Stoppen met roken topic

Niet te streng zijn voor jezelf! Je hebt geen sigaretten gekocht, heel goed :hugs:

1 like

Ik heb in de zomer al een poging gedaan om te stoppen, dat is mislukt. Ben wel veel minder gaan roken. Heb het vooral moeilijk als ik ga drinken, en dat ga ik in januari niet doen, dus hopelijk wordt het dan makkelijker om te stoppen!

2 likes

Inmiddels 3 dagen gestopt. Ben toch wel trots op mezelf, al vind ik het wel heeeeeel moeilijk. Klinkt stom, maar ik vond roken echt leuk om te doen ook? Gewoon even een fijne onderbreking van je bezigheden. Ik denk nu nog steeds als ik bijv. een film uit heb gekeken: ā€œaaah nu even lekker naar het balkon om te roken!ā€ Maar dat mag nu dus niet meer haha. Al is dat vooral de gewoonte denk ik.

@Alicante jij begint morgen toch? Succes!!

5 likes

Netjes hoor! Hou vol!! Ik zie ook wel op tegen die momenten zoals na een film of na een drukke dag op het werk. Aan de andere kant heb ik ook wel soort van ā€˜zinā€™ om deze belachelijke verslaving te verslaan!
Zometeen de laatste sigaret en dan is het klaar :scream:

1 like

Ja ik snap wat je zegt. Dat je over een x aantal maanden enorm trots op jezelf kan zijn. Jij ook heel veel succes! We kunnen het :biggrin:

1 like

@Alicante
Sorry voor mā€™n late reactie, was het vergeten :see_no_evil: Kan je in een pb je mail sturen?

Vanavond was op ned 2 stand van zaken. Het ging over het verdienmodel van sigaretten, hierin kwam ook de man die de cursus gaf aan het woord.

ik ben nu vier dagen gestopt en voel me best goed!! helemaal geen drang naar een sigaret maar ben wel bang voor het moment dat ik weer iets van alcohol ga drinken

heb wel een beetje last van bijwerkingen zoals meer eetlust, weinig concentratie (echt balen want heb tentamens) en slecht slapen, ben bijvoorbeeld nu al wakker en slaap heel onrustig. Maar ondanks deze dingen voel ik me qua energie en conditie echt al stukken beter!

@anon44972210 ik denk dat het iets is waar we gewoon even door moeten helaas! misschien kan je proberen om gezonde dingen waar je veel van kunt eten (blauwe bessen, worteltjes) in huis te halen. Had ook gelezen dat ginseng thee zou helpen

1 like

Tot nu toe gaat het wel oke. Ik heb niet bewust heel veel behoefte om te roken, maar voel me vooral erg onrustig en (met momenten) chagrijnig.

voor de mensen die al een tijdje gestopt zijn, hoe lang hielden bij jullie de afkickverschijnselen mbt gemoedstoestand aan?

Goede vraag! Het is bij ons thuis op dit moment niet mega gezellig, we zijn allebei snel geprikkeld en hebben dus steeds irritaties. Zou fijn zijn als dat snel overgaat haha :sweat_smile:

Hoe is het nu bij jou?

jullie zijn tegelijk gestopt met roken? Snap het inderdaad, ik heb dat chagrijnig zijn echt onderschatā€¦ wel fijn die stok achter de deur!

Met mij gaat het vandaag en gisteren al beter, beter geslapen en meer concentratie, niet meer zo prikkelbaar. Toen ik dat berichtje typte voelde ik me echt even heel slecht, hierboven ergens gelezen dat dat bij een andere forummer drie maanden aanhield dacht ik neeeee :cry: maar goed moet deze moodswings maar even accepteren, zo lang het niet altijd kut gaat is het best te doen! Zin in een sigaret heb ik helemaal niet dus dat is al erg chill

Lukt het bij jou nog? Merk jij iets van verandering qua eten/honger? Alvast heel veel succes nog, we can do it :sunglasses:

Netjes hoor! Je bent gewoon al 5 dagen gestopt :grin:

Aan de ene kant is het wel fijn om samen gestopt te zijn, maar aan de andere kant is het dus minder omdat we steeds wisselend chagrijnig zijn. We kunnen gewoon minder hebben van elkaar. Maargoed, dat zal vast ook wel weer over gaan! Het stoppen komt trouwens wel meer vanuit mij, ik WIL gewoon echt niet meer roken en voor mijn man voelt het meer als MOETEN stoppen.

