Studietopic

Zijn er niet nog andere plekken dan de ub waar je heen kan? Ik word op mijn kamer ook constant afgeleid door alles, daarom ga ik meestal toch ergens anders heen. Soms naar de gewone bibliotheek, maar ook naar andere universiteitsgebouwen waar het veel rustiger is.

Als dit allemaal echt niet kan, dan zou ik proberen om je eigen studiebubbel te creëren door je bureau tegen een muur te zetten en je ‘af te scheiden’ van de rest van je studio. De pomodoro techniek helpt mij vaak wel om ook echt te blijven zitten, en alles dat ik wil doen kan dan in de minipauzes

1 like

Ik heb nog 10 dagen tot mijn scriptie ingeleverd moet worden, maar kan het echt niet opbrengen om hele dagen eraan te werken. Ik ben ongeveer een uurtje of 4 productief en dat is het. Zo zit ik na een zeer productieve ochtend nu te kijken naar hoe snel het gaat met respondenten bij mijn enquete (moest nog even een design valideren) ipv tekst uit te typen over het business model.

Het einde is dan wel in zicht, maar ik zit echt met enorme tegenzin eraan te werken merk ik. Ben er helemaal klaar mee, want best wel logisch is na er 5 maanden mee bezig zijn.

Ik snap je, ik heb dat ook als ik in een koffietentje ga zitten. Maar ik heb nu een paar bibliotheken ontdekt waar vaak plek is en je niets hoeft te bestellen. Ik merk dat ik nu juist beter ergens anders kan werken dan thuis. Want dan kan ik het ook loslaten als ik daar weg ga. Bieb is voor studie, thuis is voor relaxen. Maar goed, dat is iets van mij misschien. Ik ga namelijk altijd door en stop niet met werken, door het op deze manier te doen kan ik het veel beter loslaten en zit ik niet nog thuis maar door te gaan en alle sociale dingen af te zeggen.
Ik hoop dat je weer thuis kunt werken en anders een fijne plek buiten de deur vindt!

Leuk idee! Ik zou ook contact opnemen met je begeleiders en vragen wat zij denken wat je eventueel nog zou moeten veranderen/toevoegen aan je paper. Mijn ervaring is dat de meeste begeleiders daar wel open voor staan.

1 like

Ik zou me er niet door laten tegen houden dat je een student bent en het gebonden was aan criteria! Heb vorig jaar een vak hevold waarin we een paper moesten schrijven, was 7 ect’s, dus best beperkt maar die heb ik (wel samen met mn begeleider) ook aangemeld voor een conferentie en hij is geaccepteerd, met 88/100 als beoordeling! Terwijl er best veel beperkingen waren, maar zeker als je een mooi cijfer van de uni gekregen hebt en je vindt dat het aansluit, zou ik het proberen!

3 likes

Super leuke ervaring voor je! Hoe vond je zo’n conferentie? Lijkt me echt spannend met al die vakmensen :blush:

De conferentie is pas in augustus maar so far is het wel een leuke ervaring! Want op de uni een artikel schrijven vond ik anders dan het artikel nu echt camera ready maken, waarbij we best wat hypotheses achteraf toevoegden omdat we veel extra data hadden die significant was, het was letterlijk een uni paper sexy maken. Plus ook leerzaam, omdat mijn begeleider nu ook losser was en meer vertelde over hoe en wat dan toen ze vorig jaar er een cijfer voor gaf!

2 likes

Ik zit nu in de bibliotheek op m’n hogeschool en mag van mezelf pas weg als ik het verslag van m’n herkansing af heb, maar ik ga zo langzaam vandaag. Maar oke nog twee onderdelen en dan ben ik klaar!

Succes nog even!

1 like

Ik kijk zó uit naar vrijdag over twee weken. Dan heb ik datzelfde gevoel na de tentamenweek

1 like

Merci, bijna klaar! :partying_face:

1 like

Yayyy, één van m’n herkansingen is af. Woh het zou echt chill zijn als ik alledrie de herkansingen haal en dan volgend jaar nog maar één vak hoef te volgen + scriptie.

3 likes

ik heb dit topic echt angstvallig vermeden omdat ik me gewoon niet aan school toe kan zetten :disappointed: ik moet nog vier vakken en m’n scriptie dit jaar en ik weet echt niet hoe ik het allemaal moet doen met zo’n gebrek aan motivatie, zeker die scriptie (terwijl ik echt een heel leuk onderwerp heb)

Ik moet volgende week een annotatie inleveren en woensdag heb ik de eerste afspraak met m’n scriptiebegeleider en ik moet aan beide nog beginnen, terwijl het zo’n lekker weer wordt en ik echt de laatste weken gewoon niks heb uitgevoerd. Ben echt teleurgesteld in mezelf

Ugh, ik ben bezig met mijn theoretisch kader (dat volgende week vrijdag opgestuurd moet worden), maar ik vind het zooooo saai. Ik wil lekker aan m’n volgende hoofdstukken werken want dan kan ik tenminste zelf gaan analyseren. Motiveert echt totaal niet dit. Wil vandaag eigenlijk 1000 woorden typen en daarna mag ik leuke dingen doen en dinsdag en woensdag mag ik van mezelf ergens aan het strand werken maar toch ugh.

