Even klagen: ik doe een duale HBO-opleiding in medisch-technische richting. Alle theorievakken moet ik in mijn eigen tijd doen (ik werk 32 uur). Maar ik heb nu een vak: niet doorheen te komen. Ik had er eigenlijk volgens mijn planning 6 weken voor, maar dat wordt minimaal 8. Ik snap de helft niet, ik haal mijn eigen planning met geen mogelijkheid omdat het ZO VEEL is. Ik ben nu al 1,5 uur bezig met 18 pagina’s samenvatten en dat is nog niet eens de helft van wat ik vandaag eigenlijk wilde doen. Het voelt zo intens nutteloos om zo lang te besteden aan iets en de stapel werk niet kleiner te zien worden. Terwijl ik nog 3 theorievakken hierna moet en eigenlijk eind juni klaar moet zijn met jaar 1. Opzich bepaal ik zelf wanneer ik klaar ben met jaar 1, maar ik voel me tegenover mijn werk wel schuldig als ik er veel langer over ga doen dan juni.
En ik heb tegelijkertijd ook nog een praktijkvak waar ik op vastloop. Ik heb echt 0,0 ruimtelijk inzicht en ik moet dingen super nauwkeurig zien te meten. En inmiddels ben ik zover dat me dat voor 90% lukt, maar ik heb een 100% score nodig om te kunnen slagen. En ik ben soms echt bang dat dat gewoon niet haalbaar is (en zeker niet voor juni). En het is ook nog eens een praktijkvak over een onderzoek wat ik in mijn ziekenhuis helemaal niet uitvoer, dus het voelt ook nog eens nutteloos om te leren. En ik ben de enige student in mijn ziekenhuis, dus het enige wat ik zie is collega’s die alles wel perfect kunnen (oké vast niet) en dan voel ik me zo dom en denk ik: het ging hen vast allemaal veel beter af dan mij.
@Luzarl. Ik heb je situatie een beetje meekregen op het forum, en die 70% vind ik dan eigenlijk al knap! Ik snap helemaal dat je hoofd nu even helemaal niet staat naar studie. Als uitloop niet heel erg is, zou ik dat misschien ook voor lief nemen. Ik heb bij mijn vorige studie ook voor uitloop gekozen (en ga dat bij mijn huidige studie waarschijnlijk weer krijgen) omdat het dan gewoon allemaal beter liep en ik niet 24/7 gestrest was. Geen spijt van gehad!