Studietopic

Misschien helpt het om tabjes te plakken bij de artikelen die je regelmatig nodig hebt? en idd markeren

in het begin van onze studie hebben wij ook zo’n tutorial gehad, hoe je moet verwijzen etc en daarna was alles duidelijk dus hopelijk is dat bij jou ook zo!

2 likes

Ja vaak worden die vakken gegeven door rechtendocenten die even vergeten dat niet iedereen er ervaring mee heeft. Als ik je ergens mee kan helpen let me know.

Maar je bundel is inderdaad je bijbel en die kun je het beste gewoon atijd meenemen en inderdaad altijd verwijzen.

1 like

Is iets als Skillshare niks? Is een website met allemaal ‘classes’ over verschillende onderwerpen waar je een maandelijks abonnement op hebt, hoor er wel goede dingen over! Er zijn volgensmij best wat van dit soort platforms, maar dit is de enige die ik bij naam ken. Skillshare is wel vrij creatief georiënteerd geloof ik maar ze bestaan vast ook met andere focusrichtingen! Vaak werken ze ook wel met gratis trials dus misschien dat je zoiets eens zou kunnen proberen?

1 like

@Sparkles @littlelamb @Flamoes

Bedankt voor de tips! Lief!! Ga zo maar mijn nieuwe beste vriend voor komend jaar ophalen (bundel). Heb er gelukkig maar een nodig en hoor net dat ze deze helemaal gratis uitdelen. Dat slaat deze billige student niet over!

2 likes

Ik heb morgen een gesprek met mijn scriptiebegeleider en ben best wel zenuwachtig. Hopelijk kraakt hij het niet helemaal af :worried:

@Chan Succes!

Ik heb binnenkort een soort sollicitatiegesprek voor een studieproject dat ik wil doen en mijn bachelorscriptie heb ik ook in die richting geschreven en daar kan ik me dus wel mee onderscheiden. Ik heb nu alleen de titel en een korte uitleg van de scriptie op mijn cv, maar ik vroeg me af of het slim was om mijn cijfer er ook bij te zetten? Ik heb een 7 gehaald en dat is niet echt een heel denderend cijfer, maar nu staat er niks en kan men ook denken dat ik een 5,5 of 6 heb gehaald ofzo. Wat denken jullie?

1 like

ik heb een eigen voorstel ingediend voor een scriptieonderwerp en hoop zo erg dat ze hem goedkeuren

er stonden wel andere leuke onderwerpen op de lijst maar die hebben elk maar 1 of 2 plekken helaas, zal wel direct vol zitten denk ik

2 likes

Er komt echt zoveel op me af nu het studiejaar weer is begonnen. Ik loop al een beetje achter en vind het moeilijk in te schatten wat ze van me verwachten.
Had vandaag wel een prima gesprek, maar ik ben zo bang om te falen en ik kan dat moeilijk loslaten.

2 likes

Mijn scriptiebegeleider was tevreden en binnenkort mag ik hem verdedigen. De datum krijg ik deze week nog te horen. Nu nog even de puntjes op de i zetten en 20x doorlezen op spelfouten :grin:

7 likes

Gefeliciteerd! Laat het vooral ook nog lezen door anderen, op een gegeven moment zie je je eigen fouten niet meer!

Dit kan echt niet!!!

@lijnewiets klopt! Ik heb namelijk al een fout uit de conceptversie gehaald die ik eerst niet zag. Ik ga hem laten lezen door anderen en hopelijk staan er dan geen kromme, engelse zinnen meer in :confounded:.

@Pantalones dankjewel! Het is echt wel een opluchting, want scripties schrijven ligt mij niet zo.

1 like

What the fuck. Ik vind dit echt te bizar en super rot voor jou. Hopelijk kun je, ondanks deze organisatorische fout, het jaar dit keer wel goed beginnen!

_

Ik ben dit jaar begonnen met te veel hooi op mijn vork nemen. In principe is het wel te doen, echter heb ik net 6 maanden ‘vakantie’ gehad waardoor alles echt x3 aan energie kost (voor mijn gevoel). Ik geef nu zelf drie dagen pw les en volg zelf 1,5 dag pw colleges. Daarnaast ben ik dus tussendoor en 's avonds bezig met werk en huiswerk weg te werken zodat ik wel een beetje weekend heb. Ik ga nu week drie in en heb het gevoel dat ik geleefd word en een beetje achter de feiten aanloop. Hoop dat dat verder in het jaar nog wel beter gaat. Schaam me om dit zo neer te zetten omdat het opzich meevalt, maar ik moet het gewoon even kwijt. Ook voel ik mij een beetje onzeker over mijn functioneren omdat ik dus nog in opleiding ben om mijn bevoegdheid te halen voor mijn huidige werk, en aan de ene kant nog niet 100% klaar ben voor deze baan. Anderzijds had ik het gevoel dat ik wel voor deze baan moest kiezen omdat het gewoon veel beter, ipv een stage, bij mij zou passen.

Maar dit kan toch serieus niet? Pff wat een kut situatie. Zou je niet de administratie kunnen mailen? Het is natuurlijk sowieso een situatie die niet kan, maar voor jou helemaal niet met je gezondheid!

Vanaf volgende week start ik ook weer terug. Ik doe het meeste in afstandsonderwijs, dus ik moet veel op mezelf doen. En ik vermoed dat ik veel leeswerk heb voor de vakken die ik niet in afstand doe. Ik wil er graag wat structuur/overzicht in brengen, maar ik ben nog op zoek naar een goeie methode.

Hoe plannen jullie het studeren? Heb je vaste momenten, maak je een semester-overzicht, een weekoverzicht of laat je alles maar wat gebeuren en zie je hoe ver je komt?

Klinkt goed! Gebruik je hier een planner op papier voor? Of schrijf je het in je agenda oid?

Ik zoek nog naar een soort weekplanner. Doe het nu op een wit papier zonder lijntjes en maak dan een soort schema. Klinkt misschien kinderlijk maar ik werk gewoon echt beter als ik het op papier kan zien (heb het vier jaar tijdens mijn bachelor op deze manier gedaan). Maar een soort kant en klare lay out lijkt me ook wel handig (lekker laat ook, want doe nu een master en moet nog één jaar, kan netzo goed nog even doorgaan met mijn witte vellen methode :joy:)

Yes nog iemand die het ‘gewoon’ op papier schrijft :smile:

1 like

Waarom kan ik me wel uren concentreren op een Netflix serie… en niet op mn studie opdracht? Je zou kunnen zeggen dat er niks mis is met mn concentratievermogen maar af en toe pfffffffff

2 likes

Ik heb komende week weer de eerste midterms, en ik vind het zo spannend. Terwijl dit helemaal niet mijn eerste jaar is maar goed.
Ik vind het zo moeilijk inschatten wat ik nou precies allemaal moet weten en ben benieuwd of ik mijn plakkertjes strategisch geplakt heb in mijn wettenbundel.

Als mensen ook tentamens hebben success allemaal!!!

1 like

Als ik mijn motivatie echt nergens meer kan vinden motiveer ik mezelf met het idee dat ik de herkansing moet maken en hoe kut dat is. Plus 20 minuutjes werken, 10 minuutjes chillen, etc.
Zolang je nog niet voor je tentamenweek zit kun je het daar mee redden denk ik.