Stoppen met de pil

Ik ben nu iets meer dan 3 weken gestopt met de pil en heb bijna iedere dag hoofdpijn gehad. Meer mensen hier last van gehad?

En hoe bevalt het met condooms? Ik ben al zo lang aan de pil dus in relaties nooit met condooms gedaan eigenlijk dus nu ben ik daarin best wel verwend dus dat vind ik dan toch wel een minpunt. Ook al is het een kleine moeite maar het breekt naar mijn idee de sfeer zo. Klinkt echt suf maarja. Mijn vriend zou het geen probleem vinden om met condooms te vrijen.

Ben nog steeds zo in dubio. Wil eigenlijk gewoon stoppen maar de voornaamste dingen die mij tegen houden zijn: bang voor een slechtere huid en condooms dus

Ah oke ! Ben benieuwd hoe een koperspiraal je gaat bevallen. Ik ga het eens bespreken met mijn vriend (ik beslis zelf uiteraard, maar toch wel fijn om te bespreken) en dan mogelijk ook stoppen. Vooral vanwege mijn libidoā€¦ I want it back :sob::sob::sob:

Voor mij is het inderdaad ook de eerste keer in een relatie met condooms maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niet zo erg vind! Ik zorg dat de condooms altijd binnen handbereik liggen en dan is het binnen een paar seconden wel geregeld. Wat ik dus wel echt een voordeel vind is dat ik geen last heb van sperma dat uit me blijft druppelen hahaā€¦ had daar altijd zoā€™n hekel aan.

@FrozenFlame Ah hopelijk vindt je vriend het watā€¦ Ik heb het ook wel eerst besproken, en hij vond het niet erg maar dan wel maar voor een paar maanden en niet 5 jaar ofzo. Dus komt goed uit. Nu zegt hij wel: liever seks met condoom en dat je er echt van geniet en vaak zin hebt dan seks zonder condoom maar dat je libido 0,0 is. En dat is ook wel zo natuurlijk!

Ik hoop dat je libido snel terug komt als je besluit te stoppen, ik weet hoe frustrerend het is :tired_face:

1 like

Ik ben afgelopen februari (geloof ik) gestopt en net pas voor de tweede keer ongesteld geworden en gelijk best heftig ook. Ben nog steeds echt heel blij dat ik gestopt ben, maar ik hoop wel dat ik vanaf nu regelmatig ongesteld word.

Ik neem vanavond mijn laatste pil! Ben wel benieuwd of ik ook positieve dingen ga merken. Ben een paar jaar geleden eens een half jaar gestopt en toen was ik veel actiever, vrolijker en had ik minder buikvet :joy: Dus daar hoop ik nu ook op!

Ik ben in juni ook gestopt met de pil, gewoon omdat ik er klaar mee was en momenteel amper seks heb. Nu is het zo dat ik sindsdien vier keer ongesteld ben geweest. Mijn cyclus is wel regelmatig, maar telkens om de zeven weken. Ik weet dat het nog vroeg is en mijn lichaam waarschijnlijk nog aan het ontpillen is, maar ik lees op internet dat je bij cycli langer dan zes weken aan de bel moet trekken (mits je zwanger wilt worden). Nu heb ik op het moment dus ook geen kinderwens maar ik voel me er toch niet helemaal lekker bijā€¦ Ik ben trouwens wel nog steeds blij dat ik gestopt ben, ik heb wel het idee dat ik lekkerder in mijn vel zit.

Ik twijfel tussen het laten zetten van een spiraaltje of een implanon. Ben heel bang om een spiraaltje te laten zettenā€¦
Heb met de pil nu heel vaak dat ik ongesteld heen wordt door de pil heen, geen doorbraakbloeding maar echt hevig ook als ik gewoon elke maand een stopweek heb.

Ja! Ik heb hier de eerste maand ook last van gehad :neutral_face:

Ik ben ondertussen dus 3 maanden gestopt. Heb een dikke week geleden voor de eerste keer mijn maandstonden terug gehad. Wel maar Ć©Ć©n dag echt rood bloedverlies. Vraag me wel af of ik dus wel een eisprong heb gehad. Ik had ook helemaal geen buikpijn tijdens mijn menstruatie? Wel wat last van mijn rug. Benieuwd hoe dat verder gaat evolueren!
Ik had wel heel veel last van puisten op dat moment! Voelde me daar wel onzeker door :frowning: zo oppervlakkig, i know.
Libido lijkt iets hoger maar kan ook aan de kinderwens liggen denk ik :stuck_out_tongue:
Qua emoties lijk ik iets stabieler te zijn? Ik kon nogal onvoorspelbaar zijn en humeurig, daar heb ik nu wat minder last van. Ik voel me meestal wel happy!

