Stoppen met roken topic

Ik ben wel echt enorm geminderd, doordeweeks rook ik eigenlijk helemaal niet meer, maar in het weekend (met name als ik wat drink) gaat het toch telkens weer mis. Maar 1 oktober is misschien wel een goede datum om daar ook maar eens mee te stoppen, dan is het terrasjesseizoen ook wel voorbij.

1 like

Toen ik gestopt ben heb ik de app smoke-free ingevuld om me te motiveren. Werd door dit topic weer getriggerd om eens te kijken. En zooooveel geld bespaard, weet overigens niet waar ik het aan uit heb gegeven hahahah

7 likes

Ik ben gisteren gestopt. Ik heb de app ‘Kwit’ op mn tel gezet en dat helpt Ă©cht.
Tot nu toe gaat het wel goed. Soms onrustige momenten, maar ik heb veel motivatie. Morgen voor het eerst weer met een roker iets doen dus ben benieuwd hoe dat zal zijn. Maar ik wil er nu echt doorheen en vanaf.

2 likes

Ik ga ook per 1 oktober meedoen. Heb nog een paar feestjes volgend weekend, maar daarna wil ik echt stoppen. Kon afgelopen weekend gewoon niet slapen na 3 keer tanden poetsen omdat ik zo’n asbak in m’n mond had :nauseated_face::face_vomiting: Een vriendin van mij is ook al een half jaar gestopt (dacht dat zij nooit zou stoppen) en nu voel ik me ook telkens een loser als ik met haar ben haha

Kan het bijna niet geloven maar ik heb nog steeds geen sigaret aangeraakt sinds eind februari! Dus ben nu een half jaar gestopt, wel vind ik de geur nog lekker. Sta graag bij de rokers haha.
Maar de behoefte om er zelf een te pakken is er niet meer. Enkel op een feestje met wijntje erbij is er weleens verleiding maar dat is dan ook minimaal.

Super dat er weer een aantal stoptober gaan doen, succes allemaal!!

7 likes

Ik ga ook stoptoberen. Ben al vaker gestopt dus zie wel op tegen die eerste weken maar het moet echt. Laatste weken als ik in bed ga liggen 'savonds zo benauwd en voel me ook steeds vaker ongemakkelijk om ergens een sigaret op te steken, continu aan het opletten of niemand er last van heeft enzo. Oh en geld besparen is ook altijd fijn natuurlijk, dus redenen genoeg.

1 like

Dat gevoel van ongemakkelijkheid ken ik echt zo goed! Zelfs waar het gewoon mag.

Ik ben nu zelf bijna 3 weken gestopt. Mocht iemand behoefte hebben aan een app zou ik smokefree aanraden. Geen flauwekul en geen bangmakerij qua afbeeldingen of plaatjes met sigaretten erop (whyyy doen apps dat). Ik keek er in de eerste week echt duizend keer per dag op en na die week nog maar twee keer gedaan.

1 like

Ik kan echt niet wachten op stoptober. Geloof dat vanaf de 26e de app te downloaden is. Nu 22 dagen gestopt, en ik kan dat steuntje in de rug echt wel goed gebruiken.

Maar, vorige week in een crisissituatie, een pakje sigaretten gevonden.
Ik heb ze onder de kraan gehouden en door midden gebroken.
Pfoe, moeilijk maar zo trots!

11 likes

Jaaaaa ik ben een half jaar gestopt en het gaat nog steeds zo goed! Echt trots op.

2 likes

Wat goed bezig allemaal!
Ik ben sinds 3 weken ‘gestopt‘ met behulp van een e-smoker. Voor mezelf voelt het niet helemaal ‘echt’, want ik krijg wel de nicotine nog binnen en het lijkt op roken, maar het zal vast minder slecht zijn dan een pakje sigaretten per dag :sweat_smile:

Ik ben me sinds een tijdje mega bewust van mijn gele tanden, waarvan ik denk dat het komt door het roken en veel koffie en thee drinken. In de spiegel zie ik het niet maar als er dan een foto gemaakt wordt dan ben ik echt zo niet blij. Houdt me echt teveel bezig.

Plus die ongemakkelijkheid en schaamte bij het kopen van sigaretten. Geeft me bijna meer stress dan geen sigaretten hebben.

Wil er ook echt vanaf omdat ik dan zoveel dingen niet meer hoef te verbergen. Niet meer bang zijn dat iemand me spot in de supermarkt. Dat ik stink. Dat mijn vingers geel zijn. Dat mensen zich afvragen hoe mijn tanden zo geel komen. En ik hoop beter te worden in het sporten. Alleen hoop ik niet dat ik verstopt raak. :’) Koffie en een sigaret is echt de beste manier om 's ochtends naar het toilet te kunnen

Ben bijna een maand gestopt omdat ik erachter kwam dat ik zwanger ben. Scheelt dat ik over het algemeen constant misselijk ben dus geen zin heb in roken. Maar de afgelopen paar dagen ben ik niet misselijk en wil ik dus eigenlijk meteen roken :sweat_smile: heb een hele goeie reden om het niet te doen maar is wel echt moeilijk

2 likes

Ben weer begonnen! :joy::joy::joy::joy: stress op m’n werk. Kutverslaving.

Supergoed van jou! Zet door!!!

Maar is het echt stress of is het een excuus van je verslaving? :smirk:

Want ik gebruik zelf ook elke ‘minder leuke’ situatie of gebeurtenis als een excuus om door te blijven roken. En het slaat natuurlijk nergens op

2 likes

Ja ik zou het wel heel graag willen! Ben nu ook weer bijna door mijn pakje heen. Dus ik ben nog in dubio of ik direct stop of pas op 1 oktober.

1 like

Niet ‘weer begonnen’! Gewoon een terugval, overkomt de beste. Is niet erg, gewoon die peuken weer aan de kant en verder met stoppen! En vooral niet denken ‘kut ik heb een peuk gerookt alles was voor niks nu kan ik net zo goed doorroken’. Niks mis met ff een zwak moment, maar is geen excuus om verder te roken!

1 like

Was net op een feestje en steeds als ik even buiten stond te roken kwam er een leuk liedje. Nog een goede reden om dinsdag te stoppen :+1:.

1 like

Ik heb nog Ă©Ă©n pakje gehaald gisteren. Zorgen dat ik maandagavond mijn laatste oprook en dan wil ik echt meedoen met stoptober.

2 likes

Ik heb nog maar 5 sigaretten in m’n pakje en wil geen geld meer uitgeven aan een nieuw pakje dus heb besloten vanavond mijn laatste sigaret te roken en de laatste paar onder de kraan te houden.
Zie echt heel erg op tegen die eerste dagen maar ben ook zo blij als ik van die “ik moet roken” onrust af ben dadijk.

3 likes

Ik meld me ook voor stoptober. Welke app gebruiken jullie?