Zijn er hier nog meer meiden die hun scriptie rond juli in moeten leveren? Misschien kunnen we elkaar een beetje op de been houden, haha. Ik ben nu dus mijn MA thesis aan het schrijven.

@En_17_Anderen hoe is het nu met je onderzoeksvoorstel? Je kan het!!

Ik moet mijn MA thesis in augustus inleveren en herken je struggles heel erg! Ik ben eigenlijk net klaar met mijn vooronderzoek en het maken van mijn outline, maar ik vind het zo lastig om te beginnen met schrijven :tired_face: Zeker aangezien ik het druk heb met andere vakken op dit moment. Wat studeer je als ik vragen mag? :slight_smile:

Ik merkte dat ik eigenlijk alleen prima aan mijn scriptie kon werken vorig jaar als ik geen andere verplichtingen (zoals vakken) had die week. Mijn scriptie is dan ook geschreven in 3x een week een een maand knallen na de laatste projectdeadlines. Was toen wel heftig, maar wel gewoon gehaald.

Bij mijn huidige scriptie heb ik deze valkuil minder, door dagdelen in mijn agenda te blokken voor scriptie was ik dan wel een paar uur productief. Maar nu de laatste week, want vrijdag lever ik het in. Dus nog even doorwerken, maar komt goed :slight_smile:

Hier ook een scriptieschrijver! Ik moet de eerste versie op 7 juni inleveren en heb welgeteld nog 0 woorden van de 25.000, 2 weken geleden is mijn onderzoeksvoorstel goedgekeurd maar sindsdien kan ik me er niet meer toe zetten. Over een uurtje heb ik een bespreking met mijn begeleider en dan maar even harde deadlines zetten. Heb ook gewoon nog 2 vakken ernaast nu die ik in april afrond. Ik vind het echt gekkenwerk momenteel.

1 like

Hey nog meer scriptie-schrijvers! Ik rond nu mijn onderzoeksstage af, dus deze of volgende week moet ik mijn thesis inleveren en komende donderdag eindpresentatie geven. Eerst was het alleen 1 presentatie voor de mensen van mijn vakgebied, maar nu zijn er nog 2 andere vakgebieden die gevraagd hebben om mijn onderzoek te komen presenteren. Best spannend dus allemaal.

Ik heb een enorme database gemaakt, waar ik zoveel uit kan halen dat ik nu soms echt door de bomen het bos niet meer zie. Dan heb ik mijn onderzoeksvragen beantwoord maar dan denk ik ohh maar dit en dit en dit kan ik ook nog doen.
En vind (goede) tabellen en figuren die ook nog eens mooi zijn maken echt moeilijker dan ik dacht … :stuck_out_tongue:

1 like

Haha, nou na 750 woorden was ik gestopt. Overigens moet ik zo’n 18.000 woorden in totaal schrijven, dus 1000 is dan niet zo heel veel (helaas). Ik denk dat ik de deadline uiteindelijk wel ga halen, al moet ik morgen en overmorgen nog wel echt aan de bak. Wat fijn dat je je proposal hebt ingeleverd! Wel balen met zo’n stage ernaast he. Ik werk zelf ernaast (in het onderwijs) dus ik weet hoe zwaar het is.

@tukker ik probeer mezelf maar een beetje wat worsten voor te houden, anders wordt het niks. Kijk wel uit naar mijn volgende hoofdstukken, dus dat scheelt. Is het gelukt met de data?

@Olifant ah wat leuk, nog een MA’er! Ik volg naast mijn thesis ook nog twee vakken dus moet 40 studiepunten halen dit semester. Echt balen.

Samenvatting

Ik studeer Engelse literatuur en jij?

@Puntzak wow 25.000 woorden, ik vond dat van mij al veel. Hoe is je bespreking gegaan?

@anon4550793 lijkt me echt zo spannend, zo’n eindpresentatie. Ik heb een hbo scriptie en een pre-master scriptie geschreven maar voor beiden gelukkig niet hoeven presenteren/verdedigen. Voor m’n MA thesis wel en ik knijp 'm nu al. Wel heel gaaf dat 2 andere vakgebieden je gevraagd hebben!

Ik ben ook bezig met mijn (MA) scriptie, deadline is eind Juni en ongeveer 20.000 woorden. Ik heb verder geen harde deadlines vanuit school en daar baal ik wel van, zelf streng zijn is toch iets moeilijker :grimacing: Wil deze week een eerste versie van mijn theoretisch kader + methode afhebben zodat het allemaal wat gestructureerder wordt, dus moet flink aan de slag de komende dagen. In ieder geval, succes allemaal de komende periode, we kunnen dit!!:muscle:t3:

1 like