Stoppen met de pil

Jeetje wat ontzettend vervelend. Wel heel fijn dat je vriend zo lief en begripvol is! En terecht natuurlijk, maar toch :slight_smile: Wat ik me n.a.v. jouw berichtje wel afvraag: heb je (nog) geen kinderwens? Want dan is deze oplossing natuurlijk niet van toepassing.

Wauwww dat is helemaal bizar! Ik zie dus wel online dat andere ziekenhuizen in de buurt een wachttijd van 10 en 14 dagen hanteren. Die zijn wel iets verder weg… Is het gebruikelijk om in zo’n geval van ziekenhuis te switchen?

Ik heb voorlopig nog geen kinderwens, maar heb er wel al over gesproken met mijn gynaecoloog. Blijkbaar zou ik de meeste kans hebben op bevruchting vlak na het stoppen met de pil, omdat mijn eierstokken dan nog niet te vol zitten met onrijpe follikels. Mocht het dan niet lukken, dan kan mijn eisprong opgewerkt worden met Chlomid.

Ik heb dat al bij meerdere afspraken gedaan. Ik ga altijd gewoon heen waar het het snelst kan! Dus geen probleem denk ik!

Hallo,

Ik ben gestopt met de pil vorige maand, mijn menstruatie doorgekregen en sinds 8oktober tot vandaag blijvende menstruatie is dit normaal zo lang ?

Soms kan het even duren voor de hormonen terug in balans zijn. Het zou normaal zijn dat de cyclus de eerste 6 maand onregelmatig verloopt (met langere menstruatieperiode).
Ik ben zelf 3 maanden gestopt intussen en heb mijn menstruatie nog niet gehad.

Vooraleer ik aan de pil ging had ik ook heel onregelmatige cyclussen en soms ook 2 weken lang mijn menstruatie. Had je dit voor je aan de pil ging ook al?

Ik ben sinds een paar dagen gestopt met de pil, en moet mijn cyclus bijhouden voor de huisarts. Hoe doen jullie dat? Via een app of iets? Ik vergeet namelijk altijd wanneer ik ongesteld word en toen ik de pil slikte was het gewoon duidelijk dat als de strip leeg is, ik ongesteld zou worden.

Oke, vanavond slik ik mijn laatste pil. Wil gewoon heel graag weten hoe mijn lichaam het zelf doet na 10 jaar anticonceptie (pil, prikpil, daarna weer pil). Ik ga denk ik mijn cyclus bijhouden in een app. Alleen nog even goed besluiten welke.

@SpeedOfSound @WilderMind Ik ben heel tevreden over de app ‘Flo’! Vind het heel duidelijk en hou ook alles hierin bij sinds ik gestopt ben met de pil

3 likes

Moet ik daarvoor een thermometer kopen? Is dat sowieso handig?

@SpeedOfSound @WilderMind ik gebruik ook de Flo app, en tot nu wel tevreden geweest (al doet het notitie gedeelte momenteel heel raar maar soit)

1 like

Thnx! Ga deze ook eens proberen.
@WilderMind Spannend! Waarvoor heb je trouwens een thermometer nodig?

1 like

Ik dacht dat je het meeste inzicht in je cyclus kan krijgen als je dagelijks je temperatuur meet. Als ik het goed begrepen heb word deze hoger op je vruchtbare dagen. Deze methode wordt ook wel is gebruikt als anticonceptie óf juist om zwanger te raken.

Ik meld mij ook. Sinds 5 dagen gestopt met de minipil (cerazette) omdat ik erg last had van bijwerkingen (stemmingswisselingen, slechte huid etc.). Ik zie het eigenlijk meer als testperiode om na te gaan of de kwaaltjes die ik had ook echt door de minipil zijn ontstaan. Voorheen slikte ik de combinatiepil en daar heb ik nooit last van gehad. Door trombose mag ik helaas geen combinatiepil meer. Sowieso worden hormonale anticonceptiemiddelen afgeraden maar een koperspiraal zie ik totaal niet zitten. Een hormoonspiraal zou eventueel wel ‘‘mogen’’ omdat de hormonen dan plaatselijk worden afgegeven. Misschien valt het condoomgebruik mee en houd ik daar op, who knows.

Toevallig iemand hier die ook gestopt is met de minipil? Ik ben zo benieuwd wanneer ik weer ongesteld ga worden…

Ah goeie, zal ik in gedachten houden. Voor nu heb ik besloten om het lekker zo te houden. Wat je zegt: er is geen sprake van spoed!

Clue!

1 like

Ik ben nu 2 weken gestopt met de pil, en heb volgens mijn app heb ik nu mijn eisprong en ik ben me toch een partijtje chagrijnig. Weet niet of dat toeval is, of dat ik dat eerder zonder pil ook had (ik heb de pil bijna 15 jaar geslikt) maar ik heb gewoon medelijden met mijn omgeving. Ook nog eens knallende koppijn en totaal geen energie. Maar ik geloof dat dit uiteindelijk allemaal weer wat stabiliseert, dus over een aantal eisprongen/menstruaties er geen last meer van heb. Ben ook wel bang voor mijn eerste menstruatie, ben 1 keer eerder tijdelijk gestopt en ik was toen de eerste 2 dagen gewoon ziek van de pijn.

Ik ben nu vier maanden gestopt en ben nog steeds heel blij met die beslissing!

Voordelen:

  • eindelijk weer een normaal (of hoog haha) libido, heb altijd wel zin. Oh en seks voelt ook veel lekkerder op de een of andere manier!
  • ik voel weer emoties. Ik weet nu weer hoe het voelt om iemand te missen en verliefd te zijn etc. M’n vriend noemde me vaak ‘frigid’ en ik vond dat altijd zo beledigend maar het was ook gewoon zo. Had 0 behoefte om te knuffelen en zoenen en nu raak ik hem bijna non stop aan haha
  • geen hoofdpijn meer
  • zit veel lekkerder in m’n vel en heb meer zelfvertrouwen lijkt wel
  • m’n ongesteldheid is heel licht en duurt maar 3 dagen max en heb ook geen buikpijn of rugpijn, heeel fijn
  • mijn anxiety is 90% minder

Nadelen:

  • m’n huid is iets slechter geworden
  • ik heb meer zin in chocolade en andere rotzooi
  • ik huil sneller

Ik ga nóóit meer aan de pil in ieder geval!

3 likes

Als ik dit lees, vraag ik mij echt af waarom ik die pil nog slik… Echt fijn dat het voor jou zoveel voordelen heeft. Wat gebruik je nu voor anticonceptie als ik dat mag vragen?

2 likes

Ja tuurlijk! Ik gebruik momenteel enkel condooms omdat ik echt een paar maanden m’n lichaam wil laten bijkomen. Ik ga waarschijnlijk volgende maand een koperspiraaltje laten zetten. Ik denk niet dat ik ooit nog hormonen wil… Vind het echt bizar hoeveel invloed het op iemand kan hebben (al hebben sommigen er weer totaal geen last van!).

2 likes