Stoppen met roken topic

Ik kwam er gisterenavond achter dat ik nog een pakje met zo’n 10 sigaretten in een la had liggen, maar heb me in weten te houden en ze aan een vriendin/collega gegeven vandaag! Alweer drie weken gestopt, schijnt dat je dan een gewoonte hebt doorbroken, maar ik heb het gevoel dat ik zo weer zou kunnen beginnen alsof die drie weken niet geweest zijn…

3 likes

@Henry Wat jammer :pensive: Baal je er erg van of vind je het wel even goed zo?

@MENDOWN Ik herken het zelf niet, maar het wordt vast beter! Je kunt dit!!

@Bordeaux Wat lief dat je zo betrokken bent. Ik vond het zelf de eerste dagen wel fijn om erover te praten en dingen op te zoeken, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik denk dat het al heel fijn is als je zegt dat je trots bent en als je vraagt of/hoe je diegene kunt steunen.

@kika Goed bezig! Ik herken het wel hoor, maar merk wel dat ik steeds minder vaak aan roken denk! Het heeft gewoon een flinke tijd nodig!

2 likes

Mweh vind het roken zelf niet erg, maar wel als ik weer super verslaafd richting 3/4 tot 1 pakje per dag ga. Ben bang dat die middenweg voor mij niet werkt, maar achja. We’ll see.

Goed dat jij het nog volhoud!
@Bordeaux wat lief! Afhankelijk van je budget en interesses zou je een dagje avondje uit kunnen plannen (in een niet rookgelegenheid) om haar gedachten te verzetten.

1 like

Vanaf oktober was ik nagenoeg helemaal gestopt. Heel af en toe op een feestje nog wel eens een sigaretje gebietst bij iemand. Maar nu heb ik vrijdag weer een pakje gekocht. En vandaag alweer m’n tweede pakje. Ik hoop dat het me helpt om te beseffen hoe stom het is dat ik dit gedaan heb door het hier ‘hardop’ te zeggen… help!!

Het is nog niet te laat. Gewoon het pakje weggooien! Anders ben je al die tijd gestopt voor niets, ook zonde toch?

Het is gewoon een rotverslaving, je bent heel snel weer terug bij af. Het beste is gewoon NOOIT meer roken, maar daar moet je wel echt zelf klaar voor zijn. Succes!

1 like

Dank je. Je hebt gelijk. En ik ga het pakje nu weggooien!!

1 like

@Alicante hoe gaat het nu bij jou??

Ik vind het nog steeds zo moeilijk!! Ben ook 2 kilo aangekomen :’). Ben benieuwd wanneer die cravings naar een sigaret helemaal weg zijn. Maar tot dusver ben ik al 4 weken helemaal ‘clean’.

1 like

Het gaat heel goed! Ben zo blij dat ik er vanaf ben!! Heb soms nog wel eens zin, maar mijn blije gevoel dat ik van die vieze nutteloze stinkstokjes af ben overheerst wel. Misschien naïef, maar ik ben ervan overtuigd dat ik nooit meer ga roken. Tegelijkertijd vind ik dat ook het moeilijkst, het idee dat ik nooit meer kan roken.

Wel superknap dat je het al 4 weken volhoudt ondanks dat je het zo moeilijk vindt. De enige optie is volhouden, je bent al zover gekomen. Je kunt dit!!

@Bree Heel goed! Veel succes weer!

2 likes

Ai ai ai met carnaval weer gerookt en nu denk ik de hele tijd “kheb zin in een peuk” maarja niet dat ik effectief zin heb om naar de supermarkt te gaan en sigaretten te kopen en die dan aan te steken en weer te gaan roken, maar die gedachte is weer naar de voorkant van m’n hoofd gekomen terwijl ik eigenlijk de activiteit “roken” was vergeten.

