@Pepernoot ja dat slechte slapen heeft bij mij maar een paar nachten geduurd, nu slaap ik weer normaal!
Bedankt ook voor de kauwgomtip, zo logisch eigenlijk maar toch pak ik elke keer eten.
@kali ik heb dat aan het begin ook gedaan, alle redenen bedenken waarom het kut is om te stoppen. Ja stoppen is sowieso kut, maar wat zijn je redenen om wel te stoppen?
Ik ben minder snel kortademig, sporten gaat een stuk beter, ik heb al ruim een week geen last van mân keel gehad, ik hou nu al zoveel geld over, etc.
En alle smoesjes die je verzint zijn (in mijn geval dan) overdreven. Ja het is terrasweer, je kan gewoon op het terras zitten gezellig (kijk maar naar je niet-rokende vrienden). Je hebt misschien binnenkort een verjaardag waar veel mensen roken, ja maar er is wel vaker een verjaardag en waarom MOET je op verjaardag roken.
Ik snap zeker wat je allemaal bedoelt, want dat deed ik ook zo. Totdat ik me bedacht dat ik me gedroeg als een junk, je bent overal opzoek naar dingen om het niet te doen. Als het je wel lukt te stoppen, dan kom je er achter hoe fijn het eigenlijk is en wat een voordelen het heeft.
Ik bedoel dit zeker niet lullig ofzo, maar meer zodat je ook een andere kant ziet. Ik ben ook helemaal niet geweldig, ik rookte een pakje per dag al ruim 10 jaar lang en ben pas ruim een week gestopt. Het voelt ook nog helemaal niet alsof ik echt gestopt ben, want ik weet nog niet of ik dit de rest van mân leven wel kan volhouden. Wat ik wel in mijn hoofd hou, is dat het niet Ă©rg is als ik een peuk rook, het mag wel van mezelf. Maar het is zo zonde, want dan moet ik weer opnieuw door die lastige eerste paar dagen en dat wil ik niet.
Heel veel succes, het is even lastig maar daarna ben je zo trots op jezelf!