Pff nou lekker aardig dat ze dat pas achteraf vertellen. Bij mij gebeurde dat soort dingen ook vaak dus op den duur deelde ik zelf ook niks meer aan samenvattingen/verslagen en hield ik lekker alles voor mezelf .
Ik heb morgen een afstudeerdeadline en er zoveel paniek in de WhatsAppgroep van m’n afstudeergroepje. Echt heerlijk. Krijg echt zo’n groepsgevoel van die gezamenlijke paniek om hoelaat die deadline nou eigenlijk is.
Eind van de maand is de aanmelddeadline voor de master die ik wil doen, en ik ben vastbesloten om vandaag mijn motivatie af te maken! Ik kan mijn daadwerkelijke motivatie best goed verwoorden denk ik, maar het stukje veren-in-eigen-reet vind ik toch lastig altijd…
Wat verwacht je morgen nog te kunnen/willen aanpassen t.o.v. vandaag?
Zijn er criteria die je kunt afvinken die je hebt gevolgd tijdens het schrijven? Wellicht nog een keer de opdracht naast je paper leggen ter vergelijking?
Veel meer kun je denk ik niet doen.
Succea met inleveren!
Ik krijg vrijstelling voor mijn minor dus geen studievertraging, financiële problemen. Zo heerlijk.
Superfijn! En terecht ook overigens. Wanneer verwacht je nu af te studeren? Kan me nog herinneren dat je destijds nog met je oude studie bezig was #nostalgie haha
Ten eerste: wat een domme, onderontwikkelde lul is R. Dat staat vast.
Maar wat ook vaststaat is dat je nog 4 weken met hem moet samenwerken en dat je zijn kennis op dit moment eigenlijk ook nodig hebt. Ik zou het daarom toch echt nog die 4 weken met hem uitzingen en hem eventueel daarna nog even vertellen hoe onprofessioneel en belachelijk zijn werkhouding is.
Om het voor je/jullie zelf makkelijker te maken: zouden jullie niet 1 of meerdere vaste momenten in de week kunnen afspreken waarop jullie contact hebben?
Misschien is via app dan niet zo handig, maar bijvoorbeeld via Zoom ofzo zodat jullie even allemaal tegelijk aanwezig zijn en op dat moment de vragen en opmerkingen kunnen bespreken die er zijn? Dat is denk ik efficiënter en bespaart jou stress als je tijdens of na je werk nog allemaal appjes moet doorlezen hierover, en zeker als dit allemaal door zou moeten gaan tot half 10 ‘s avonds. (Wat ik overigens ook belachelijk vind)
En over het onderwerp, dit kunnen jullie dan misschien ook in zo’n wekelijkse meeting bespreken waarbij iedereen even wat ideeën kan inbrengen, zodat jullie gezamenlijk tot een onderwerp kunnen komen.
Ik denk in elk geval dat het goed is de komende 4 weken zo weinig mogelijk aandacht te besteden aan het kinderachtige gedrag van deze vent, niet in de aanval te gaan en duidelijke afspraken te maken. For the sake of het cijfer dat jullie hier (neem ik aan) op krijgen.
Zodra het is ingeleverd kun je altijd je zegje nog doen.
Ah ja, dat is dan gelukkig voor hem maar als je die tijd niet hebt overdag zou ik daarin ook gewoon mijn grenzen aangeven en duidelijk zeggen dat als er verderop in de week nog vragen/opmerkingen zijn die niet super urgent zijn, deze gewoon kunnen worden besproken tijdens de Teams meetings.
Anders word je er echt gek van op den duur, je bent overdag al zo druk bezig en jij hebt niet de luxe die hij wel heeft van tijdens werk ook met studie bezig kunnen.
Veel succes nog even met de opdracht, het gaat vast goedkomen en dat feestje na afloop lijkt me meer dan verdiend
Hello, ik heb een vraag: ik ben opzoek naar een goede tentamentraining om m’n faalangst een beetje de baas te zijn. Wil echt alles op alles zetten om m’n P te halen voor 31 augustus. Heeft iemand hier in dit topic een aanrader?
Oeh goed punt, dankjewel. Ga morgen even op onderzoek uit.
Denk dat het een combi is van faalangst en time management.
Doordat ik een LOT volg, heb ik al best wel wat moeten vragen van m’n SLB’er. Dus wil liever geen beroep op haar doen.
Om hierop terug te komen; ik ga mezelf inschrijven en ik kijk er nu al naar uit
Heh? Maar hoe kan je begeleider bepalen dat er te weinig groei is als ze je in de tussentijd niet heeft meegemaakt?
Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan! Desnoods kijken of je het bij de examencommissie kan aanvechten. Ik weet dat mijn school wel eens stages toch voldoende heeft beoordeeld als een student dit zo kon motiveren.
Leuk! Ik ben inmiddels twee jaar bezig met een bachelor naast mijn baan. Ik doe het in deeltijd, dus ik ga er 6 jaar over doen in totaal. Het is soms zwaar, maar ik geniet er ook echt van. De stof interesseert me echt heel erg, dat maakt het makkelijker.
Kun je geen samenvatting vinden van het boek? Of anders met medestudenten afspreken dat.iedereen een deel samenvat?
Kan je de docent niet mailen met je vraag of is het eentje die nooit antwoord geeft? Ik had waarschijnlijk allang een gefrustreerde mail gestuurd haha.
Ah dat is wel vreemd ja van dat oefententamen. Dan maar ervan uitgaan dat je dat niet hoeft te kennen, komt vast goed. En als daar wel vragen over komen een klacht indienen
Ik had een gelijkaardige situatie in dezelfde studie maar wellicht andere uni. Een duidelijke mail sturen naar de studieadviseur én de instantie die je ects-programma goedkeurt met daarin duidelijk jouw situatie + jouw oordeel over de haalbaarheid/toekomstplannen + screenshots. Ik mocht zogezegd ook niet aan m’n scriptie starten omdat ze 90 ects/jaar te veel vonden en ze niet geloofden dat ik in 1 semester een scriptie van 15 ects kon schrijven (terwijl ik al eerder voor een andere master ook in 1 semester een scriptie van 24 ects schreef). Gewoon doordrammen en heb m’n gelijk gekregen. En in het ergste geval schrijf je nu al door aan je scriptie, en doe je idd alsof je dat in 2 weken gefikst hebt. Succes!
Moet voor mijn opleiding ook veel verslagen doen, maar hier kom je echt overal mee weg als je een beetje een vlotte pen hebt Heb echt 9’ens gehaald dat ik dacht: okeeeee?
Ik ben echt aanbeland bij de laatste lootjes en het valt zo zwaar. Ik moet nog een (vrij groot) paper schrijven voor volgende week en ook mijn scriptie afronden. Heel veel te doen dus, maar toch heb ik steeds van die baaldagen waarop het gewoon niet lukt om iets te doen.
Ik heb hier eerder een vraag over gesteld, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de specifieke uni.
Momenteel studeer ik aan de UvA en wil hierna nog een master doen. De studieadviseur gaf aan dat je ervoor kan kiezen om nog niet af te studeren door ‘gewoon’ je diploma nog niet aan te vragen waardoor je overlap hebt dus geen instellingstarief hoeft te betalen.
Alleen krijg je je diploma wel met de datum waarop je je laatste vak hebt afgerond, dus werkt dit wel echt? Krijg je dat ding niet met terugwerkende kracht waardoor ze ineens kunnen zeggen maar hee jij moet gewoon 15000 betalen