Thanks! Dan doe ik dat
ben ik weer, ben nu bijna een maand gestopt en merk de volgende verschillen:
- iets hoger libido
- mentaal ben ik echt super instabiel!!!
wat best kut is want ik ben van mezelf altijd al wel een beetje een rollercoaster, maar nu kan het echt uur tot uur verschillen hoe ik me voel⊠hoop dat dit snel voorbij gaat want het is ook niet echt een pretje voor de mensen om me heen. vind het ook lastig om mijn gevoelens te relativeren terwijl het een uur later weer helemaal koek en ei kan zijn?? very weird. Verder heb ik wel nog steeds een goede huid zonder oneffenheden, geen last van haaruitval of andere zaken. Mijn gewicht is ook hetzelfde gebleven evenals mijn eetlust. Tot nu toe nog geen spijt dat ik ben gestopt, maar ik hoop wel dat die mega moodswings snel weggaan haha. Probeer het nu maar een beetje in orde te houden dmv journalling en meditatie wat wel helpt om mijn gedachtes te relativeren gelukkig.
Had iemand anders hier ook last van?
Ben zojuist ongesteld geworden, 40 dagen nadat ik gestopt ben met de pil!! Duurde wel lang voor mijn gevoel, maar ben blij dat ik het nu ben (lol, nog nooit zo blij geweest dat ik ongesteld ben haha). Ben benieuwd hoe ik me de komende weken ga voelen aangezien ik nu dus voor het eerst echt een âeigenâ cyclus ga ervaren woehoee. Heb verder geen last van slechte huid, gewichtsveranderingen of andere negatieve bijwerkingen. Merk wel echt een verhoogd libido en ook geen noodswings meer! Alleen maar positieve dingen dus (:
Jaaa vgm kan dat heel goed met de pil te maken hebben hoor idd
Ik ben vandaag gestopt met de pil. Ik kon vroeger maandenlang de pil doorslikken zonder ergens last van te krijgen, maar sinds een tijdje krijg ik zo vaak hoofdpijn waar geen enkele pijnstiller tegen helpt als ik âte langâ (tegenwoordig was dat al na 3-4 weken) doorslik. Tijdens de stopweek kreeg ik dan ook nog eens hoofdpijn. En nu heb ik gewoon bijna constant een lichte hoofdpijn. Ik heb de laatste tijd meerdere pillen geprobeerd, maar niks hielp echt. Dus nu stop ik maar om te kijken wat dat doet.
Ik ga binnen een kleine 2 maanden 4 weken op reis waar ik uiteraard mijn regels niet zou willen krijgen. Ik heb al jaren geen natuurlijke cyclus gehad dus vind het wel heel spannend. Maar het voelt ergens wel goed zo, geen hormonen in mijn lijf.
Kleine tussentijdse update:
Ik ben ondertussen ruim 2 maanden gestopt met de pil en voel me hartstikke goed! Merk niet een verschil van dag en nacht tussen toen ik wel de pil gebruikte, maar het voelt goed dat ik geen onnodige hormonen meer in mijn lijf stop en dat mijn eigen cyclus zijn werk kan doen. Ik merk wel echt een verschil in libido! Ik word veel sneller nat en ervaar het ook meer ofzo, heel gek maar wel echt heel fijn.
Verder was ik bang voor acne, dat is tot nu toe nog steeds niet opgekomen gelukkig! Ik heb ook geen haaruitval of kleinere borsten gekregen. Hoop echt van harte dat dit zo blijft hahaha. Vooralsnog ben ik zeker niet van plan terug aan de pil te gaan! Condooms zijn natuurlijk niet ideaal, maar beter dan die hormonen waardoor mn libido gwn onder 0 gaatâŠ
Vandaag is de dag dat ik niet aan een nieuwe pilstrip ga beginnen. Ik zit nu 10 jaar aan de pil en heb al bijna 2 jaar geen menstruatie meer. Ik hoop dat deze weer terugkomt.
