Stoppen met roken topic

Zo lastig! Bij mij weet niemand dat ik rook dus ik kan ook niet bij iemand terecht om over mijn probleem te praten. Ik wil gewoon stoppen en dan nooit meer over hebben.

Ergens is het ook een vicieuze cirkel want ik heb ontzettend veel paniek doordat ik rook maar het helpt ook om juist rustiger te worden. Denk ik. Is eigenlijk niet zo want ik zou zoveel relaxter kunnen zijn zonder dit geheim.

Ja dat is wel kut en ga je ook echt tegenaan lopen. Het enige wat je kunt bedenken is dat er heel veel mensen zijn die nooit roken en zij genieten ook.
En daarnaast zou het pas chill zijn als je altijd gewoon genoot en ontspannen was en chillde en na kon denken en niet alleen mét sigaret!!

1 like

Gek hè hoelang dat nog in je systeem blijft die gedachte… is het gelukt van de sigaretten af te blijven?

Misschien als je ooit eens en feestje hebt ofzo… ik heb met carnaval ook gerookt bijvoorbeeld

Ik ben in 2014 gestopt met roken. Dit is me altijd goed afgegaan en heb nooit meer de behoefte gehad aan een sigaret. Tot voor kort dan…
In juni ben ik weer begonnen met af en toe een sigaretje door dat ik hevige stress had. Ik baal hier zo van! Ik wil niet weer een roker worden maar op dit moment kom ik echt tot rust door af en toe een peukje te doen. Ik weet dat dit een glijdende schaal is en dat ik binnen de kortste keren weer verslaafd ben als ik zo door ga.
Het slaat ook echt nergens op allemaal!! Had het ook niet van mezelf verwacht na 5 jaar.

Blijkbaar zit heel diep in je onderbewustzijn alsnog die reactie. Roken=ontspanning, maarja weetje, ondertussen WEET jij dat roken geen ontspanning geeft. Net of je de afgelopen 5 jaar nooit ontspannen hebt.
Blijkbaar is die link tussen roken en ontspannen al zwak maar hij is er dus nog. Hetgeen je nu doet is die link weer sterker maken terwijl je weet dat je dat niet wil.

1 like

Ik ben a.s. zaterdag al weer 5 maanden gestopt, na 10 jaar een pakje per dag te hebben gerookt. Heel raar, maar het voelt alsof ik al veel langer ben gestopt. Ik denk er zelden aan en heb er ook absoluut geen trek meer in.

4 likes

Ik ben weer begonnen en de motivatie kwijt. Scriptie periode :cry:

Ben net weer een paar dagen gestopt na precies dit verhaal :disappointed: hopelijk gaat het jou beter af dan ik. 4 jaar niet gerookt, begon 3 jaar geleden met af en toe een stress sigaret. Dat werd na een half jaar normaal roken, en ik heb er al weer 5 stop pogingen op zitten. Mijn langste stop poging was 3 maanden (zo’n jaar geleden)

Hopelijk lukt het me deze keer om er wel gewoon vanaf te blijven.

Het is zo ongelofelijke stom. 1 van de redenen waarom ik bang ben om te stoppen is omdat ik mijn laatste stop poging veel gewicht aankwam.

Rook meer dan ooit :sob: heb het maar geaccepteerd. Mocht ik ooit kindjes kunnen krijgen dan stop ik ermee

Ik ben ook weer begonnen door stress. Zo jammer. Ik wil wel weer stoppen maar dat is lastig pff

Zijn hier mensen gestopt met behulp van de huisarts?
Hoeft niet per se medicatie te zijn, maar bijvoorbeeld door gesprekken met de praktijkondersteuner?

Ik kom me even melden, afgelopen donderdag mijn laatste gerookt.
Gisteren was nogal zwaar, want dit jaar heb ik meer dan ooit gerookt.
Maar maandag is mijn vakantie voorbij, en zit ik in ieder geval niet thuis, nu steeds bezig met snel even iets doen als ik zin heb (dus de hele dag, ben nooit zo actief geweest als gisteren).
In de avond maar een zak lollies en kauwgom gekocht, dat helpt wel.
Maar ik heb wel flink last van trillen, hiervoor nooit gehad.

Nu al een aantal maanden gestopt maar af en toe heb ik zo’n trek ( zoals nu)

Bah… :woozy_face:

Hoe gaat het nu? :relaxed:

Wat lief dat je het vraagt :slight_smile:
Het gaat best oke, wel lastiger dan eerder. Maar vooral de eerste twee dagen waren erg zwaar, nu valt het wel mee.

Voorbij rokers lopen is wel aantrekkelijk hoor…

Wat goed dat je het volhoudt! Een paar dagen is ook nog maar heel kort!
Ik ben zelf ook pas een aantal dagen gestopt, en het zijn echt ups & downs. Kan je dus ook nog geen advies geven want ik denk dat we in hetzelfde schuitje zitten haha. Succes!

1 oktober is de dag!! Wie doen er mee?

5 likes

Ik! Jij ook?

2 likes

Oh god weer een jaar voorbij. Weer een nieuwe stoptober kans. Echt gênant. OMG op mezelf

1 like