Studietopic

Uitloop is echt totaal normaal joh, maakt je helemaal geen screw up! Toen er nog geen boetes op lagen deden mensen makkelijk 8 of 10 jaar over een opleiding, dus 5 jaar over een vierjarige opleiding stelt echt niks voor. En hoe langer je studeert hoe korter je hoeft te werken :v:

21 likes

Het is een moeilijke opleiding, als er al wat kleine dingen tegenzitten wordt het moeilijk om de vier jaar te belopen.

1 like

Ik heb ook langer over mijn studie gedaan. Maar mijn mantra is dat je niet alles tegelijk kan doen, en tijdens mijn studie waren er op verschillende momenten zoveel dingen aan de hand die dan prioriteit hadden. En ik heb in die periode ook geleerd op mezelf te wonen, hoe om te gaan met stress, leren doorzetten etc etc. Dus ik vind het nu oké.

2 likes

Is toch 50% korting volgend jaar, misschien ook als je voor 1maand moet betalen?
Lijkt me wel eigenlijk

Ik studeer in oktober af, mijn voordeel is dan alleen 50% korting voor 2 maanden. Zo zuur dat in deze regelingen zovaak studenten buiten de boot vallen. Want voor de 500 euro moet je weer voor augustus een diploma halen :sob:

1 like

Stresssss. De deadlines vliegen me opeens om de oren en moet allemaal tegelijk onderwerpen en invalshoeken voor artikelen bedenken :exploding_head: Had ik nou maar meer in de meivakantie gedaan…

Ja, we leren er nooit van hè? :joy:

En lief! Ik moet (fictief) voor het Parool een achtergrondreportage schrijven over jongerencultuur in Amsterdam, best specifiek dus… Maar dan wel een eigen invalshoek erbij. En daarnaast een vrij achtergrondartikel met eigen onderwerp en eigen medium naar keuze, maar daar heb ik zelf nog niet eens over nagedacht. Voor een ander vak moet ik ook een blog schrijven over een gebeurtenis die je zelf hebt meegemaakt, maar dat komt wel in orde.

1 like

Mijn voltallige studiegroepje heeft blijkbaar een samenvatting gevonden op stuvia die zo enorm handig is. Dus zover fijn dat ze mij dit achteraf verteld hebben, draagt echt bij aan het groepsproces.

Ten 2e: ik.vind die samenvatting gewoon niet meer op stuvia?? Op naam niet, op titel niet, op uni niet en op premaster niet.

Pff nou lekker aardig dat ze dat pas achteraf vertellen. Bij mij gebeurde dat soort dingen ook vaak dus op den duur deelde ik zelf ook niks meer aan samenvattingen/verslagen en hield ik lekker alles voor mezelf :tipping_hand_woman::see_no_evil:.

Ik heb morgen een afstudeerdeadline en er zoveel paniek in de WhatsAppgroep van m’n afstudeergroepje. Echt heerlijk. Krijg echt zo’n groepsgevoel van die gezamenlijke paniek om hoelaat die deadline nou eigenlijk is.

4 likes

Eind van de maand is de aanmelddeadline voor de master die ik wil doen, en ik ben vastbesloten om vandaag mijn motivatie af te maken! Ik kan mijn daadwerkelijke motivatie best goed verwoorden denk ik, maar het stukje veren-in-eigen-reet vind ik toch lastig altijd…

12 likes

Wat verwacht je morgen nog te kunnen/willen aanpassen t.o.v. vandaag?

Zijn er criteria die je kunt afvinken die je hebt gevolgd tijdens het schrijven? Wellicht nog een keer de opdracht naast je paper leggen ter vergelijking?

Veel meer kun je denk ik niet doen.
Succea met inleveren!

2 likes

Ik krijg vrijstelling voor mijn minor :pleading_face: dus geen studievertraging, financiële problemen. Zo heerlijk.

87 likes

Superfijn! En terecht ook overigens. Wanneer verwacht je nu af te studeren? Kan me nog herinneren dat je destijds nog met je oude studie bezig was #nostalgie haha

1 like

Ten eerste: wat een domme, onderontwikkelde lul is R. Dat staat vast.
Maar wat ook vaststaat is dat je nog 4 weken met hem moet samenwerken en dat je zijn kennis op dit moment eigenlijk ook nodig hebt. Ik zou het daarom toch echt nog die 4 weken met hem uitzingen en hem eventueel daarna nog even vertellen hoe onprofessioneel en belachelijk zijn werkhouding is.
Om het voor je/jullie zelf makkelijker te maken: zouden jullie niet 1 of meerdere vaste momenten in de week kunnen afspreken waarop jullie contact hebben?
Misschien is via app dan niet zo handig, maar bijvoorbeeld via Zoom ofzo zodat jullie even allemaal tegelijk aanwezig zijn en op dat moment de vragen en opmerkingen kunnen bespreken die er zijn? Dat is denk ik efficiënter en bespaart jou stress als je tijdens of na je werk nog allemaal appjes moet doorlezen hierover, en zeker als dit allemaal door zou moeten gaan tot half 10 ‘s avonds. (Wat ik overigens ook belachelijk vind)
En over het onderwerp, dit kunnen jullie dan misschien ook in zo’n wekelijkse meeting bespreken waarbij iedereen even wat ideeën kan inbrengen, zodat jullie gezamenlijk tot een onderwerp kunnen komen.
Ik denk in elk geval dat het goed is de komende 4 weken zo weinig mogelijk aandacht te besteden aan het kinderachtige gedrag van deze vent, niet in de aanval te gaan en duidelijke afspraken te maken. For the sake of het cijfer dat jullie hier (neem ik aan) op krijgen.
Zodra het is ingeleverd kun je altijd je zegje nog doen.

3 likes

Ah ja, dat is dan gelukkig voor hem maar als je die tijd niet hebt overdag zou ik daarin ook gewoon mijn grenzen aangeven en duidelijk zeggen dat als er verderop in de week nog vragen/opmerkingen zijn die niet super urgent zijn, deze gewoon kunnen worden besproken tijdens de Teams meetings.
Anders word je er echt gek van op den duur, je bent overdag al zo druk bezig en jij hebt niet de luxe die hij wel heeft van tijdens werk ook met studie bezig kunnen.

Veel succes nog even met de opdracht, het gaat vast goedkomen en dat feestje na afloop lijkt me meer dan verdiend :stuck_out_tongue:

1 like

Hello, ik heb een vraag: ik ben opzoek naar een goede tentamentraining om m’n faalangst een beetje de baas te zijn. Wil echt alles op alles zetten om m’n P te halen voor 31 augustus. Heeft iemand hier in dit topic een aanrader?

Oeh goed punt, dankjewel. Ga morgen even op onderzoek uit.
Denk dat het een combi is van faalangst en time management.

Doordat ik een LOT volg, heb ik al best wel wat moeten vragen van m’n SLB’er. Dus wil liever geen beroep op haar doen.

Om hierop terug te komen; ik ga mezelf inschrijven en ik kijk er nu al naar uit :sweat_smile:

12 likes

Heh? Maar hoe kan je begeleider bepalen dat er te weinig groei is als ze je in de tussentijd niet heeft meegemaakt?
Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan! Desnoods kijken of je het bij de examencommissie kan aanvechten. Ik weet dat mijn school wel eens stages toch voldoende heeft beoordeeld als een student dit zo kon motiveren.

2 likes