Heel veel succes en ik hoop voor je dat de toets meevalt en je het alsnog gaat halen! Ik herken het gevoel en wil mij graag verstoppen en pas tevoorschijn komen als het over is .
Ik krijg niet eens een vergoeding terwijl op de website van rijksoverheid staat dat het verplicht is.
Pabo ook pff voor een lio stagiair krijgen de scholen een vergoeding maar ze mogen zelf beslissen waar ze het aan besteden.
[edit] sorry, verkeerde topic.
Ik moet een survey afnemen , bestaande uit 11 vragen.
Hij gaat alleen binnen mij instelling verspreid worden, binnen een selecte groep medewerkers (90 personen ongeveer).
Ik wil graag dat er (indien dit kan) direct resultaat -diagrammen worden gegeven.
Raden jullie survey monkey of google forms aan hiervoor?
dit is natuurlijk iets wat ik eigenlijk aan mân supervisor had moeten vragen, maar ik schaam me er een beetje voor dat ik nog niet genoeg op dreef ben
voor de ffâers die ooit interviews af hebben moeten nemen voor (scriptie)onderzoek: hoe hebben jullie mensen benaderd?
mijn onderzoek bestaat uit een vergelijking tussen meer een âofficieel/proffessioneelâ narratief over een wijk, en het regelen van interviews met experts gaat heel goed. alleen, de interviews met âlocalsâ komen veel moeilijker op gang, terwijl dat eigenlijk mijn hoofdinteresse had. maar durf niet echt op straat/in de winkel/etc. mensen aan te spreken - ook omdat veel mensen niet zelfverzekerd genoeg zijn over hun engels, vermoed ik.
heeft iemand tips? raak een beetje de weg kwijt haha
Wat ik vaker heb gedaan is iemand uit de buurt benaderen die andere mensen kent, bijv. een werknemer van een buurthuis/ religieuze locatie (kerk/moskee etc.). Dan daarmee het eerste contact leggen en zo verder in een groep komen om mensen te interviewen. Ligt er een beetje aan wat je doelgroep is welke locatie handig is om te benaderen
ja snowballing was ook mijn idee en heb wat lokale contacten - maar die geven ook aan maar weinig mensen te kennen die engels spreken (voor hen is engels spreken vloeiend engels spreken), dus misschien maar even benadrukken dat het ook oke is als ze een beetje engels kunnen.
en @Pax dat is een goed idee ook, tot nu toe te pussy voor geweest maar ik zal me maar over die grens heenzetten haha
heb het wel via facebook groepen van de buurt/straten geprobeerd maar geen respons
misschien! maar vind dat ook wel veel om te vragen van iemand (en niet echt budget om ervoor te betalen).
ik denk dat ik wat meer om hulp moet durven vragen, maar altijd moeilijk dat
Ik heb wel een briefjes zien hangen! Gewoon in de supermarkt of bij de apotheek. Ik heb toen uiteindelijk ook meegedaan
Je zou ook de Nextdoor app kunnen proberen, als die tenminste een beetje actief is in die buurt. Of naar een huiskamer/gemeenschapsruimte gaan als die er is. Mensen die daar op het koffieuurtje komen hebben bij uitstek alle tijd van de wereld.
Moet het trouwens per se in het Engels? Of is alleen de vragenlijst in het Engels? Dan zou je kunnen overwegen om die te laten vertalen door een professionele vertaler. Dat is goedkoper dan een tolk en mensen hebben dan een steuntje als ze het niet helemaal begrijpen.
Waarom vraag je dit niet gewoon aan een van je studiegenoten of de school zelf haha. Is toch veel sneller
Ik zou gewoon mailen, ze zouden jou hier gewoon informatie over moeten sturen toch
ben met mân masterscriptie bezig en heb de hele tijd het idee dat ik niet genoeg heb gedaan
terwijl ik 12 lange interviews (tussen 40 minuten en 2 uur) heb afgenomen terwijl een scriptie-duo in mân studie er bijv. 5-6 heeft op aanraden van de begeleider. zijn verder helemaal geen strakke richtlijnen over iets.
en TOCH denk ik hele tijd ânou was wel beter geweest als ik er meer had gedaanâ en dan raak ik een soort mentaal verlamd en wordt ik gewoon angstig als ik naar mn word document kijk???
is dit wat ze imposter syndroom noemen
Verkeerde topic, ik was net een andere ergernis van je aan het lezen
Ik vind 1,5 a 2 weken lang genoeg om een herinnering te sturen of om een ontvangstbevestiging te vragen
Op [datum] heb ik u mijn verslag gestuurd om te beoordelen, zou u willen bevestigen dat u deze heeft ontvangen? Alvast bedankt voor uw reactie!
En je verslag weer bijvoegen of je vorige mail doorsturen zodat je beoordelaar in ieder geval niet hoeft te zoeken
Ik ben er over aan het nadenken om nog een bachelor+master te doen (rechten). Ik heb al een wo bachelor en onafgemaakte master dus ik krijg helaas geen stufi/moet instellingsgeld betalen, ook ben ik al een aantal jaren aan het werk. Financieel gezien zou het allemaal net uitkomen (indien ik mijn huidige baan in deeltijd kan doen).
Heeft iemand hier ervaring mee? En dan ook vooral hoe het was om 4+ jaar te studeren naast je baan. Heb je juist voor een deeltijd studie gekozen of voltijd?
Ik ben al enkele jaren bezig met het combineren van werken en studeren (wel BE). Ondertussen heb ik mijn bachelor (hogeschool, informatica), ben ik bezig met een schakeljaar naar master en zit ik ongeveer halverwege een bachelor sociale wetenschappen (universiteit). Ik doe deeltijds, ik kies ieder semester welke en hoeveel vakken ik opneem en veel is in afstandsonderwijs. Maar ik ben niet gejaagd, ik wil niet per se zo snel mogelijk die diplomaâs, aangezien ik ook wel comfortabel zit op mijn werk. Ik werk in theorie 24 uur, maar is eerder 30 uur gemiddeld.
Ik doe het erg graag, maar het is qua planning soms wel wat ingewikkeld om alles ingepland te krijgen. Maar omdat ik niet voltijds werk en ook niet voltijds studeer, is het wel iets dat ik mezelf nog jaren zie doen. Het is een leuke afwisseling en ik heb ook nog marge om andere dingen te doen. Maar sommigen kiezen ervoor om het intensiever te doen, dan heb je natuurlijk sneller je diploma.
Ik weet niet of je specifieke vragen hebt?
Ik ben afgelopen september begonnen met een hbo deeltijd naast mijn werk. Ik werk 32 uur en ga 1 dag naar school. Ik vind het echt heel pittig, vooral qua hoeveelheid en tijd, de stof zelf vind ik niet heel moeilijk.
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je basis goed is, stabiele thuisomgeving, stabiele werkomgeving. Ik heb zelf pech gehad dat mijn werk is onrustig was waardoor dat veel van mij vroeg en het combineren heel lastig was. En het vraagt wel echt planningskills en soms moet je de asshole zijn die niet naar een verjaardag oid gaat omdat je moet studeren. Maar onder de streep vind ik het wel waard en, als je de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker gaan doen.
Ik wil met alle liefde nog vragen beantwoorden, dus als je deze hebt, laat maar weten.