Maandag voor het laatst de pil genomen. Ben nog niet ā€œongesteldā€, dus dan word ik dat morgen. Ik was niet van plan om dit jaar te stoppen ivm de feestdagen, maar door de problemen met de voorraad van de pil had ik een duurder merk gekregen die me enorm veel puisten geeft. Aangezien ik geen zin heb om voor de deur van de apotheek te gaan liggen, heb ik maar besloten eerder met de pil te stoppen.

Dingen waar ik nu dankzij de pil last van heb zijn dunner haar en puisten. Verder ben ik wel bang dat ik heel heftig ongesteld ga worden of juist helemaal niet. Over een maand laat ik wat meer weten.

Ik ben inmiddels bijna een jaar gestopt. De 2 grootste voordelen vind ik dat ik weer een mega hoog libido heb en dat ik voor het eerst sinds mā€™n kindertijd weer een strakke buik hen! Ik ben zo mega blij met mijn lichaam nu. Die laatste vetjes die ik er nooit af kreeg verdwenen als sneeuw voor de zon toen ik stopte!

1 like

Wauw wat super fijn!!

Hoelang duurde het tot je verschil begon te zien aan je lichaam? Want ik hoop nog steeds dat dit mij ook gaat gebeuren maar na 4 maanden is dit nog niet het geval helaas hahah :sweat_smile:

Vrij snel wel, denk na 3/4 maanden? Ik was toen ik begon destijds ook flink aangekomen. Daarnaast merkte ik na zoā€™n half jaar dat ik ook afgevallen was bij mijn borsten, een hele cupmaat. Dat had dan weer niet gehoeven maar kan ik mee leven

1 like

Iemand ervaring met het supplement Vitex Agnus Castus? Het schijnt wonderen te werken bij hormonale schommelingen en dus bij een onregelmatige cyclus, minder pijn tijdens de menstruatie en hormonale acne. Ik ben nu ruim 2 weken bezig maar echt goed resultaat zou pas vanaf 2 maanden zo ongeveer moeten zijn. Ben benieuwd of anderen dit ook gebruiken!

Ik merk ook dat mā€™n borsten wel echt veranderd zijn nu ik gestopt ben met de pil :frowning:
Hoop dat het nog een beetje bijtrekt

Oh nou dat is precies wat ik nodig heb, minder pijn en minder hormonale acne. Thanks voor de tip, ik ga even kijken!

Edit: nevermind die dingen zijn gigantisch en ik ben slecht in pillen slikken. Ook vrij duur voor iets waarvan je de werking misschien pas na een half jaar merktā€¦

Ik wil gaan beginnen met huidverzorging van Paulaā€™s Choice voor mijn huid. Heb de Effaclar lijn van La Roche-Posay al geprobeerd maar deze gaf weinig verbetering.

Die pillen vallen heel erg mee hoor. En het zijn capsules waardoor ze gemakkelijk ā€˜wegglijdenā€™. Een potje bij de Tuinen is niet goedkoop (ongeveer 18 euro voor 100 pillen), maar er was laatst bijvoorbeeld een actie waarbij je de 2e voor 1 euro kreeg, dus dan valt het nog wel mee. Waar lees je dat het na een half jaar pas werkt? Want ik lees juist voornamelijk 1 a 2 maanden.

Ik ben afgelopen april gestopt. Aan het begin heel veel last van haaruitval (was echt drama onder de douche), maar dat is snel bijgetrokken. Nu begin ik echter super veel puisten te krijgen, m.n. op mijn kin. Serieus, ik voel me echt weer 15?

Verder heeft het stoppen met de pil 0 verschil gemaakt qua libido, waar ik enorm van baal.

Iemand ervaring met de prikpil? Ik durf geen spiraal te laten zetten ivm pijn.

Ik ben nu twee maanden gestopt met de pil en merk eigenlijk alleen maar negatieve gevolgen. Het liefst zou ik weer beginnen, maar zou het kunnen dat de positieve gevolge, als die er zijn, langer op zich laten wachten?