed door vriendinnen aangezien het merendeel daarvan de afgelopen maanden al met de pil zijn gestopt. Ik vind het wel ‘eng’ om nu ongesteld te gaan worden zonder dat ik het zelf kan plannen, wil misschien daarom uiteindelijk wel een spiraaltje laten zetten als het verder wel gaat bevallen zonder pil.

3 likes

Ik heb echt zooo veel pukkels en zit er weer aan te denken om een vorm van anticonceptie te nemen. Ik voel me niet anders met pil maar wel lelijker, haha

1 like

Ik heb dat ook sinds ik gestopt ben met de pil :roll_eyes: echt stom maar ik wil er liever niet meer aan

1 like

Nee ik ook niet
 en ik vind een spiraaltje echt zes keer niks. Misschien een implanon

1 like

Ik had ook mega veel puisten ineens maar nu, na 9 maanden, begint het eindelijk beter te worden!

Hoop dat dat bij mij ook gebeurt! Voel me echt lelijk.

Ik ben in januari al gestopt dus die 9 maanden zijn bij mij precies nu
 ben benieuwd

Hey meiden, ik doe hier ook even mee aangezien ik me een beetje onzeker begin te voelen. Ik ben nu bijna 10 maanden gestopt en terwijl ik goed begon, zijn mijn cyclussen nu echt mega lang en onregelmatig. Ik zit te denken om een afspraak te maken bij de dokter, want grote kinderwens. Wat denken jullie, is dit herkenbaar?

Vanaf januari: 34 — 31 — 44 — 62 — 52 en nu zit ik op dag 53 (en al meerdere zwangerschapstesten gedaan maar helaas
)

Ik ben overigens 28 en heb ongeveer 10 jaar de pil (een lichte) geslikt. Ik was erg laat ongesteld, vanaf mijn 17e en toen waren mijn cyclussen ook erg onregelmatig.

Mijn cyclus is ook erg onregelmatig na 9 maanden, maar mijn korste is 24 dagen en langste 32. Dus dat komt al dichter naar elkaar toe. Bij verschillen als bij jou zeker even naar de dokter gaan! Zo gebeurt en zonde om mee door te lopen.

Thanks! Ja is ook zo. Ik probeer al een paar dagen een afspraak te maken, maar de huisarts is om onbekende reden afwezig, zul je net zien haha! Morgen maar weer proberen. Ondertussen las ik ook dat Teunisbloem(?) zou kunnen helpen?

1 like

Nee, iets met ziekte volgens mij, maar ik heb zojuist een afspraak kunnen maken voor donderdagochtend. Ik gok dat ik dan door zal worden gestuurd naar de gynaecoloog voor een echo!

Even een update van mijn kant! Ik ben bij de huisarts geweest en zij heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Ik kon vanmorgen bellen voor een afspraak. Ik vind het zelf vrij bizar maar de eerste mogelijkheid was dus op woensdag 5 december! Wow! Is dit normaal?

1 like

Hier in ieder geval wel
 Ik belde in april en kan eind oktober pas terecht! Zwangere vrouwen krijgen namelijk voorrang, dus controles zijn maar 1 dag in de week 
 Vond het ook wel echt overdreven lang hoor

2 likes

Ik kom hier graag meepraten. Mijn ‘stoppen-met-de-pil’-verhaal is helaas niet al te best verlopen.

TLDR: gestopt met pil, bleek PCOS te hebben, nu terug aan de pil als behandeling tegen PCOS

Ongeveer anderhalf jaar geleden wou ik stoppen met ‘de pil’, of toch de nuvaring die ik toen gebruikte. Ik had erg vaak hoofdpijn en was geïntrigeerd door alle goede verhalen over vrouwen die gestopt waren en een hoger libido kregen.

De eerste 4-5 maanden waren top. Ik was afgevallen, had inderdaad wat meer zin in seks, en had eigenlijk zo goed als geen klachten.
Vanaf 6 maanden pilvrij ging alles bergaf en ontwikkelde ik een hele resem nare klachten. Mijn kin en kaken stonden vol pijnlijke acne, ik kreeg haren op mijn kin en bovenlip, mijn hoofdhaar werd dunner 
 ik was soms ook vreselijk misselijk, kreeg soms hele nare aanvallen van netelroos 
 en mijn rechtereierstok stond permanent opgezwollen.

Na een bezoek bij de gynaecoloog en de huisarts bleek het dus PCOS te zijn. Op hun adviesbureau slik ik nu ongeveer een half jaar een anti-androgene anticonceptiepil (Louise). Vorige week werd bij de gynaecoloog vastgelegd dat deze goed zijn werk doet om de symptomen van PCOS te onderdrukken. Mijn acne is inderdaad weg, netelroos heb ik geen last meer van, en mijn eierstokken zagen er op scan weer normaal uit.

Helaas is deze pil geen zegen voor mijn seksleven. Ik word heel moeilijk opgewonden, PIV doet erg pijn, en soms voel ik tijdens een orgasme pijnscheuten en krampen. Volgens de gynaecoloog zijn dit inderdaad bekende neveneffecten van mijn soort pil. Ze zou me er ook weer afhalen mocht ik geen PCOS hebben. Het voelt voor mij echt een beetje als kiezen tussen de pest en de cholera. Toch denk ik dat ik deze blijf doornemen, want PCOS kan ook leiden tot diabetes en ik voelde me tijdens mijn pilvrije periode eigenlijk permanent ziek. Het is dus absoluut nog geen ideale situatie, maar gelukkig heb ik een heel begripvolle vriend, die samen met mij naar manieren zoekt om toch nog fijne seks te hebben, ook zonder penetratie.

1 like