Stoppen met roken topic

Na meerdere pogingen ben ik er nu toch wel echt klaar mee. Vanaf vandaag geen sigaretten meer! Het is dag 1 en wel al lastig… :wink:

2 likes

Knap! Ja het is lastig, maar wel te doen. Je kunt dit!!

Ik doe een nieuwe poging. Gisteravond (15-05 om 19.00) mijn laatste sigaret gerookt. Ik kom van bijna een groot pakje per dag. Had vandaag vooral last qua gewoontes en enorme honger :disappointed: maar ik wil het echt heel graag volhouden.

1 like

Elke poging is een applausje waard hoor! Hier nog steeds gestopt sinds eind februari en heb inmiddels ook feestjes, bruiloft en middagjes op het terras overleeft.
Maar toch blijf ik t gevoel houden dat t nog fragiel is en ik zó weer zou beginnen, stom he?
Ook blijf ik de geur lekker vinden, sta graag te snuffelen bij de rokers :see_no_evil:

2 likes

Bij mij gaat het ook kut :frowning:

3 maanden gestopt en och wat vind ik dat aankomen erg. Ik eet niet extreem meer of dat ik me volprop met snaaiwerk. Ondanks dat ik weet dat ik gezonder af ben, vind ik die extra kilo’s vreselijk…

Hoe vinden jullie dat?

Joehoe ben 2 maanden gestopt met roken! Afgelopen week moest ik een medische verklaring invullen, en voor het eerst sinds 10 jaar kon ik opschrijven dat ik niet rook. Dat voelde wel even goed!

Verder merk ik eigenlijk totaal geen lichamelijke voordelen aan niet roken. Het enige voordeel is dat niet alles naar rook stinkt. Ik blijf maar aankomen en ik blijf ongezond eten, daarnaast blijf ik ook erg moe waardoor sporten er nou ook niet echt in zit. Ik heb in mijn kamer ook niet echt een spiegel waarin ik mijn hele lichaam kan zien, maar elke keer wanneer ik in een pashokje sta of ergens ben is het toch even schrikken wanneer ik mijn buik zie.

3 likes

Heel herkenbaar dat aankomen. Vind dat echt wel een dingetje hoor.

Dat aankomen stopt vanzelf weer. Ik was in september gestopt en eigenlijk echt 1-2 maanden waanzinnig kut gevoeld. Labiel chagrijnig depressief en ook aangekomen… denk 5 a 6 kg ofzo maar in januari ben ik dat weer kwijt geraakt!
En die 5 a 6 kg erbij maakt me trouwens minder uit dan altijd naar rook stinken en die verslaving die me overal achtervolgde die ik zelfs boven mijn relatie plaatste. Was liever alleen met sigaretten dan met m’n vriend. Roken was echt geen vriend; roken was juist isolerend.

2 likes

Daar heb je een absoluut punt. Ik ben enorm blij dat ik gestopt ben. Thnx voor jouw mindset.

1 like

Shit ik heb een mega terugval! Ongeveer 2 maand geleden gestopt met roken en vandaag 4 sigaretten gerookt zonder dat er drank in het spel was, net zelfs heel sneaky in mn eentje :sob:

Ah das balen, vandaag gewoon met frisse moed verder?

Ben trouwens niks aangekomen tot nu toe (3 maanden gestopt) verwacht t ook niet meer. Soms ben ik wel dicht bij een terugval maar weersta de verleiding gelukkig. De geur van sigaretten vind ik nog steeds lekker.

1 like

Ik heb vanacht in m’n droom 2 sigaretten gerookt. Het zal wel nooit helemaal eruit gaan helaas

1 like

Tot nu toe niet gerookt en ik wil ook niet meer beginnen, maar toch blijft die gedachte in je achterhoofd

Is dat aankomen dan doordat er iets veranderd in stofwisseling? Of eten jullie meer…
Ik ben zelf ook wat kilos aangekomen sinds ik gestopt ben maar geen idee of dat door het stoppen komt. Ben ook gewoon lui geweest en bankhanger en lekker snacken:p

Volgens mij doet roken zeker iets met je stofwisseling. Zelf ben ik ook aangekomen mede door de stofwisseling maar ook echt snacken. Morgen maar weer normaal doen… :blush:

1 like

Ja 1 sig verbrandt iets van 10 kc ook…
Plus vaak als andere mensen pauze hebben gaan ze wat eten en drinken, een roker gaat roken. Vandaar dus dat je wel aankomt want je mist iets verbranding en je gaat ongemerkt wat meer eten

Ik ben 4 maanden gestopt met roken en had er totaal geen moeite mee. Totdat ik eergister onwijs dronken was en ineens ook een paar heisjes wilde. Vond het niet eens lekker en heb ook echt spijt dat ik het heb gedaan. Heb wel een hele sigaret afgeslagen en heb nu ook geen trek meer er in. Dus ik ga weer gewoon verder met stoppen.

2 likes

Ik heb echt een probleem met angst voor verveling en niet te weten wat ik met mezelf aanmoet als ik geen sigaretten heb. In mijn hoofd zit ook een kronkel dat ik überhaupt niks uit mijn handen kan krijgen als ik niet tussendoor kan roken. Dus een afleiding zoeken en die kronkel / angst ombuigen kan ik niet. Is dat herkenbaar en hoe dealen jullie ermee?

1 like

Ja ik denk dat elektrische sigaretten misschien wel de oplossing zijn omdat ik dan wel continu (een paar keer per dag) dat momentje even kan pakken.

Waarom ben je weer terug over op sigaretten?