Stoppen met de pil

Ja, er staat haast een jaar voor het volledig verdwijnen van de hormonen van de pil. Ik zou het minstens nog 2 maanden de kans geven!

1 like

Dankje voor je antwoord! Eigenlijk is het ook wel logisch dat je na twee maanden nog niet helemaal weer de oude bent, maar door alle succesverhalen hier was ik wat teleurgesteld en wilde ik eigenlijk weer zo snel mogelijk terug aan de pil. Ik hou nog even vol

Even een kleine update ondanks dat ik nog geen maand gestopt ben. Ik heb geen enorme puspuisten/cyste-achtige puisten meer. Wel nog kleine pukkeltjes, maar die heb ik altijd al gehad. Ook groeit mijn haar weer goed en valt het minder uit. Hopelijk blijft het groeien. Wel is mijn haar na 1 dag vetter dan eerst. Ik ben ook al bijna 2 kilo lichter en mijn buik is ook platter, maar ik sport wel weer regelmatig. Maar toch was ik de afgelopen tijd niet afgevallen, dus misschien komt het wel een beetje door het stoppen?
Verder ben ik vaker opgeblazen en heb ik soms gekke mini krampjes. Dat vind ik wat minder prettig en ook wel ā€œengā€.

Welke pijnstillers gebruiken jullie nu als jullie ongesteld zijn? Dan kan ik alvast veel kopen, want ben wel bang om ongesteld te worden.

Ik gebruik Naproxen. Dit zit ook in Aleve Feminax dus ik zou hiermee beginnen. Bij mij was de maximale dosis Aleve niet genoeg helaas dus toen heb ik op recept Naproxen gekregen.

1 like

Ik ben inmiddels ruim 6 jaar gestopt met de pil, en dat was zoā€™n goede keuze. Ik ga er sowieso nooit meer aan beginnen. Mijn lichaam reageert zo slecht op hormonen, dus blij dat ik er vanaf ben.
Inmiddels dus ook al 6 jaar condooms, maar dat vind ik op zich niet zo heel erg. Ben er inmiddels ook al zo aan gewend geraakt.

2 likes

Ik ben in september gestopt, geloof ik, en ik kreeg mijn eerste menstruatie pas weer in februari. Daarna werd het wel min of meer regelmatig (cycli tussen de 20 en 40 dagen).

1 like

Ik ben in augustus gestopt. Mijn eerste cyclus duurde 80 dagenā€¦ Nu kan ik afkappen op 40 dagen gezien mijn menstruatie begonnen is.

1 like

Ik ben eind oktober gestopt en tot nu toe nog geen menstruatie te bekennen ā€¦ (ik maak me daar ook best wel zorgen om, dus hopelijk komt het binnenkort)

Ik had vorige week ongesteld moeten worden, maar nergens wat te bekennen. Ben zo bang dat ik opeens ongesteld word. Zou ook niet meer weten hoe een echte menstruatie aanvoelt.

Hebben meer meiden gehad dat ze een paar maanden redelijk regelmatig waren en dat het toen opeens lang op zich liet wachten? Ik heb sowieso al een wat langere cyclus (denk ik) want de eerste paar maanden was ik steeds ongesteld na 30-35 dagen maar nu is het dag 63 en ben ik nog steeds niet ongesteld. (En ook niet zwanger, heb op verschillende momenten al testen gedaan.)

Ik weet dat het kan voorkomen maar zou graag wat ervaringen lezen.

*Ok dit geloof je niet maar ik post dit en ben nu dus ongesteld geworden.

6 likes

Ik ben begin juli gestopt maar mā€™n cyclus is echt nog super onregelmatig. Paar x ongesteld geworden, dat wel

Ik heb trouwens ook last van meer haaruitval sinds ik gestopt ben met de pil?
En mā€™n borsten zijn echt ingezakt ofzo. Hoop dat het bijtrekt

1 like

Ja meer haaruitval is normaal. Of nou ja eigenlijk: als je aan de pil bent heb je voller/meer haar, net als veel zwangere vrouwen. Net als die borsten dus.

1 like

Meh, wat kut

Merk gelukkig ook genoeg voordelen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik kreeg juist voller haar toen in stopte met hormonale anticonceptie

3 likes

Ja dit heb ik ook! De eerste vier keer was ik echt precies op tijd ongesteld. De keer daarna was het iets later en heel kort en nu zou ik al een week geleden ongesteld moeten zijn, maar is er nog niks gebeurd.

1 like

Ja het komt echt wel goed denk ik maar je moet proberen niet te stressen en dat is lastig.

2 likes

Ik heb echt precies hetzelfde. Ik ben nu een halfjaar gestopt ongeveer. De eerste paar keren was ik op tijd, maar de laatste twee keer heb ik gewoon overgeslagen ofzo? Heb wel een test gedaan, maar was niet zwanger. Ik ben uiteindelijk na 60 dagen ong. toch ongesteld geworden. Volgens mij is het redelijk normaal dat je het eerste halfjaar/jaar nog niet regelmatig bent.

2 likes

bij mij is dit juist andersom. kreeg heel veel haaruitval toen ik de pil slikte. ( marvelon) en vroeger ook gehad bij de diane pil.

toen ik stopte groeide het weer aan dus heb nu overal weer van die babyharen, maar het zal wel een hele tijd duren voor mn haar weer zo dik en vol is als het was. ben in juli weer gestopt met de pil na deze een jaar geslikt te hebben.

1 like

had trouwens ook veel meer last van puistjes toen ik de pil slikte, dan zonder de pil en voel me mentaal zoveel beter!!! het is echt alsof er 1 of andere depressieve gevoelloze sluier van me af viel een aantal maanden na het stoppen. vrij snel eigenlijk al, denk 1,5 maand , toen voelde ik me al beter.
ik wil nooit meer aan de pil. vind het echt vreselijk.

1 like

o wat ik trouwens ook zo naar vond, dat vet op mn heupen. zonder pil had ik dat nooit. met de pil wel weer en nu ik gestopt ben is het weer weg. terwijl ik verder gewoon heel slank ben. het waren echt van die lovehandles alleen op mn heupen, heel naar vond ik het. ook een reden om nooit meer aan de pil te gaan.