Stoppen met de pil

Ik ben in september gestopt, geloof ik, en ik kreeg mijn eerste menstruatie pas weer in februari. Daarna werd het wel min of meer regelmatig (cycli tussen de 20 en 40 dagen).

1 like

Ik ben in augustus gestopt. Mijn eerste cyclus duurde 80 dagen… Nu kan ik afkappen op 40 dagen gezien mijn menstruatie begonnen is.

1 like

Ik ben eind oktober gestopt en tot nu toe nog geen menstruatie te bekennen … (ik maak me daar ook best wel zorgen om, dus hopelijk komt het binnenkort)

Ik had vorige week ongesteld moeten worden, maar nergens wat te bekennen. Ben zo bang dat ik opeens ongesteld word. Zou ook niet meer weten hoe een echte menstruatie aanvoelt.

Hebben meer meiden gehad dat ze een paar maanden redelijk regelmatig waren en dat het toen opeens lang op zich liet wachten? Ik heb sowieso al een wat langere cyclus (denk ik) want de eerste paar maanden was ik steeds ongesteld na 30-35 dagen maar nu is het dag 63 en ben ik nog steeds niet ongesteld. (En ook niet zwanger, heb op verschillende momenten al testen gedaan.)

Ik weet dat het kan voorkomen maar zou graag wat ervaringen lezen.

*Ok dit geloof je niet maar ik post dit en ben nu dus ongesteld geworden.

6 likes

Ik ben begin juli gestopt maar m’n cyclus is echt nog super onregelmatig. Paar x ongesteld geworden, dat wel

Ik heb trouwens ook last van meer haaruitval sinds ik gestopt ben met de pil?
En m’n borsten zijn echt ingezakt ofzo. Hoop dat het bijtrekt

1 like

Ja meer haaruitval is normaal. Of nou ja eigenlijk: als je aan de pil bent heb je voller/meer haar, net als veel zwangere vrouwen. Net als die borsten dus.

1 like

Meh, wat kut

Merk gelukkig ook genoeg voordelen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik kreeg juist voller haar toen in stopte met hormonale anticonceptie

3 likes

Ja dit heb ik ook! De eerste vier keer was ik echt precies op tijd ongesteld. De keer daarna was het iets later en heel kort en nu zou ik al een week geleden ongesteld moeten zijn, maar is er nog niks gebeurd.

1 like

Ja het komt echt wel goed denk ik maar je moet proberen niet te stressen en dat is lastig.

2 likes

Ik heb echt precies hetzelfde. Ik ben nu een halfjaar gestopt ongeveer. De eerste paar keren was ik op tijd, maar de laatste twee keer heb ik gewoon overgeslagen ofzo? Heb wel een test gedaan, maar was niet zwanger. Ik ben uiteindelijk na 60 dagen ong. toch ongesteld geworden. Volgens mij is het redelijk normaal dat je het eerste halfjaar/jaar nog niet regelmatig bent.

2 likes

bij mij is dit juist andersom. kreeg heel veel haaruitval toen ik de pil slikte. ( marvelon) en vroeger ook gehad bij de diane pil.

toen ik stopte groeide het weer aan dus heb nu overal weer van die babyharen, maar het zal wel een hele tijd duren voor mn haar weer zo dik en vol is als het was. ben in juli weer gestopt met de pil na deze een jaar geslikt te hebben.

1 like

had trouwens ook veel meer last van puistjes toen ik de pil slikte, dan zonder de pil en voel me mentaal zoveel beter!!! het is echt alsof er 1 of andere depressieve gevoelloze sluier van me af viel een aantal maanden na het stoppen. vrij snel eigenlijk al, denk 1,5 maand , toen voelde ik me al beter.
ik wil nooit meer aan de pil. vind het echt vreselijk.

1 like

o wat ik trouwens ook zo naar vond, dat vet op mn heupen. zonder pil had ik dat nooit. met de pil wel weer en nu ik gestopt ben is het weer weg. terwijl ik verder gewoon heel slank ben. het waren echt van die lovehandles alleen op mn heupen, heel naar vond ik het. ook een reden om nooit meer aan de pil te gaan.

Komt vast goed. Ik doe sowieso om te twee maanden een kruidvat test voor de zekerheid. Ik vertrouw meer op zo’n test dan op ongesteld zijn eigenlijk. Maar toch spookt het in je achterhoofd.

Haha ja als je net gestopt bent is het op z’n ergst. Ik kon amper nog over straat.

Haha zo herkenbaar. Mijne is altijd wel goed gebleven sinds het stoppen!

Mijne ook! Wel gewoon naar normalere waarden maar absoluut hoger dan met pil. Toen was het soms echt niet bestaand

wowww ik heb dit nu ook en ik zit me echt zwaar te irriteren. wil me er niet druk om maken maar doe het toch. het duurt zoooo lang? en wel steeds een vreemde buikpijn. :persevere: :thinking: