@Doperwtje ja dit! Zuidas en volgens mij ook wel advocatuur daarbuiten hechten veel waarde aan cijfers. Als je bijvoorbeeld wat bij de overheid wil hoef je niet eens je cijferlijst mee te sturen. Komt vast goed met jou!
Hier ook een bemoedigend bericht van iemand van jouw leeftijd die bijna is afgestudeerd in hetzelfde werkveld (ook na hbo+wo) en er zijn genoeg plekken waar ze je zeker aannemen zonder je cijferlijst op te vragen. Motivatie is ook wel heel belangrijk en als je een paar relevante zaken naast je studie hebt gedaan (en dat hoeft echt niet meteen een bestuursjaar ergens te zijn) dan kom je wel binnen! Je kan met deze studie op zoveel verschillende plekken werken. Mocht je toch de advocatuur in willen dan denk ik altijd maar dat je daar ook best terecht kan komen als je al een aantal jaar relevante werkervaring hebt opgedaan in de praktijk (en bepaalde cursussen of opleidingen gevolgd hebt). Ik denk dat dat op den duur belangrijker is dan je cijferlijst uit je hbo/uni tijd.
In mijn ervaring is alleen bij ‘top’ kantoren is je cijferlijst boeiend, of als je echt op megaspeciale niche plekken wil werken. Maar dan is je cijferlijst alleen toch niet altijd voldoende, dan moet je ook wel denken aan artikelen schrijven, buitenschoolse ervaring en bestuursfuncties enzo.
Bij een gemiddelde functie kun je prima terecht met zessen, diploma is diploma. En rechten is niet beperkt tot de advocatuur, er is zoveel mogelijk. Zelfs in commerciële bedrijven zijn echt leuke juridische functies te vinden. En uiteindelijk gaat het er toch om of je in de praktijk je werk goed kan doen, en niet of je een prachtig rechtsvergelijkend essay kan schijven.
Thanks allemaal, dit doet me goed!
Waar in Amsterdam kun je lekker overleggen/studeren met elkaar? Mag ook een koffieplek (workplace) zijn.
Thanks alvast!
Het gaat wennen weet ik uit ervaring. Succes!
Komt helemaal goed! Ik ging ook weer een opleiding volgen na 6 jaar werken en dat is ook goed gekomen, het went.
Ja die van scribbr!
Met behulp van Open AI text classifier kun je ook achterhalen of de tekst door een AI tool is geschreven. Ik gebruik dat zelf wel is als docent, bij de studie waarvoor ik werk is het beleid dat de inzet van AI prima is mits je gebruik maakt van bronvermelding en je opdrachtgevers/afstudeerorganisaties hiervan op de hoogte stelt.
Ah, op die manier, dan is idd de tip van Scribbr wel een goeie. Wel netjes van je het zo naloopt.
Als je zelf een tekst schrijft en het laat herschrijven in bijv ‘zakelijke taal’ door chatgpt, kun je dat ook herleiden met een Al textclassifier?
Oh nice ik ben net op zoek naar zoiets. Heb mijn scriptie helemaal zelf geschreven maar heb intense nachtmerries over dat ze mogelijk misschien eventueel echt dikke plagiaat ontdekken en dan heb je echt zo’n probleem
Dat durf ik je niet te zeggen, je zou als test een keer een hergeschreven tekst er doorheen kunnen gooien.
Heeft iemand van jullie ooit een scriptiebegeleider ingehuurd voor het helpen met het schrijven / controleren / feedback geven voor een masterthesis? Ik ben begonnen met m’n onderzoeksopzet en ik merk dat ik het heel lastig vind en ben aan het nadenken om een externe in te huren. Alleen twijfel ik een beetje…
Ik heb dit als heeeel fijn ervaren. Gewoon iemand van “buitenaf” om mee te kunnen sparren is zo prettig!
Kun jij mij er meer over vertellen? Hoe vaak per maand had je contact, in wat voor vorm? Wat betaalde je ongeveer per uur, hoe heb je diegene gevonden enz ?
Zeker!
Ik weet niet meer wat ik heb betaald, het is best een hele tijd geleden namelijk.
Een neef van een van mijn vriendinnen deed scriptiebegeleiding naast zijn werk dus ik heb hem via-via gevonden.
We hadden eenmaal per 3 weken/maand contact en tussendoor mocht ik hem ook mailen of bellen als ik vragen had. Ik vond dat wel heel fijn. Vaak had ik tussendoor een kleine vraag en dan is het fijn dat je niet meteen hoeft te wachten tot de volgende meeting.
Voor de meeting stuurde ik altijd mijn stukken door zodat hij ze door kon lezen en alvast feedback kon geven.
Wij hebben altijd via Skype afgesproken. Dat was prima!
Sorry ben even een one issue forummer maar ik ben ZO zenuwachtig voor mijn mondeling zometeen. Als ik het haal ben ik gewoon afgestudeerd 🥹
Dit is hopelijk de laatste keer dat ik de kracht van het forum zal aanroepen voor studieresultaten
Succes!!! Je kunt het!
You got it