Ik heb een studie gerelateerde vraag. Misschien weet iemand het hier toevallig want ik heb hier 0 theorie over dus het is een beetje vaag. Iemand een voorbeeldje
Geef een beschrijving van een reflectieve actie in een coachgesprek.
Ik heb een studie gerelateerde vraag. Misschien weet iemand het hier toevallig want ik heb hier 0 theorie over dus het is een beetje vaag. Iemand een voorbeeldje
Geef een beschrijving van een reflectieve actie in een coachgesprek.
Hmm âreflectieve actieâ klinkt een beetje vaag, weet niet exact wat ze daarmee bedoelen. Ik zou denken aan bijvoorbeeld het geven van gevoelsreflecties wellicht? Of bedoelen ze meer dat je op jezelf reflecteert gedurende het gesprek en op basis daarvan je acties aanpast?
Ik zou eerder denken aan iets zoals het geven van gevoelsreflecties (iemand verteld een heel verhaal en je haalt er eigenlijk uit dat diegene teleurgesteld is, dus dat geef je diegene terug: je bent teleurgesteld, en dan kan diegene bijvoorbeeld zeggen, ja ik ben enorm teleurgesteld of nee ik ben kwaad). Maar beetje onduidelijke vraag.
Je zult indd boeken ontvangen, leeromgeving is digitaal.
Wat ga je volgen? ( als je dat wilt delen)
Nee maar die leek mij wel heel leuk! Misschien dat ik die nog een keer âlosâ volg.
Ik doe nu de managementopleiding via de ou.
Heel veel succes!
@Oprah wat leuk, succes!
Is er toevallig een Belgische studerende FFâer die een artikel voor mij zou willen opzoeken en toesturen? Ik heb op allerlei manieren geprobeerd eraan te komen, incl. een betaald abonnement afsluiten op de relevante database (maar mocht niet want was alleen voor bedrijven, moest contact opnemen met mijn universiteitsbieb maar die biedt ook geen toegang), maar het lukt niet en ik heb het echt nodig.
Ik schrijf op dit moment dus mijn scriptie en volgde er ook nog een vak naast. Een vak naast je scriptie volgen is normaal bij ons, als je de normale planning volgt moet dat gewoon. Maar ik doe twee bachelors dus heb al genoeg vakken gevolgd en hoef dus niet per se nog een vak te volgen naast mijn scriptie, maar ik had me wel voor een vak ingeschreven dat me interessant leek. Het is nu de tweede week van het blok en ik heb toch besloten om te stoppen met dat extra vak. Wel jammer want ik vond het wel een leuk vak, maar ik merkte dat ik door dat vak gewoon bijna niet aan mijn scriptie toekwam. Voelt wel een beetje als falen omdat de meeste studenten dus gewoon een vak moeten doen naast hun scriptie en ik dat dus blijkbaar niet kan, maar ik ben wel opgelucht nu
Soms kan je de auteur ook gewoon mailen (korte uitleg voor onderzoek studie blablabla) en dan sturen ze het zo naar je op. (Al weet ik niet over wat voor soort artikel dit gaat.)
@slakje hallo je doet (2!) bachelors tegelijk dat kunnen de meeste mensen niet aan.
Ik wil wel eens kijken of ik aan het artikel kan komen voor je!
Voor de rechtenstudenten onder ons: ik wil een samenvatting kopen, maar ik twijfel tussen Tentamentrainingen.nl, Lawbooks of Athenasummary. Iemand ervaringen met een van deze? Welke is aan te raden?
Edit: gaat om strafprocesrecht B2 op de RU
Ah top, dankjewel! Ik ken verder ook nirmand die die lawbooks gebruikt en het zijn meerdere delen dus ik ga denk ik voor die van tentamentrainingen
Ander vakgebied maar ik vond athena fijn voor samenvattingen
Oja wilde nog een update plaatsen maar was het vergeten. De samenvatting was niet geupdate en zo bar slecht dat ik mijn geld terug krijg. Vond 'm ook helemaal niet uitgebreid eigenlijk. Volgende keer ga ik denk ik voor athena
Jeetje wat kut! Gelukkig krijg je je geld terug
Haha had helemaal niet gezien dat ik op zoân oud bericht reageerde
Gistermiddag was een emotioneel moment. Heb voor mijn hbo opleiding een propedeusejaar op de universiteit niet gehaald en nu volg ik een premaster voor diezelfde bachelor. Loop al sinds september met een knoop in mijn maag rond die ik probeer weg te wuiven, maar diep vanbinnen had ik zoân ontzettende angst dat ik het nu ook weer niet zou kunnen.
