Stoppen met de pil

Ik ben ooit met de pil begonnen vanwege acne. (Specifiek de Diane-pil tegen acne.) Toen ik stopte kwam het in zekere mate terug. Op een gegeven moment ben ik gestopt met zuivel en toen werd mijn acne na ongeveer twee maanden veel minder. Sindsdien heb ik geen diepe onderhuidse puisten meer gehad.

Met skincare houd ik de rest nu ook onder controle. Producten met salicylzuur kan ik aanraden.

Succes!

1 like

Thanks! Over salicylzuur heb ik idd goede dingen gehoord net zoals niacinamide. Denk dat ik daar maar wat van ga aanschaffen als een soort preventief middel hahaha. Zuivel eet ik sowieso al weinig dus dat is mooi!!

2 likes

Ik ben net maand gestopt en opeens weer super emo met ongesteldheid

Mijn cyclus heeft na een jaar stoppen eindelijk een normale lengte (nu twee keer rond de 30 dagen). Best bizar hoelang dat kan duren! Stond al bijna op het punt om naar de dokter te gaan.

Oh ik vind dit stiekem wel fijn om te horen, want ik vind het ook lang duren.
Was het bij jou ook dan eerst langer? Of juist korter?
Fijn dat het bij jou nu nu een normale lengte heeft!

Wat fijn dat ie nu weer normaal is! Heb je verder nog bijwerkingen van het stoppen ervaren?

Langer en het werd eerst ook alleen maar nĂłg langer. Heb zelfs een keer 84 dagen gehad, maar toen had ik ook wel veel stress.

@geurkaarsje Ja, een beetje hetzelfde als jij, hoofdpijn in het begin, hoger libido (ofja ik merk echt die schommelingen in hormonen, rond de eisprong ineens heel erg :upside_down_face: heb dat eerder nooit zo ervaren) en ook erg last van acné gehad. Dat is inmiddels wel weer minder. Ben zelf vooral gestopt omdat ik me heel emotioneel instabiel voelde aan de pil, en ik voel me nu wel meer mezelf.

Ben zooo bang voor die acne
 Tot nu toe blijft mn huid allemaal egaal zoals het was maarja ben ook pas twee weken gestopt hahaha

Wel echt fijn dat het allemaal weer een beetje gestabiliseerd lijkt te zijn bij jou!!

1 like

Misschien valt het wel mee bij jou
 Anders moet je er even doorheen idd. Heb ook wel allemaal skincare aangeschaft hoor :joy:

Oh wow 84 dagen, snap wel dat je dan stress had ja!

1 like

Hahaha ja ik heb dat nu ook gedaan, facewash van Cerave en niacinamide van the ordinary. hopelijk werkt het!! Zit ook nog wel ff in dubio wat ik nu als anticonceptie moet gaan gebruiken want ik heb een relatie. Gaan het voor nu maar met condooms doen denk maar ik weet niet of ik dat voor altijd zou willen

Hoop voor jou dat het niet terug komt! Bij mij begon het pas nadat ik een half jaar gestopt was (was ook aan de Diane pil).

Nu lijkt het wat beter te gaan. De facewash van Cerave heb ik ook, die bevalt goed!

1 like

Ohh jeetje dat is wel pas laat
 dan denk je dat alles goed gaat krijg je opeens toch nog last. Balen! Wel fijn dat het nu beter gaat!!

Ik zat ad Yasmin, geen idee of dat nog verschil maakt
 we gaan het meemaken haha

2 likes

Goed om te horen dat het nu dan toch normaal is. Ik ben in september gestopt en ben sindsdien pas twee keer ongesteld geweest. Ook wel veel stress gehad in het najaar, ik hoopte dat het deze cyclus beter zou zijn, maar nog niets.

2 likes

Ik vind het ergens ook geruststellend om dit te lezen, want ik begon me bij mezelf ook al zorgen te maken :smiling_face_with_tear: 84 dagen is ook wel echt lang, maar heb in dit topic wel vaker gelezen dat er heel veel tijd tussen zit. Was jouw menstruatie voordat je ĂŒberhaupt ooit begon met de pil/anticonceptie wel regelmatig?

Ik heb daar bij mezelf dus geen idee (meer) van. Kan me wel herinneren dat ik altijd tegelijk ongesteld was met klasgenootjes, maar dat er soms ook wel 6 weken tussen zat. Nu sinds het stoppen 2 cyclussen gehad, waarvan 1 van 66 dagen en 1 van 46 dagen
 Ben benieuwd wanneer de volgende menstruatie arriveert. Zit nu op dag 11.

1 like

Ik ben inmiddels al meerdere keren gestopt en weer begonnen met de pil maar de eerste keer dat ik stopte slikte ik de pil 10 jaar, had ik ook steeds langere cycli(?), tot aan 70-80 dagen en werd het pas normaal na 1,5 jaar. Mijn huisarts zei toen dat dat geen reden was om me zorgen te maken en het zegt blijkbaar ook niet echt iets over je vruchtbaarheid, maar ga vooral naar je eigen huisarts als je je zorgen maakt

3 likes

Nee, ik heb nooit echt een normale cyclus gehad. Dat was ook de reden dat ik aan de pil ging, en toen was ik nog vrij jong, 15 of 16 ofzo.

1 like

Ja same. Ik vroeg me trouwens wel af, is de eerste keer dat je ongesteld wordt na je ontdekkingsbloeding al een cyclus? Of moet je gaan tellen vanaf echt je eerste keer ‘zelf’ ongesteld worden en dan tot de volgende keer dat je zelf ongesteld wordt?

1 like

Ik ben een paar weken geleden gestopt met de pil en wil nu Clue gaan gebruiken om mijn menstruatie te tracken. Als ik wil starten met die app wordt gevraagd wanneer mijn laatste menstruatie begonnen is. Moet ik dan die van mijn laatste stopweek aanhouden of begin ik pas als ik mijn eerste menstruatie na het stoppen heb gehad?

Ik ben begonnen met het bijhouden van clue op de eerste dag van mijn eerste natuurlijke menstruatie na het stoppen met de pil, aangezien de menstruatie in de stopweek nog ‘kunstmatig’ is

2 likes