Stoppen met roken topic

Niet ‘weer begonnen’! Gewoon een terugval, overkomt de beste. Is niet erg, gewoon die peuken weer aan de kant en verder met stoppen! En vooral niet denken ‘kut ik heb een peuk gerookt alles was voor niks nu kan ik net zo goed doorroken’. Niks mis met ff een zwak moment, maar is geen excuus om verder te roken!

1 like

Was net op een feestje en steeds als ik even buiten stond te roken kwam er een leuk liedje. Nog een goede reden om dinsdag te stoppen :+1:.

1 like

Ik heb nog één pakje gehaald gisteren. Zorgen dat ik maandagavond mijn laatste oprook en dan wil ik echt meedoen met stoptober.

2 likes

Ik heb nog maar 5 sigaretten in m’n pakje en wil geen geld meer uitgeven aan een nieuw pakje dus heb besloten vanavond mijn laatste sigaret te roken en de laatste paar onder de kraan te houden.
Zie echt heel erg op tegen die eerste dagen maar ben ook zo blij als ik van die “ik moet roken” onrust af ben dadijk.

3 likes

Ik meld me ook voor stoptober. Welke app gebruiken jullie?

Ik heb net mijn laatste sigaret gerookt. Maak me nu nog geen zorgen maar ik moet nog iets verzinnen tegen de verveling en het gevoel van voldoening vanavond. Dat laatste sigaretje voor het slapen gaan is echt een ritueel.

Ik rook niet zo vaak en veel meer als vroeger en heb toevallig al een dag of 10 niet gerookt dus ik ga proberen ook mee te doen aan stoptober! Voel zelf de behoefte voor een app niet zo maar dit topic lijkt me wel fijn als stok achter de deur. Ik weet van mezelf dat ik geneigd ben te gaan roken als ik alcohol drink dus ik hoop dat ik dan door kan zetten, voor de rest kost het me niet zoveel moeite gelukkig.

1 like

Ik ben een jaar gestopt maar sinds deze week is het ineens moeilijk. Denk omdat we verhuisd zijn en dit de eerste keer klussen en verbouwen en verhuizen is zonder roken. Net zoals de eerste keer op de bus wachten zonder en de eerste keer thuiskomen na een lange werkdag zonder ook allemaal moeilijk waren. Maar die sigaretjes op een emmer verf in de tuin in je kloffie waren wel heel chill.
Ik heb erover gedacht om een pakje te halen maar het zou me nu niet meer die voldoening geven en alleen een gore smaak in m’n mond geven en duizelig maken. Die gedachte moet ik echte elke keer actief oproepen terwijl de gedachte aan een sigaret de hele tijd uit het niks uit m’n onderbewustzijn oppopt. Die shit fuckt echt met je brein.

3 likes

Aaah zo herkenbaar! Roken anderen om je heen wel tijdens de kluspauzes of dat niet? Ik vind dat soort ‘nieuwe’ momenten ook nog steeds moeilijk.

En alcohol blijft echt een enorm ding. Zodra ik met een wijntje sta op een feest dan brult mijn lijf om sigaretten. Vind t nog steeds heerlijk om tussen de rokers te staan maar oh wat is de verleiding dan groot… En ik ben sinds februari gestopt, had gehoopt dat de trek wel zou afnemen, maar helaas. :sweat_smile:

Nee gelukkig niet!! Alleen m’n ouders! en ik heb er rationeel echt geen behoefte aan maar ik vind het zo gek dat die drang naar sigaretten zo erg van uit m’n onderbewustzijn omhoog komt.
niet gek want ben mezelf 10 jaar lang aan het conditioneren geweest natuurlijk.
wel irritant soms want moet mezelf elke weer toespreken in m’n hoofd dat ik er geen behoefte aan heb.

1 like

Ik ben sinds maandag gestopt na ongeveer 10 jaar roken, met behulp van pleisters! Het verbaast me echt hoe goed die dingen werken. Zie alleen wel op tegen het weekend, ga morgen wat drinken in de stad etc. Gelukkig wel met 2 niet rokers dus ben benieuwd

Durf het trouwens nog geen gestopt te noemen eigenlijk, na hoe lang zeg je zoiets?

Succes!! Je hebt er al heel wat pittige dagen opzitten. Misschien heb je er niet veel aan, maar die terrasmomenten vielen mij zo mee, omdat je dan afleiding hebt door alle gesprekken etc. Ik vond en vind het nog steeds het moeilijkste als ik alleen ben. Lekker een moment voor mezelf, als pauze en beloning.

1 like

Ik zei “ik rook niet meer” gestopt vond ik zo heftig klinken !!

1 like

Gatver ik wil echt zo graag roken… ben een jaar gestopt. En vind het niet eens meer lekker. Heb t vorige week nog gedaan. Viel HEEL erg tegen maar ineens mis ik dat soort van rook ontspan momentje ofzo.
Nu maar alle kastjes leeg eten

jaa… ik zag je foto in het whatyourealywear today? of in wat je even kwijt wil… badjas + slippers en grauwe tuintegels ik dacht ohnee die zit te paffen

ik wil ook eigk echt niet roken maar m’n lichaam zendt echt elke 10 sec een signaal naar m’n hersens “ga roken” en dan moet ik weer herkennen en denken nee het is m’n onderbewustzijn ik wil niet roken, het smaakt vies het stinkt en tijdens die gedachten word ik weer onderbroken door “ga roken” naaahhh om gek van te worden!!!

Zo herkenbaar!!
Ik hoop zo dat dat gevoel eens ophoudt want ik denk als ik t probeer dat ik t super goor ga vinden. Maar dat stemmetje blijft soms maar roepen, heel irritant!

Ik ben nu twintig dagen gestopt (heb maar iets van vier maanden vast gerookt) en ik had net ineens zin in een sigaret. Heb dus gerookt en vond het helemaal niet lekker meer, terwijl ik eerst gemiddeld 12 sigaretten per dag rookte. Maar zodra ik een feestje heb of uit ga/op het terras zit en er is alcohol in het spel krijg ik weer zo’n zin om te roken en dan gaat er zo een half pakje doorheen. Heb nu maar met mezelf afgesproken dat ik echt stop met ‘vast’ roken en het bewaar voor als ik er zin in heb tijdens uitgaan/feestje/festival etc. :woman_shrugging:

Ik doe samen met de pleisters (laagste level inmiddels) mn best maar af en toe glipt er nog wel een sigaretje tussendoor. Kom nu van een feestje en heb er 2 losse in mn zak. Maar ik denk dan maar zo lang ik morgen weer verder ga is het goed. In hoeverre dat telt, geen idee

Collega van mij heeft een soort laserbehandeling gehad, in het oor? Bij ons betaalt het werk dat. Hij rookte een groot pakje per dag en sindsdien niks meer.

Ik moet ook echt stoppen met roken, maar ik vrees dat meteen met de gewoonte stoppen niet gaat lukken, dus ik overweeg eerst over te gaan naar een e-sigaret.
Ik vind alleen de informatievoorziening wat summier.
Hier staat nog wel redelijk wat, maar ik zoek meer een plek om echt er in te duiken wat te gebruiken, hoe dat voelt etc.
Maar reviews mogen niet, dus dat is niet zo makkelijk op 1 plek te vinden.

Iemand tips?