Gistermiddag is dus het eerste tentamencijfer bekend gemaakt en het was een 6,5! Het was zoân ontzettende opluchting, niet normaal.
Voelt gek om te zeggen maar ik ben echt trots op mezelf dat ik deze stap toch heb durven zetten
Goed van je en je mag zeker trots zijn op jezelf!
Goed gedaan!
Pff ik begon aan mân master dit jaar en ik ga gewoon dit jaar waarschijnlijk 0 punten halen. Begin van het jaar een break genomen omdat ik het mentaal niet trok, toen wilde ik net voor de kerst een tentamen wel gaan maken en kreeg ik covid. Voor mân bachelor mis ik nog punten en moet ik nog 2 vakken doen dus die ga ik in maart doen, maar in maart beginnen ook nog 2 andere vakken van de master. En ik zie het echt niet zitten om 2+ vakken in 1 blok te doen, dus uiteindelijk ga ik denk alleen het vak dat in januari begint volgen voor mân master. Zo kut om over na te denken, maar ik moet echt mân bachelor afronden dit jaar dus ik durf het echt niet aan om meer dan die 2 vakken te doen
Ik heb een beetje hetzelfde, althans ik voel ook wel stress van vakken moeten halen terwijl de rest van het programma gewoon doorloopt. Heb voor blok 3 nog een premaster vak openstaan dat ik echt moet halen, maar moet ook nog een vak herkansen van blok 1 waardoor ik een vak uit blok 2 dat nu bezig is alweer door moet schuiven naar een ander moment .
Werkt totaal niet motiverend en is heel stressvol, maar ik heb zelf wel zoiets van: ik moet me eerst gaan focussen op de dingen die echt belangrijk zijn en moeten (zoals dat vak in blok 3 halen - anders mag ik ĂŒberhaupt niet door met de master) en van daaruit maar verder te kijken. Heb zelf al de nodige uitloop gehad in mijn studie maar dat is dan zo. Daarbij komt dat we nu in een pandemie zitten waarvan de mentale gevolgen ook niet onderschat moeten worden, dus wat dat betreft is het denk ik ook niet helemaal te vergelijken met het verloop van je studie zoals dat normaal gesproken zou gaan.
Sorry voor de take over, moest het zelf ook even van me afschrijven omdat ik de laatste tijd merk dat deze stress bovenop de mentale struggles die er door corona nu bijkomen me ook wel eens wat te veel wordt. Maar je kunt het! Een duidelijke planning maken, dingen die eerst moeten een prioriteit maken en een goed gesprek hebben met de studieadviseur (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) kunnen vaak toch al wat verlichting geven van de stress
Ja je hebt ook gelijk - ik neem het mezelf een beetje kwalijk dat ik ĂŒberhaupt nog niet klaar (ik studeer al 10 jaar, niet dezelfde studie dan) ben en ik wil dan alles tegelijk doen omdat het anders een beetje als falen voelt maar het is veel belangrijker om te zorgen dat ik deze 2 bachelorvakken doe, dan is mân bachelor tenminste eindelijk klaar. Heb helaas ook niet de optie om te schuiven met de mastervakken, het is echt nu of volgend studiejaar. En ja, de pandemie helpt ook echt niet mee, zorgt bij mij in iedergeval voor meer last van angstklachten en depressie en daar had ik al voldoende last van zonder een pandemie en lockdown, haha.
Geen sorry hoor, het is een soort van ânormaalâ om maar gewoon door te gaan terwijl we ons eigenlijk in zoân gekke periode bevinden. En we werken en studeren maar door, want wat moeten we anders. Ik heb gelukkig nu in iedergeval al wat mailtjes richting studieadviseur er uit gedaan en dan hoop ik dat het aankomend blok een beetje goed loopt.
Hallo! Zijn er hier ook mensen die studeren naast een baan? Ik ben enkele jaren geleden afgestudeerd en werk nu fulltime, maar ik twijfel over een studie naast mijn baan aan de OU. Heeft iemand hier ervaring mee?