Ik wil graag mijn menstruatie gaan bijhouden in een app, hierboven word clue en flo aangeraden. Voor allebei heb je een abbonement nodig, zijn er ook fijne gratis apps?
Je kunt die apps ook zonder abonnement gebruiken!
Oh, dan heb ik niet goed gekeken. Dan ga ik clue downloaden
ik zit nu op dag 47 terwijl mijn vorige (1e cyclus na stoppen) 40 dagen duurde. Maak me gelijk al zorgen of ik zwanger ben hahaha dit is zo kut. Ga toch voor de zekerheid maar een testje halen morgen, maar ik denk (hoop) natuurlijk niet dat ik zwanger ben (ben 21). Maarja het stelt me wel een beetje gerust om te lezen dat bij anderen die cyclussen ook heel erg verschilden van elkaar en ook langer werden enzo.
Heb dit topic al grotendeels doorgelezen, maar misschien hebben een aantal van jullie toch wat aanvullende reacties.
Ik twijfel over stoppen met de pil. Ik heb heel veel migraine. De neuroloog/gynaecoloog geeft aan dat de ervaringen wisselend zijn met het stoppen. Heeft een van jullie migraine en is gestopt met de pil?
Ik heb last van migraine en ben gestopt met de pil. Ik heb even vaak last van migraine nu als toen ik de pil nog gebruikte. Bij mij heeft het dus geen verschil gemaakt.
Thanks voor jullie reacties! Jammer om te lezen dat het niet minder is geworden, maar ook goed om te lezen dat het niet erger is geworden (daar ben ik best huiverig voor).
Ik heb na twee jaar nog steeds een onregelmatige cyclus, tussen 25-35 dagen dus wil toch maar eens naar de dokter denk ik. Heb eerder al gesproken met mijn huisarts omdat ik tussendoor ook bloedingen had maar dat is gestopt
Ik herinner me van âvroegerâ altijd veel migraine, vooral in de stopweek. Voor mij één van de redenen om de pil vaak door te slikken⊠Ik was hier dus heel erg bang voor na het stoppen met de pil maar eigenlijk is het niet voorgekomen in de stopweek. Ik heb alsnog wel eens migraine maar heb dus niet het idee dat het stoppen het heeft verergert of beinvloedt!
Ja klopt, ik slik de pil dus ook altijd door. Maar als ik dan wel een stopweek moet houden (ivm doorbraakbloedingen) dan heb ik zoveel migraine.
Achtergrond is dat ik ongeveer 20 aanvallen per maand heb en alles wil onderzoeken om te kijken of het wel of geen effect heeft op mijn migraine. Volgende stap is hormonen maar dat vind ik nog best een puzzel. In ieder geval al fijn om te lezen dat de migraine bij jullie niet verergert, daar was ik namelijk het meest bang voor.
Ik slik de pil ook door zodat ik geen migraine heb. Ik ben daarna een lange tijd gestopt met de pil en had ik wel hoofdpijn maar geen echte migraine meer gelukkig.
Kan het kloppen dat de eerste menstruatie na stoppen met de pil heel licht is?
Kreeg na ongeveer 30 dagen een paar dagen heeel licht bloedverlies, zo licht dat tampons niet eens echt nodig waren. Nu lijkt het weer gestopt. Ben benieuwd of ik dit als menstruatie mag tellen of dat het een soort tussenbloeding was.
Ja, dat kan. Ik weet niet of het dan nog een soort nepbloeding is (zoals wanneer je de pil nog slikt) of gewoon een lichte menstruatie.
Ik ben nu 1.5 maand gestopt met de pil. Kwam wel wat aan, maar geen meer migraine of een veel slechtere huid. Wel meer buikpijn tijdens de menstruatie, maar de menstruatie is wel korter dan tijdens de stopweek.
Enige wat ik zo irritant vind is dat mijn haar zo vet is. Normaal wastte ik het om de 3 dagen, nu moet het elke dag. Als ik dat niet doe, loop ik met een zoân vette platte bovenlaag uitlopend in droge punten, geen gezicht.Ik hoop heel erg dat dat weer wegtrekt.