Achja zal over een weekje ofzo ook wel weer weg zijn

Ik ben nu al een maand gestopt! Niet eens heel bewust ofzo, was 1 januari gestopt alleen heb toen weer na een paar weken gefaald met uitgaan. Daarna wel in de verleiding gekomen maar niet aan toegegeven. Mis het nog steeds wel als ik wat ga drinken ofzo, en op wintersport heb ik het ook wel gemist. Maar gaat goed dus zo! En voel me na een avondje drinken veel frisser als ik niet rook :smiley:

6 likes

Oke ik heb de eerste 2 dagen helemaal niet kunnen poepen en nu opeens moet ik 3 of 4 keer per dag :tired_face: komt waarschijnlijk ook omdat ik 600x meer eet :sob: ben echt bang om zwaar aan te komen en ik ben al te dik

@zwaardvis Ving ik hier iets over op??

Haha :sob: waar is mijn privacy???!

1 like

Waarom lukt het me niet :sob:

Ik ben zo zo zo zo verslaafd aan die klotedingen. Als ik nog 10 euro heb voor een week koop ik een pakje sigaretten ipv eten?! Als ik ‘s ochtends wakker word is het mijn motivatie om uit bed te gaan.

Als het me ooit lukt wordt het zo’n hel

Het lukt je wel hoor! Het zijn maar sigaretten. Miljoenen mensen roken niet en zij leven ook gewoon.

Groetjes van iemand die een keer een gratis vakantie naar Portugal heeft afgezegd omdat ik er niet zou kunnen roken.

6 likes

‘Je speelt met mijn privé!’

1 like

Iemand hier ervaring met bepaalde hulpmiddelen voor het stoppen (cursussen, gesprekken etc.)? Ik wil echt heel graag stoppen maar het lukt me tot nu toe gewoon niet. Ik rook denk ik al zo’n 10 jaar rond de 10-15 sigaretten op een dag en ik zou gewoon niet eens weten hoe een leven zonder sigaretten er uit zou zien. Daarnaast spelen - denk ik - heftige angstgevoelens ook een grote rol waar ik heel graag vanaf wil. Vraag me af of een bepaalde cursus en gesprekken mij hier verder mee kunnen helpen of dat het echt zo is als men zegt ‘‘gewoon stoppen’’ (wat bij mij tot nu toe nog niet heeft gewerkt maar toch).

Je kan wel met mij praten misschien? Ja klinkt heel stom maar ik was ook echt heftig heftig verslaafd en had nooit verwacht dat ik ooit zou stoppen eigenlijk… kom ook uit een rookfamilie en had niet eens een reden om te stoppen… het was gewoon een mentale omslag

1 like

Ik ga het weer proberen! Vorige keer gefaald en gedacht van ‘Ik stop wel na mijn studententijd’, maar aangezien ik super hypochondrisch ben ga ik er nu maar mee stoppen haha. Ik heb 3 jaar gerookt en elk weekend bij mijn ouders rookte ik 0 sigaretten. Ik heb alleen nu een beetje last van mijn verstandskies (denk ik), en toen had ik opeens een paniekaanval met ‘Ik heb kaakkanker door het roken, what have I done.’ en ben toen gestopt haha (nog steeds stressend).

1 like

Ik ben inmiddels 6 weken gestopt, was er zó klaar mee. Rookte ruim 10 jaar ong 10 sigaretten per dag. Op een dag zat ik op mijn balkon, drukte mijn peuk uit en dacht ‘dit is de laatste’ en heb de rest van mijn pakje weggegooit. De eerste dagen was ik wat uit mijn routine maar inmiddels aardig gewend en het geld dat ik over hou is ook érg fijn!
Toch begin ik t nu ook wel weer te kriebelen, ik mis ergens het roken wel en ook weer niet, heel stom. Ik heb ergens het gevoel dat mocht ik onder stress komen ik ook zo weer zou beginnen dus ondanks dat ik ‘al’ 6 weken onderweg ben voelt t nog erg fragiel.

3 likes