Stoppen met de pil

Ik heb juist het tegenovergestelde, mijn haar is juist vrij droog geworden heb ik het idee!

Wel ben ik mega onzeker over het volgende: mijn eerste echte cyclus na het stoppen met de pil duurde 34 dagen en mijn huidige cyclus duurt 40 dagen en is nog steeds bezig… Pff ik hoop zo dat dit gewoon het gevolg is van ontpillen ipv een permanent iets :frowning: .

Bij mij was dit idd ontpillen maar duurde maanden. Las ook iets over dat de lever anders gaat werken door de pil en dan meer of minder oestrogeen of progesteron aanmaakt of afbreekt (weet het dus niet precies kan alle kanten op haha) maar goed nu na maanden eindelijk normaal

2 likes

Bedankt voor je antwoord! Oh ja ik heb er laatst het eea over gelezen. Er gebeurt zoveel in het vrouwelijk lichaam gedurende een menstruatiecyclus. Ik was daar eerder nooit zo van doordrongen…
Vervelend dat het echt maanden duurde, maar het stelt mij tegelijkertijd ook een klein beetje gerust dat het in jouw geval uiteindelijk wel regelmatig is geworden : )

1 like

Ja moet zeggen dat na een jaartje minipil en toen daarna weer stoppen mijn cyclus wel gelijk 30’dagen is continu :slight_smile: dus wordt uiteindelijk echt beter als het goed is!

Ik ben sinds december gestopt omdat ik misschien een longembolie had (was niet zo, maar ik schrok er zo van dat ik meteen ben gestopt) en ik merkte tot een maand geleden eigenlijk helemaal geen verschil, behalve in m’n huid. Die is echt een stuk slechter geworden, met van die grote, onderhuidse puisten tot gevolg. Ik heb het gelukkig redelijk onder controle door m’n huidverzorging maar ben erg benieuwd hoe lang dit ongeveer gaat duren want ik sta op het punt om gewoon weer te beginnen omdat ik voor de rest geen verschil merk.

M’n cyclus is overigens nog steeds helemaal in de war, was na de eerste maand meteen na 28 dagen ongesteld, en nu ben ik al 75 dagen of zoiets te laat. Dat is ook de reden waarom ik graag wil doorzetten, maar ugh die huid. Hoor graag jullie ervaringen!

Ben nu ruim 4 maanden gestopt en heb 3 menstruaties erop zitten! Eerste cyclus duurde 40 dagen, 2e cyclus 53 dagen en afgelopen cyclus 42 dagen, ben nu net weer ongesteld geworden. Merk echt dat ik mijn lichaam zoveel beter leer kennen, ookal ben ik nu nog super onregelmatig ongesteld, ik wist gisterochtend gelijk dat ik ongesteld moest worden al voordat ik echt kramp had en ik heb ook telkens ong een week van te voren last van gevoelige tepels.

Verder geen last van onzuivere huid (ff afkloppen dat dat zo blijft), gewichtsveranderingen of andere nare dingen!! Alleen wel dat mijn haar wat sneller vet wordt, dat is wel balen. Ga echt never nooit meer aan de pil maar vind het ook wel irritant om telkens condooms te gebruiken… wellicht dat ik een spiraal neem, maar ik geef mn lichaam eerst nog ff de tijd om helemaal zelf te reguleren.

1 like

Hey, hoe gaat het nu bij jou? (Als je dat wilt vertellen). Ik denk er ook aan om te stoppen, voornamelijk omdat ik echt 0 libido heb de laatste 2 jaar en dat me echt dwars begint te zitten. Daarnaast weet ik niet beter dan de pil te slikken en zou ik wel willen ervaren hoe het zonder is. Gebruik jij inmiddels een andere anticonceptie dan een condoom?

1 like

Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Ja het blijft altijd een gok want je weet nooit hoe je je gaat voelen na het stoppen met de pil. Dat van die condooms is een goede, ik ga dat eens voorstellen. Over de Daysy lees ik ook veel wisselende verhalen, zou dan toch altijd icm een condoom gebruiken maar daar is zo’n Daysy best duur voor.