Honger heb ik altijd, dus daar merk ik verschil in! Ik heb ook helemaal geen zin in de sigaretten zelf, maar de momenten mis ik wel. Heb ook nog wel een beetje het gevoel alsof er iets afgenomen is en het leven dus nooit meer zo ā€˜leukā€™ wordt. Maar als ik rationeel denk dan weet ik ook wel dat dat onzin is!

Ga zo door he!

@anon44972210 hoe is het bij jou?

Vriend en ik zijn allebei op 1 oktober gestopt 1- we hadden 3 maanden een weddenschap. Vriend is 1 januari weer begonnen en hoewel ik er eerder niet echt mee bezig was ben ik dat nu wel ineens. Oprecht een gevoel van jaloezie. Daarom gisteren 1 sigaret opgestoken, maar na een paar hijsjes m weggegooid want vies. Hopelijk houd dat me weer ff van mā€™n jaloerse gevoelens af.

Het helpt niet mee dat ik in mijn ideaal situatie een gelegenheidsroker ben (of een minimale hoeveelheidsroker).

1 like

Wat lastig zeg. Heel erg zonde dat je vriend het alleen voor de weddenschap deed.

Hoe gaat het nu?

Wel herkenbaar van dat ideaalbeeld, maar zo werkt het helaas (meestal) niet. Ik ben nu zelf pas 5 dagen gestopt, maar merk wel steeds meer een soort overtuiging dat ik gewoon nooit meer wil roken. Ik heb wel nog af en toe een moment van: ooh nu zou ik willen roken, maar na een paar minuten is dat ook wel weer voorbij en dan denk ik: wat had het nu toegevoegd als ik wel had gerookt? En het antwoord is eigenlijk altijd: niks.

1 like

Ik doe sinds oud& nieuw ook een poging. Tot nu toe ging het eigenlijk best goed, maar vandaag had ik echt een best stressvolle ochtend en had echt zoā€™n zin in een sigaret! Een vriendin vroeg of ik morgen meeging naar een feestje, maar ik weet dat ik dan teveel ga drinken en het dan waarschijnlijk misgaat. Had het eerder vanavond al lastig toen mijn collegaā€™s bij de vrijdagavondborrel het balkon opgingen, en had pas 1 drankje opā€¦ Maar ja, kan ook moeilijk de rest van mijn leven thuis blijven en niet meer drinken, vind beide veel te leuk. Probleem is ook dat ik in Berlijn woon en je hier in bijna alle kroegen en clubs gewoon nog binnen kan roken, dat gaat het echt heel moeilijk maken. Iemand nog tips?

Wat mij helpt is zeggen: ik mag roken, maar ik doe het niet.

1 like

Hoe gaat het met jullie?

Bij mij gaat het goed! Ben best wel trots op mezelf :slight_smile: Soms heb ik nog wel zin, maar het goede gevoel dat ik krijg van niet meer hoeven roken overheerst!

3 likes

Ik ben weer een soort van (enigszins overwogen) begonnen. Ik probeer het met ā€˜mateā€™ te houden (max 3-5 per dag) en zelfs met een wintersportweek incl apres ski achter de rug is dit gelukt.

Dus mijn post van 3 weken geleden; Mijn jaloezie ging niet weg en 2 dagen later smaakte die sigaret best wel weer prima.

Ik ben 2 dagen gestopt en kan niet stoppen met eten

1 like

Iemand die ik liefheb in mijn omgeving is gestopt met roken. Nog maar een paar dagen maar ik vind het zo knap dat het lukt! Hoe kan ik haar het beste helpen/ondersteunen? Ik heb zelf nooit gerookt dus ik vind het lastig om me in te leven hoeveel moeite het kost om geen nieuwe sigaretten te kopen en de drang te weerstaan.