Studietopic

Ik loop zo vreselijk achter met mn scriptie. Nouja stageverslag want moet er volgend jaar weer een schrijven, maar het is groter dan mijn bachelorscriptie en mijn god wat een drama. Alles gaat al weken mis en pfff. Kan echt niet wachten tot het over is :grimacing:

Ja same, ik moet het ook deze week inleverenā€¦
en dan heb ik weer andere deadlines pffff

Is serieus wel echt een investering voor je toekomst! Ik heb btw alles zelf moeten betalenā€¦ heeft me echt zoveel geld gekost

1 like

Ik wil je eventueel wel helpen met transcripten maken

1 like

Oh als je 38 dagen hebt, dan heb je nog wel even hoor! Ugh ja dat transcriberen was echt veel en saai werk, ik deed dat ook altijd meteen na een interview. Als je komende paar weken even hard door werkt, komt het echt wel goed!

Dat snap ik helemaal! Veel succes ermee!

1 like

Ik heb al mijn vakken gehaald en moet alleen nog die stomme scriptie schrijven. Het gaat alleen een beetje langzaam, maar ooit komt hij wel af. Heb het nu ook wel gehad met studeren, dus ik ben blij wanneer ik klaar ben straks

3 likes

Heel veel succes, komt echt goed!

@RupiKaur heel veel succes vandaag, je kan het!

1 like

Ik twijfel de laatste tijd heel erg over mijn studie. Ik heb mijn hbo diploma maar dat werk wil ik niet doen. Nu doe ik een pre-master en daar twijfel ik over. Ik wordt opgeleid om leiding te geven maar eigenlijk wil ik gewoon met de doelgroep zelf werken. Het zijn allebei sociale opleidingen trouwens.
OkƩ beetje vaag verhaal ivm herkenbaarheid, maar ik weet niet wat ik moet doen. Als ik stop wordt ik al helemaal ongelukkig met het werk dat ik dan kan doen :weary:

Gebruik je de premaster om uiteindelijk aan je master te kunnen beginnen? Past die master wel beter bij waar jij naar opzoek bent? Je kan met behulp van stageā€™s ook vrij goed een eigen wending geven aan je studie richting, misschien dat dat helpt.

Ja het plan is inderdaad om hierna meteen de master te doen. Ik heb in dit vakgebied eigenlijk nog helemaal geen stage gelopen en daarom twijfel ik ineens of het wel wat voor mij is. Ik twijfel ook heel erg of ik wel een masterscriptie kan maken, voelt alsof ik daar echt te weinig kennis voor heb. Ik heb daar ook gewoon geen zin in als ik daar nu aan denk. Moet nog een half jaar pre master maar maak me echt nu al druk om die scriptieā€¦
Oh en ik wil inderdaad wel een bepaalde stage kiezen die me dan wel leuk lijkt dus dat ga ik zeker doen! Ga alleen pas in mn master jaar stagelopen over een half jaar

Heel veel succes! Laatste loodjes als ik het zo lees dus nog even knallen.

1 like

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken om kennis voor je master scriptie, in mijn geval is dit ook altijd goed gekomen! Misschien moet je anders eens met docenten, alumini of mensen in het vak gebied praten, zo kun je een beter idee krijgen hoe het er in de praktijk uit gaat zien!

Stelt me gerust! En met mensen in het vakgebied praten is een goede en zou ik inderdaad eens moeten doen, ik moet gewoon een beter beeld hebben wat ik allemaal kan met mijn studie. Dankje!

Ik moet vandaag echt opschieten met studeren. Het is nog maar een week tot mijn examen en ik heb echt nog niet veel gedaan. Ik moet dit vak voor een derde keer opnieuw doen en maar 8/20 halen omdat ik al mijn andere vakken al gehaald heb. En toch schiet ik direct in verlammende angst als ik mijn boeken open doe omdat ik denk dat ik het echt niet ga kunnen omdat het mijn derde poging is.

Waarom ben je er precies zo klaar mee? Ik heb het nu na vijf jaar ook wel gehad, maar realiseer me nu ook dat je baan weinig te maken heeft met je studie en dat je studie meer een signaal is dat je een goed stel hersenen hebt. Ik heb zelf meerdere studies gedaan (zeg niet welke ivm herkenbaarheid). Conclusie daarvan was wel dat er per studie een groot verschil ik zowel niveau als sfeer is. En het is maar net wat bij jou past. Psychologie zou ik zelf niet perse aanraden, omdat er gewoon zoveel studenten zijn dat als je nu al met je cv als het ware achterloopt het erg moeilijk wordt voor je kansen hierna. Hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt, maar er zijn heel weinige plekken voor echte psychologen. Denk dan ook aan werkervaring plekken ipv een baan. als je heel erg gedreven bent kan alles denk ik, maar het is niet makkelijkā€¦

:sparkles::sparkles::sparkles: *SUCCES ALLEMAAL :sparkles::sparkles::sparkles:
ook voor mezelf

15 likes

Ik ga zometeen eerder naar school om alvast te studeren voor het tentamen op 14 juni
heb werkgroep tot 5 en ga blijven tot ik dat fucking hoofdstuk heb bestudeerd :angry::angry::angry:

2 likes

Zo lief! Dankjewel, zal het nodig hebbenā€¦ Jij veel succes met de voorbereiding van je presentatie!

1 like

Ik ben echt blij dat dit topic er is, soms heb ik echt het idee dat ik de enige ben die zich nergens toe kan zetten :sob:
26 juni begint mijn zomervakantie t/m 11 september, dus ik zit echt de dagen af te tellen. Nog maar heel even!
En iedereen die bezig is aan een scriptie: you can do this <3