Studietopic

Het wordt niet beoordeeld als stage nu, want heb al teveel studiepunten. Wordt pas beoordeeld nadat ik een officiële kick off heb gehad voor m’n afstuderen. En het probleem zit hem in dat iedereen een andere mening heeft over wat ik moet gaan doen qua afstuderen. Maar afgelopen vrijdag wel gebeld met m’n afstudeerbegeleiders en daar nuttige feedback over gekregen!

Zijn er meer mensen nu bezig met hun scriptie? Ik kan mij herinneren dat op het egf er een scriptietopic was, is die hier ook? Waarschijnlijk moet ik even beter zoeken haha. Ik ben in ieder geval net begonnen met mijn bachelorscriptie en zie er echt als een berg tegen op. Ik studeer Rechten dus onderzoek doen heb ik ook niet veel gedaan tijdens mijn bachelor zelf. Als iemand nog tips heeft zijn die altijd welkom!

2 likes

Ik! Ik ben bezig met mijn mastescriptie over David Hockney. En hoe leuk het onderwerp ook is, ik vind het schrijven altijd ZO kut. Als je even wilt praten/vloeken/oid, dan weet je me te vinden.

1 like

Yes, ik ben ook bezig maar heb maar een kleine BA scriptie van 9EC

1 like

Like voor de herkenning haha. Ik moet komende maanden (deadline is in mei) ook mijn bachelorscriptie schrijven van 30 ECTS. Ben begonnen met literatuuronderzoek maar het voelt echt alsof ik maar wat aan het doen ben. Het helpt ook niet mee dat ik nog steeds 100% goedkeuring voor mijn onderzoeksopzet moet krijgen en dan pas wordt er een docent aan me gekoppeld bij wie ik terecht kan met inhoudelijke vragen. Wat voor onderwerp heb je? :slight_smile:

1 like

Wat lastig, maar wel heel knap dat je het desondanks toch als leerdoel voor jezelf hebt opgesteld. Ik neem aan dat er zeker begrip voor is als je uitlegt waarom het nog niet lukt. Zo iets kost nu eenmaal tijd.

1 like

Nee ik begrijp wat je bedoelt. Is er een moment waar je met haar al je leerdoelen moet bespreken? Of doe je dit in een verslag? Dan kan je eventueel aankaarten dat dit leerdoel voor jou op werkvlak, maar vooral ook op persoonlijk vlak iets is wat lastig is vanwege gebeurtenissen uit je jeugd, maar dat je verwacht hier wel beter in te worden naarmate de tijd verstrijkt. Als ze er dan naar doorvraagt kun je zelf bepalen hoeveel je hierover kwijt wilt.

1 like

Nee inderdaad, ik begrijp wel dat het zo kan voelen. Maar het is ook maar net hoe je het brengt, en ik denk dat zo iemand wel goed kan aanvoelen en inschatten dat je je er een beetje bezwaard voelt. En als je je daar zorgen om maakt, kun je het denk ik ook eerlijk zeggen (als in:’ik wil er niet een groot ding van maken, maar dit is voor mij nu eenmaal wat lastiger vanwege zus en zo enz)

1 like

Oo ik wilde al inderdaad zeggen, wel een heel interessant onderwerp! Maar masterscriptie lijkt mij al helemaal ingewikkeld. Heel lief van je, andersom geldt hetzelfde!

@Skadi En lukt het een beetje? Die van mij is ook inderdaad heel klein en maar 7,5 ECT… Dus waarschijnlijk maak ik het ook groter in mijn hoofd dan dat het daadwerkelijk is (hoop ik haha).

@MakeFezHappen Pff, dat is echt heel veel punten, lijkt mij pittig! Jaa, het is echt zo grote berg en je weet niet waar je moet beginnen. Wanneer krijg je die 100% goedkeuring dan wel? Ik denk als je opzet eenmaal is goedgekeurd je al heel ver bent! Mijn onderwerp is de complexiteit van het causale verband van werkgeversaansprakelijkheid en die van jou?

Dank jullie voor de reacties, voel me al minder alleen. Ken ook niemand van mijn studie, dus niemand om mee te praten hierover.

2 likes

Aangezien het nu vakantie is wordt het denk ik pas volgende week dat ik te horen krijg of ik mijn feedback goed heb verwerkt, dus of ik dan een docent krijg toegewezen of niet. Die onzekerheid is ook wel echt vervelend op dit moment, maar verwacht dat als het eenmaal rond is er voor de rest wel vaart in komt :relaxed:

Je mag tegen mij ook komen klagen en je verhaal doen hoor! Heb zelf ook niet echt aansluiting bij medestudenten dus ben ook wel blij dat ik af en toe op het forum mijn gal kan spuwen :stuck_out_tongue:

1 like

Snap ik, ook vervelend dat je nu niet echt iets kan doen. Ik duim voor je dat het wordt goedgekeurd!

En super lief, hetzelfde geldt natuurlijk andersom! :blush:

Heel interessant onderwerp, veel succes! Doe zelf ook heel graag aansprakelijkheidsrecht.

Ik moet een annotatie schrijven over een niet-gepubliceerd arrest, maar ik kan mezelf er niet toe brengen. Probeer al een uur te starten met het lezen van het arrest, maar alles is momenteel interessanter haha. De materie ligt me minder (vennootschapsrecht), en het arrest is oud (nog voor de euro), top :+1:

Zijn er hier mensen die van het HBO zijn doorgestroomd naar WO? Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, zeker aangezien ik van plan ben om in september een pre-master te gaan volgen.

1 like

Ja, ik. Ben nu bezig met mijn premaster!

Welke pre-master doe je? En hoe heb je de overstap ervaren?

Daar ben ik me ook zo’n beetje op aan het oriënteren, maar ik wil psychologie doen denk ik dus het voelt onmogelijk hahaha. Ik lees even mee :blush:

1 like

Ik ben bezig met dit traject. Vond de selectie en aanmelding allemaal erg meevallen. Wel kom ik van een vrij praktijkgerichte HBO-studie (journalistiek), dus ik moest heel erg wennen aan de zelfstudie en het schrijven van essays en dergelijke. Daar ben ik eerlijk gezegd ook nog steeds niet helemaal in thuis. Maar ik denk als je motivatie er is, dat de overstap erg meevalt (ook afhankelijk van je vooropleiding en de master die je wilt volgen natuurlijk).

1 like

Ik zat daar ook aan te denken, ofja aan arbeids- en organisatiepsychologie. Maar er zijn ook andere (pre)masters die mij leuk lijken. Het probleem is alleen dat mijn vooropleiding mij een beetje beperkt in mijn keuze. Verder ben ik bang dat ik niet slim genoeg ben voor de universiteit…

Hoezo voelt het onmogelijk?

1 like

Mij spreekt vooral klinische psychologie aan, volgensmij is de enige premaster daarvoor aan de Open Universiteit (ohja wil per se in Ams blijven natuurlijk hahaha :roll_eyes:) en dat heeft denk ik niet mijn voorkeur. Maar goed, zit nu in derde jaar dus heeft nog wel even tijd. Wat voor opleiding doe je nu?

1 like

Ja ik! Doe nu een master en heb eerst een pre-master moeten doen.

1 like