1 like

Ik ben sinds een klein maandje gestopt met de pil en ik heb het gevoel dat ik wat meer hoofdpijn heb, is dit herkenbaar bij het stoppen met de pil? Ik ben gestopt vanwege een tweede kinderwens, maar ik kan het me even niet meer zo goed herinneren van de eerste keer stoppen, dat is alweer een jaar of 5 geleden…

4 likes

Ja, dit kan komen door te stoppen met de pil!

Al een maandje gestopt met de pil ivm migraine. Tot nu toe nog geen aanval gehad (afkloppen wel). Ben heel erg benieuwd of dit over een maand nog zo is. Verder nog niet veel gemerkt van het stoppen. Maar ik ben voorzichtig positief met het stoppen haha.

1 like

Ah wat fijn! Ik ben ook gestopt met de pil ivm migraine. Eerst had ik wel wat meer hoofdpijn, maar 5 maanden later heb ik zoveel minder migraine. Ik hoop dat dat ook voor jou geldt!

3 likes

Ik weet niet of ik met deze vraag in het juiste topic zit, maar stel het toch even hier.
Ik ben eind vorig jaar (oktober/november) gestopt met anticonceptie wegens toenemende klachten in mijn stopweek. (lees toevallig hierboven ook mensen die gestopt zijn wegens migraine, ik ook!) Ik ben in totaal zo’n 11,5 jaar aan dezelfde anticonceptie geweest (levonorgestrel/ethinylestradiol).
Daarna ben ik tussen december en maart steeds maandelijk ongesteld geworden. Hierna heb ik plots een maand overgeslagen, en ik ben nu al sinds begin mei niet meer ongesteld geweest. Ik heb ook al enkele zwangerschapstesten gedaan in de tussentijd, maar deze zijn negatief geweest.
O.a. Wegens een beginnende/groeiende kinderwens merk ik dat het mij toch wel wat zorgen baart. Iemand hier ervaring mee? En is dit iets om mee naar de huisarts te gaan, of moeten de periodes tussen menstruatie langer zijn om zorgelijk te zijn?

1 like

Ik zou wel even langs de huisarts gaan. Ik was ook heel lang aan de pil. Eerste 2 menstruaties na stoppen normaal en toen werd het steeds langer, op zijn hoogtepunt 42 dagen maar nooit langer dan dat en na 10 maanden werd het weer normaal. Vanaf mei is echt 3 maanden toch? Ik heb mij toen wel op pcos laten checken maar daar konden ze niks voor vinden

Vanaf vandaag gestopt met de pil ivm kinderwens. Ben zo benieuwd wat ik kan verwachten. Ik zit echt al jaren aan de pil. Ik weet niet eens hoe ik ben zonder.

3 likes

Ik wil ook na deze pilstrip stoppen ivm kinderwens (wel pas over een aantal maanden). Ook zo benieuwd! In 2020 voor het laatst ooit 2 maanden gestopt. Was toen opzicht wel prima maar miste het gemak van de pil :joy: dus ben ook benieuwd!

1 like

Er is een kinderwenstopic in het members only gedeelte als je dat leuk vind!

2 likes

Thanks, ga daar is even kijken.

Ik ben inmiddels 2.5 maand gestopt en het is tot nu toe op alle vlakken beter geworden. Veel minder “donkere wolken”, vrolijker, veel korter en minder hevig ongesteld en een aanzienlijk hoger libido. Oh en ik ben heel regelmatig ongesteld al?? Vooral mentaal voel ik me echt veel beter dan voorheen, ik kon mezelf zo in de weg zitten en negatief zijn over dingen. Ik weet dat ik nog maar relatief kort gestopt ben dus ik ben me ervan bewust dat het nog kan veranderen, maar heel blij met m’n keuze.

Het enige minpunt is het gebruik van condooms. Het vinden van de juiste condooms is echt nog een groot probleem want het is al meermaals bijna fout gegaan. We zijn wel op een punt dat een kindje welkom zou zijn, maar ik ben niet per se gestopt vanwege onze kinderwens.

7 likes

Bedankt voor de tip!!

Condooms

De grootste maat verkrijgbaar bij de drogist is niet groot genoeg, doordat het te strak zit rolt ie nog weleens af en is het dus niet helemaal veilig. Hij is nu 3 weken weg dus zal eens op onderzoek uit gaan bij my size.

1 like